ثبت نام امتحان نهایی

ثبت نام امتحان نهایی

آموزش تصویری سامانه ثبت نام ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ۱۴۰۳ | my.medu.i

مراحل ثبت نام آنلاین جهت ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمره در سایت مای مدو 1403

برای ثبت نام آنلاین و فرایند غیر حضوری آموزش و پرورش سایت my.medu.i را جهت ثبت نام برای ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی طراحی کرده است.

متقاضیان ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم معدل پس از ثبت نام آنلاین در این سامانه باید به صورت حضوری به یکی از مدارس بزرگسالان که مجری طرح ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم معدل می باشد، مراجعه نمایند و ثبت نام خود را تکمیل کنند برا اطلاعات از آدرس مدارس استان خود میتوانید به لینک لیست مدارس بزرگسالان مراجعه کنید.

در این مطلب قصد داریم به صورت تصویری نحوه ورود و ثبت نام آنلاین جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی در سایت my.medu.i را به داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ آموزش دهیم.

تاریخ ثبت نام برای ترمیم معدل ۱۴۰۳

ثبت‌نام ترمیم معدل به صورت غیرحضوری و الکترونیکی شروع شده و دانش آموزان باید با مراجعه به سامانه مای‌مدیو فرایند ثبت‌نام برای ترمیم معدل را درخواست دهند. (My.medu.i ) بازه زمانی این فرآیند ۱۵ بهمن ( امروز ) تا ۲۹ اسفندماه است. که در ادامه مرحله به مرحله توضیح دادیم.

آموزش تصویری ثبت نام آنلاین ترمیم معدل از طریق سایت آموزش و پرورش my.medu.i

1) در قدم نخست وارد سایت my.medu.i شوید، چنانچه فارغ التحصیل هستید قسمت “والدین و سایر” را در گزینه مربوط به (ورود از درگاه دولت) انتخاب کنید.

اگر در حال تحصیل هستید میتوانید از گزینه دانش آموز نیز وارد شوید:

2) شماره تلفن همراه خود و کد امنیتی که در صفحه نشان داده می شود را در فیلدهای مربوطه درج کنید و پس از آن بر روی گزینه “ارسال رمز یک بار مصرف” بزنید.

3) بعد از انجام مراحل فوق یه کد به تلفن همراه شما ارسال می شود و باید آن را درج نمایید.

4) در این مرحله اطلاعاتی همچون کد ملی و تاریخ تولد از شما خواسته شده است ، پس از درج اطلاعات هویتی خود روی گزینه “ثبت اطلاعات” کلیک نمایید.

5) در این مرحله از شما کد پستی درخواست می شود.

6) پس از انجام مراحل بالا ، وارد صفحه ای می شود و باید در این مرحله گزینه “سوابق تحصیلی” را انتخاب کنید.

7) سپس شاهد کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی مربوط به خودتان خواهید بود و حتما آن را یادداشت نمایید.

8) در انتهای صفحه روی گزینه ثبت نام ترمیم معدل یا ایجاد سابقه تحصیلی کلیک کنید.

در این مرحله صفحه ای برایتان باز خواهد شد:

نکات مهم پر کردن لیست فوق:

یک) پیش از هرکاری گزینه پایه تحصیلی را کلیک نموده و گزینه مربوط به پایه تحصیلی خود را انتخاب نمایید:

در صورتی که فارغ التحصیل پایه دوازدهم هستید و متقاضی ترمیم معدل و یا ایجاد سوابق تحصیلی می باشید، شروع به پر کردن مشخصات دیپلم خود می کنید.

چنانچه متقاضی ترمیم یا ایجاد سابقه پیش دانشگاهی هستید، در سربرگ روی گزینه پیش دانشگاهی هم کلیک کنید.

دو) هنگام پر کردنِ فیلدهای مربوط به مشخصات دیپلم ، تاریخ اخذ مدرک دیپلم و مکانی که دیپلم خود را دریافت نموده اید را وارد نمایید.

سه) کد دانش آموزی : در کارنامه و یا در مدرک دیپلم شما کد دانش آموزیتان درج شده است.

چهار) نظام آموزشی: در صورتی که پایه دوازدهم هستید که همان نظام جدید را وارد نمایید، اگر نظام قدیم می باشید به مدرک دیپلم خود مراجعه کرده و طبق نظام آموزشی ذکر شده در مدرک دیپلمتان ، فیلد مربوطه را کامل کنید.

انواع نظام آموزشی برای ترمیم معدل و سابقه تحصیلی

نظام جدید3-3-6 متوسطه: نظام آموزشی در حال اجرا در مدارس است که از خردادماه سال تحصیلی 97-98 در جریان است. در این نظام دانش آموزان پس از قبولی در پایه نهم به دوره دوم متوسطه واردشده و پس از طی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، در صورت گذراندن کلیه واحدهای درسی رشته مربوطه، گواهینامه دیپلم دوازده ساله دریافت میکنند.

نظام سالی واحدی: نظام آموزشی قبل از نظام جدید  است که از سال 81 اولین گروه دانش آموزان از آن فارغ التحصیل شدند و تا سال 1399 نیز امکان فارغ التحصیلی داشته اند. در نظام سالی واحدی آموزش دروس از مهرماه آغاز شده و در خردادماه کارنامه سال صادر میشد.

نظام آموزشی سالی واحدی دارای دو دوره:

نظام سالی واحدی متوسطه: دانش آموزان پس از طی دوره راهنمایی به این نظام آموزشی واردشده و طی سه سال آموزش مدرک دیپلم دریافت میکردند. طول تحصیل از اول ابتدایی تا اخذ دیپلم 11 سال است.

نظام سالی واحدی پیش دانشگاهی: دوره پیش دانشگاهی یک سال است و فقط فارغ التحصیلان دارای مدرک متوسطه که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را داشتند در پیش دانشگاهی ثبت نام میکردند.

نظام ترمی واحدی: این نظام آموزشی قبل از نظام سالی واحدی بود و از سال 72 اولین گروه دانش آموزان از آن فارغ التحصیل شدند و تا سال 1395 نیز امکان فارغ التحصیلی داشته اند. در نظام ترمی واحدی، ترم اول از مهر تا دی ماه و ترم دوم از بهمن ماه تا خرداد و ترم تابستان از تیرماه تا شهریور است.

نظام ترمی واحدی دارای دو دوره تحصیلی است:

نظام سالی ترمی واحدی متوسطه: دانش آموزان پس از طی دوره راهنمایی به این نظام آموزشی وارد شده ودر طول سه سال آموزش مدرک دیپلم دریافت میکردند. مدت زمان تحصیل از اول ابتدایی تا اخذ دیپلم 11 سال است.

نظام سالی واحدی پیش دانشگاهی: دوره پیش دانشگاهی مانند شیوه ترمی است با این تفاوت که دوره پیش دانشگاهی دو ترم است و فقط فارغ التحصیلان دارای مدرک متوسطه که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه بودند در پیش دانشگاهی ثبت نام میکردند.

نظام چهارساله متوسطه: این نظام آموزشی از سال 53 آغاز شد و از سال 56 اولین گروه از دانش آموزان در آن فارغ التحصیل شدند و تا سال 79 نیز ادامه داشت. این نظام به صورت پایه ای بود و دانش آموزان پس از دوره راهنمایی به دوره متوسطه وارد میشدند. در هرسال باید تمام دروس آن سال را قبول میشدند و اگر تا تابستان موفق به قبولی نمیشدند بایستی آن پایه را تکرار میکردند، و پس از قبولی پایه چهارم به دانش آموزان گواهینامه دیپلم ارائه میشد.

نظام شش ساله متوسطه: این نظام آموزشی از ابتدای آموزش متوسطه در ایران آغاز شد و تا سال 1356 دانش آموزان در آن فارغ التحصیل شدند. این نظام به صورت پایه ای بود و دانش آموزان پس از دوره شش ساله ابتدایی به دوره شش ساله متوسطه وارد میشدند. در هرسال باید تمام دروس آن سال را قبول می شدند و اگر تا تابستان موفق به قبولی نمیشدند بایستی آن پایه را تکرار کنند و پس از قبولی پایه ششم به دانش آموزان گواهینامه دیپلم ارائه میشد.

شش) پایه تحصیلی: در صورتی که پایه دوازدهم می باشید دوازدهم را انتخاب نمایید، در غیر این صورت نیز بزرگسالان را انتخاب کنید.

هفت) دوره فارغ التحصیلی: سوم متوسطه- دوازدهم- بزرگسال

هشت) استان فارغ التحصیلی: استانی که در آن مدرک دیپلم خود را اخذ نموده اید.

نه) منطقه و مدرسه فارغ التحصیلی: منطقه و مدرسه ای که در آن مدرک دیپلم گرفته اید.

ده) رشته دیپلم: رشته رشته خود را وارد نمایید.

در این قسمت اطلاعات مربوط به محل ثبت نام انجام ترمیم معدل را باید پر کنید. مرحله بعدی باید مشخصات مدرسه ای که قرار است در آن ترمیم معدل یا ایجاد سابقه تحصیلی انجام دهید را انتخاب کنید.

یازده) استان محل ثبت نام در طرح ترمیم معدل: استان محلی که قرار است در آن ترمیم معدل یا ایجاد سوابق تحصیلی انجام دهید.

دوازده) منطقه محل ثبت نام در ترمیم معدل: منطقه ثبت نامی خود را انتخاب کنید.

سیزده) مدرسه داوطلب آزاد در ثبت نام ترمیم معدل: مدرسه ای که قرار است در آن برای ترمیم معدل ثبت نام کنید.

چهارده) تلفن همراه: شماره همراه خود را وارد کنید و در صورت نداشتن میتوانید شماره والدین خود را وارد نمایید.

پانزده) کد رهگیری و صدور تاییدیه تحصیلی: در این مرحله کدی که از سامانه تاییدیه سوابق تحصیلی دریافت کردید را وارد نمایید.

9) پس از تکمیل تمامی مراحل فوق روی گزینه ثبت اطلاعات کلیک کنید، در این مرحله اطلاعات شما قابل مشاهده می باشد و حتی قابلیت ویرایش نیز دارد.

10) در آخر برای پرینت گرفتن از اطلاعات ثبت نامی خود روی گزینه چاپ فرم بزنید.

در صورتی که می خواهید فایل را به صورت پی دی اف ذخیره کنید می توانید روی گزینه چاپ فرم کلیک کرده ، سپس گزینه des i a io کلیک کرده و گزینه save as pdf را بزنید و در آخر save کلیک کنید.

11) برگه پرینت را جهت تکمیل مراحل ثبت نام ترمیم معدل باید به صورت حضوری تحویل مدرسه بزرگسالان بدهید. که لیست مدارس ترمیم معدل هر استان را قبلا منتشر کرده ایم.

نکات مهم ثبت نام ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی در سایت

پس از ثبت نام و حضور در امتحانات نهایی می توانید در تاریخ اعلام شده ، به سایت my.medu.i مراجعه کرده و نمراتی که کسب کرده اید را مشاهده کنید.

نکته مهم: توجه کنید که داشتن کد سوابق تحصیلی از سامانه مای مدیو برای ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ الزامی می باشد.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنیحضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرامایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

ثبت نام امتحان نهایی

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب