انواع ساندویچ خانگی

انواع ساندویچ خانگی

وقتی صحبت از ساندویچ می‌شود، اکثر ما به یاد انواع فست‌ فود می‌افتیم. غافل از اینکه انواع و اقسام ساندویچ خانگی وجود دارند که می‌توانند هم به عنوان غذای اصلی و هم میان وعده مورد استفاده قرار بگیرند. این خوراکی بهترین گزینه به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی برای مدرسه بچه‌ها نیز محسوب می‌شود.

اما بر خلاف تصور بسیاری از افراد، تنوع این ساندویچ‌ها بسیار زیاد است و می‌توان برای جلوگیری از تکراری شدن این میان وعده، هر سری نمونه‌های مختلفی از آن را تهیه کرد. کودکان نیز با توجه به متنوع بودن ساندویچ‌ها استقبال بیشتری از آن‌ها خواهند داشت. با این راهنمای آشپزی از اسنپ مارکت همراه ما باشید تا شما را با چندین نوع ساندویچ خانگی فوق العاده آشنا کنیم.

ساندویچ خانگی بهترین میان وعده برای مدرسه و دانش آموزان

ساندویچ خانگی برای میان وعده مدرسه انتخابی بی نظیر خواهد بود. شما می‌توانید در تهیه ساندویچ‌ها از مواد سالم و مغذی از جمله انواع گوشت، مغزیجات، میوه‌ها و حتی سبزیجات استفاده کنید. از این گذشته می‌توانید با کودکان در تهیه انواع ساندویچ همکاری کنید تا تمایل بیشتری برای خوردن ساندویچ مورد نظر داشته باشند.

تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که به‌ طور منظم غذاهای خانگی می‌خورند، شادتر و سالم ‌تر هستند و قند و غذاهای فرآوری ‌شده کمتری مصرف می‌کنند. این نوع سبک زندگی می‌تواند منجر به سطوح انرژی بالاتر و سلامت روانی بهتر شود. خوردن غذاهای خانگی پنج روز یا بیشتر در هفته حتی با طول عمر بیشتر همراه است. بنابراین بهترین گزینه برای بچه‌ها به جای مصرف مواد خوراکی مضر، غذاهای خانگی مقوی است.

این نوع غذا هم می‌تواند انرژی مورد نیاز کودکان را در طول روز تأمین کند، هم از چاقی، بروز بیماری‌ها در آینده یا خرابی دندان‌ها جلوگیری کند. زمانی که میان وعده فرزند خود را در خانه تهیه می‌کنید، می‌توانید بر کمیت و کیفیت آن کنترل داشته باشید. پس در حالی که یک میان وعده سالم تهیه می‌کنید، حتی در هزینه‌های میان وعده کودک نیز صرفه‌ جویی خواهید کرد.

طرز تهیه 12 ساندویچ خانگی و خوشمزه برای مدرسه بچه ها

درست کردن ساندویچ خانگی اصلاً سخت نیست، به طوری که می‌توان حتی با ساده ترین مواد غذایی موجود در خانه یک ساندویچ فوق العاده خوشمزه و مقوی تهیه کرد. تنها با کمی جستجو می‌توانید به انبوهی از دستور العمل‌های غذایی دست پیدا کنید که می‌توانند شما را در تهیه یک ساندویچ خوشمزه همراهی کنند. اما برای آسودگی شما در ادامه به معرفی 12 مدل ساندویچ برای دانش آموزان می‌پردازیم. شما هم می‌توانید با کمک دستورهای زیر این ساندویچ‌ها را تهیه کنید و یا با ایده گرفتن از آن‌ها، میان وعده‌های ساندویچی جدیدی را تهیه کنید.

1. طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ

اولین ساندویچ خانگی عالی برای مدرسه بچه‌ها، ساندویچ تخم مرغ است. این ساندویچ فوق العاده مقوی است و می‌تواند برای بچه‌ها بهترین تغذیه محسوب شود. برای تهیه ساندویچ تخم مرغ باید مواد اولیه زیر را تهیه کرده و طبق مراحل خواسته شده پیش بروید.

مواد لازم

نحوه آماده سازی

2. طرز تهیه ساندویچ پنیر، گوجه و خیار

ترکیب خیار، گوجه و پنیر می‌تواند یکی از خوشمزه ترین ساندویچ‌های خانگی برای کودکان در مدرسه محسوب شود. بوی خیار می‌تواند هیجان خوردن این ساندویچ را افزایش دهد. بنابراین برای تهیه این ساندویچ طبق مراحل زیر پیش بروید.

مواد لازم

مراحل آماده سازی

3. طرز تهیه ساندویچ پنیر و گردو

همانطور که احتمالاً شنیده اید بهتر است پنیر را به همراه گردو مصرف کنید تا هم خوشمزه تر باشد و هم ارزش غذایی آن بالاتر برد. انواع مغزیجات از جمله مغز گردو می‌توانند در رشد کودکان نقش بی نظیری داشته باشند و البته باعث تأمین انرژی مورد نیاز کودک در طول روز شوند.

مواد اولیه

نحوه آماده سازی

4. طرز تهیه ساندویچ ژامبون خانگی

برای اینکه تمایل کودکان را برای خوردن ساندویچ خانگی بالا ببرید، می‌توانید گاهی از ژامبون خانگی استفاده کنید. برای تهیه ژامبون خانگی می‌توانید دستور العمل‌های مختلف موجود در اینترنت را دنبال کنید. این ساندویچ خانگی خوشمزه و همه پسند را می‌توانید به شکل زیر تهیه کنید.

مواد اولیه

نحوه آماده سازی

5. طرز تهیه ساندویچ ماکارونی

شاید از شنیدن نام ساندویچ اسپاگتی تعجب کنید، اما این ساندویچ خانگی در بسیاری از کشورهای دنیا تهیه می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. ترکیب ماکارونی با دیگر مواد می‌تواند یک ساندویچ مخصوص مدرسه برای بچه‌ها محسوب شود، زیرا بیشتر بچه‌ها عاشق ماکارونی هستند. برای تهیه این ساندویچ می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

مواد اولیه

نحوه آماده سازی

6. طرز تهیه ساندویچ تن ماهی

یکی دیگر از پیشنهادهای خوشمزه برای تهیه میان وعده مدرسه، ساندویچ تن ماهی است. ساندویچ تن ماهی یک غذای کامل محسوب می‌شود و می‌تواند در تأمین انرژی مورد نیاز کودکان بسیار مؤثر عمل کند. این ساندویچ به دلیل خواص زیادی که دارد، دارای ارزش غذایی بالایی است.

مواد اولیه

نحوه آماده سازی

7. طرز تهیه ساندویچ کباب تابه ای

یکی دیگر از ساندویچ‌های فوق خوشمزه و مقوی برای مدرسه بچه‌ها، ترکیب باگت و کباب تابه ای است. در ادامه طرز تهیه این ساندویچ را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مواد اولیه

نحوه آماده سازی

8. طرز تهیه ساندویچ پای مرغ و سیب زمینی

یکی از غذاهای خوشمزه برای کودکان ساندویچ پای مرغ و سیب زمینی است. این ساندویچ دستور طبخ ساده ای دارد. اما برای تهیه آن به فر نیاز دارید.

مواد لازم

نحوه آماده سازی

9. طرز تهیه ساندویچ کره بادام زمینی و سس سیب

یکی از ساندویچ‌های خوشمزه که البته طعم خاص و جدیدی برای کودکان خواهد داشت، ترکیب کره بادام زمینی و سس سیب است. برای تهیه این ساندویچ خانگی به مواد اولیه زیادی نیاز ندارید. اما از قبل باید سی سیب را تهیه کنید. البته نمونه‌های آماده نیز در بازار وجود دارند که البته بیشتر چیزی شبیه شربت هستند تا سس سیب، پس بهتر است این سس را خودتان تهیه کنید.

مواد لازم

نحوه آماده سازی

10. طرز تهیه ساندویچ کوکوی مرغ

ساندویچ خانگی کوکوی مرغ هم به عنوان میان وعده و هم غذایی کامل فوق العاده به نظر می‌رسد. برای تهیه این ساندویچ مانند مراحل زیر پیش بروید.

مواد اولیه

نحوه آماده سازی

11. طرز تهیه ساندویچ شکلاتی

یکی دیگر از انواع ساندویچ خانگی ساده اما خوشمزه نوع شکلاتی آن است. برای تهیه این ساندویچ همه پسند طبق مراحل زیر پیش بروید.

مواد اولیه

نحوه آماده سازی

12. طرز تهیه ساندویچ کتلت

کتلت یکی از غذاهای محبوب بچه‌هاست. شما می‌توانید این غذا را به صورت ساندویچ برای مدرسه فرزند خود تهیه کنید.

مواد لازم

نحوه آماده سازی

جمع‌ بندی

وقتی یک غذای سریع و آسان می‌خواهید، هیچ چیز بهتر از تهیه ساندویچ خانگی نیست. این مسئله خصوصاً زمانی که قرار است از ساندویچ خانگی به عنوان میان وعده مغذی برای بچه‌های مدرسه ای استفاده کنید، اهمیت بیشتری دارد. در اینجا به معرفی 12 مدل از ساندویچ‌های خانگی خوشمزه و پرطرفدار پرداختیم که می‌توانید از تمامی آن‌ها به عنوان تغذیه کودک خود در مدرسه استفاده کنید.

فراموش نکنید که ساندویچ‌های خانگی به نمونه‌های ذکر شده ختم نمی‌شوند و با کمی خلاقیت و ترکیب آن با هنر آشپزی می‌توان نمونه‌های دیگری را نیز طبخ کرد. در صورتی که هر یک از مواد غذایی بالا را در خانه نداشتید، می‌توانید تنها با چند کلیک ساده آن‌ها را از سوپرمارکت آنلاین اسنپ مارکت تهیه کنید و در عرض چند ساعت خرید خود را در منزل تحویل بگیرید.

انواع ساندویچ خانگی

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب