ثبت نام کتاب مدرسه

ثبت نام کتاب مدرسه

ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ | ورود به i ex book.i

ایران مشاوره ۴۳ نظرها

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در راستای بهبود عملکرد و افزایش نظارت خود بر روند توزیع کتاب های درسی، نسبت به راه اندازی سایت ثبت نام کتاب درسی با عنوان سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی اقدام نموده است. از جمله دیگر اهداف این امر، تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب های درسی می باشد که مدیران مدارس، دانش آموزان و اولیای آن ها می توانند در مهلت ثبت نام کتاب درسی به دو روش فردی و گروهی نسبت به ثبت نام کتب مورد نظر خود از طریق سایت مذکور اقدام کرده و هزینه آن را نیز به صورت اینترنتی پرداخت نمایند. نام نویسی دانش آموزان برای دریافت کتب درسی سال تحصیلی 1403 – 1404 تنها در صورتی امکان پذیر است که ثبت نام آن ها در سامانه سیدا به نشانی Sida.medu.i نهایی شده باشد.

✅ لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴

ثبت نام کتب درسی سال تحصیلی 1403 – 1404، از طریق سایت i ex book.com ،my.medu.i و sso.my.gov.i انجام می پذیرد.

فهرست محتوا

زمان سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴

سازمان مذکور بازه های زمانی مشخصی را برای ثبت سفارش کتاب های درسی مقاطع مختلف در نظر گرفته و اطلاعیه مربوط به آن را هر ساله از طریق سامانه های مرتبط با آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان و اولیای آن ها قرار می دهد. از همین رو، متقاضیان می بایست در مدت زمان مقرر به یکی از آدرس های اینترنتی i ex book.com ،my.medu.i و sso.my.gov.i مراجعه نموده و مراحل ثبت سفارش خود را به انجام برسانند. توجه داشته باشید که در صورت عدم موفقیت و قبولی دانش آموز در پایه تحصیلی فعلی، امکان تغییر مقطع در زمان اصلاح سفارش فراهم خواهد شد.

زمان ثبت سفارش کتب درسی و بازه زمانی آن ها برای مقاطع مختلف، متفاوت می باشد که در جدول زیر ذکر شده است:

همچنین پس از اتمام بازه های زمانی مشخص شده، مهلت نام نویسی دانش آموزان جامانده از ثبت نام کتاب درسی تمدید می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با عضویت در کانال تلگرام مدارس اخبار مربوط به زمان تمدید سفارش کتب درسی را پیگیری نمایید.

جامانده از ثبت نام کتاب درسی

سایت ثبت نام کتاب درسی 1403 – 1404

در سال های قبل کتاب های درسی توسط مدارس و یا کتاب فروشی های معتبر در دسترس دانش آموزان قرار می گرفت. اما در سال های اخیر ثبت نام کتاب های درسی در زمان اعلام شده به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام کتاب درسی به آدرس i ex book.i  قابل انجام است. ثبت نام کتاب های درسی به دو طریق گروهی و انفرادی می باشد که در هر دو شیوه می بایست اطلاعات دانش آموزان توسط مدیر در سامانه سیدا ثبت شود.

ثبت نام توسط دانش آموزان (فردی)

ثبت نام کتب درسی توسط دانش آموزان و به صورت فردی از طریق سامانه i ex book.i و با ورود به بخش “ورود دانش آموزان” امکان پذیر است. البته راه میانبر دیگری وجود دارد که با سرچ آدرس i ex book.com در مرورگر خود می توانند به طور مستقیم وارد بخش “ورود دانش آموزان” شوند.

البته در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ آموزش و پرورش اعلام کرد که دانش آموزان برای ثبت سفارش کتب درسی خود علاوه بر سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی می توانند از طریق سایت های my.medu.i و sso.my.gov.i  نیز اقدام کنند. اما با ورود به سایت های نام برده لینک مستقیمی وجود دارد که در نهایت کاربران را به نشانی i ex book.i هدایت می کند.

ثبت نام توسط مدیران و کادر اجرایی مدارس (گروهی)

در صورتی که ثبت نام کتب درسی توسط مدیران و یا کادر اجرایی مدارس به صورت گروهی انجام شود، باید از طریق سامانه سیدا اقدام نمایند. در این سامانه همانند سایت سناد، باید بر روی گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” کلیک نمایید تا به سامانه فروش هدایت شوید.

سایت ثبت نام کتاب درسی

راهنمای تصویری ثبت نام کتاب درسی 1403 – 1404

برای ورود به سامانه خرید کتاب درسی سه راه وجود دارد که کوتاه ترین و بهترین راه مراجعه مستقیم به سایت i ex book.com است. اما می توان از طریق سایت های my.medu.i و sso.my.gov.i نیز اقدام کرده و با لینک های موجود در این سایت ها به i ex book.i منتقل شوید.

ثبت سفارش فردی

برای ثبت سفارش فردی در سایت i ex book.i باید مراحل زیر را دنبال کنید.

ثبت سفارش گروهی

توجه داشته باشید که ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی برای ثبت سفارش گروهی دانش آموزان از طریق سامانه سناد انجام می پذیرد. شایان ذکر است که در این صورت، دانش آموزان و والدین آن ها صرفا موظف به پرداخت هزینه کتاب های درسی مطابق با قیمت درج شده پشت جلد کتب (ثبت شده در سامانه) می باشند. بنابراین دریافت هر گونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

نکته:مدارس موظف هستند که در اسرع وقت به ثبت سفارش گروهی کتاب های درسی دانش آموزان خود بپردازند و از ارجاع والدین به کافی نت ها برای ثبت سفارش کتاب خودداری نمایند.

ثبت نام کتب درسی مقطع ابتدایی

مشکلات ورود به سامانه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴

با توجه به الکترونیکی بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب های درسی در سال تحصیلی 1403 – 1404، کنترل و پیگیری سفارش کتاب های درسی دانش آموزان از سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی قابل انجام می باشد. لازم به ذکر است که چنانچه کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود را به درستی وارد می کنید اما موفق به ورود به سامانه نمی شوید، ممکن است یکی از موارد زیر دلیل بروز چنین مشکلی باشد:

نکته: توجه داشته باشید هنگامی که قصد ورود به سامانه مذکور را دارید، از نسخه بروز شده مرورگر های فایرفاکس و یا کروم استفاده نمایید.

آدرس جدید سامانه سناد

هزینه ثبت نام کتاب درسی 1403 – 1404 چقدر است؟

بر اساس با آخرین اخبار اعلام شده در این زمینه قیمت کتب درسی بنا بر پایه تحصیلی مورد نظر متفاوت بوده و مطابق با قیمت مندرج در پشت جلد کتاب می باشد. بدیهی است دریافت هرگونه هزینه اضافی در این زمینه محل اشکال می باشد. هزینه ثبت نام کتاب درسی در سال ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ هنوز اعلام نشده است اما این مبلغ در سال تحصیلی گذشته بین 49 تا 140 هزار تومان بود که قطعا در سال تحصیلی جدید افزایش قیمت خواهد داشت.

نحوه خرید تک جلدی کتاب درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴

در سایت i ex book.i امکان سفارش تک جلدی کتابهای درسی که عمدتا توسط معلمان و مدرسین انجام می شود.

سفارش تک جلدی کتاب درسی

اصلاح سفارش کتاب درسی 1403 – 1404

از آنجایی که ثبت نام کتاب های درسی از طریق سامانه i ex book.i انجام می شود مسئولیت بروز هرگونه ایراد در مراحل ثبت سفارش و صحت اطلاعات تماما به عهده شخص متقاضی است. دانش آموز ممکن است به دلایل مختلفی نیازمند اصلاح سفارش باشد. برای مثال دانش آموزی که پیش از دریافت کارنامه از سایت سیدا اقدام به ثبت سفارش کرده است، ممکن است به دلیل مردودی در پایه قبلی، نیازی به کتاب های پایه جدید نداشته باشد و یا ممکن است محل زندگی دانش آموز و مدرسه محل تحصیل وی، تغییر کرده باشد و دیگر آدرس قبلی به کارش نیاید. به هر دلیل دیگری که ممکن است دانش آموز را وادار به تغییر سفارش خود کند، همواره بعد از پایان بازه ثبت نام، زمانی برای اصلاح سفارش ها در نظر گرفته می شود.

زمان اصلاح سفارش

زمان بندی اصلاح سفارش از طریق سایت i ex book.i اعلام می گردد و این زمانبندی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ از 24  تیر ماه الی 31 شهریور ماه 1403 می باشد.

نحوه اصلاح سفارش

برای اصلاح ایرادات ناخواسته در سفارش کتاب درسی باید به سایت i ex book.i مراجعه نموده و در قسمت ورود دانش آموزان با وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه وارد پرتال شوید. در سمت راست صفحه پرتال روی قسمت “اصلاح اشتباه” کلیک نمایید.

در این حالت برای شما صفحه ای باز خواهد شد که در آن مشخصات سفارش شما نمایش داده می شود و می توانید در این صفحه ایرادات موجود را اصلاح نماید.

دریافت رسید ثبت نام کتاب درسی را فراموش نکنید!

دانش آموزانی که ثبت نام کتاب های درسی را به صورت گروهی یا انفرادی انجام داده اند می توانند کتاب خود را با مراجعه به دبیرستان و بدون ارائه رسید دریافت نمایند. اما در برخی مواقع ممکن است نیاز به دریافت و ارائه رسید باشد. در این صورت می توانید از طریق سایت i ex book.i و با طی مراحل زیر رسید مربوط به سفارش خود را دریافت نمایند.

سوالات متداول

1- ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ به چه صورت انجام می شود؟

فرآیند ثبت سفارش کتب درسی تمامی مقاطع تحصیلی به صورت اینترنتی از طریق سامانه i ex book.com و i ex book.i انجام می پذیرد.

2- فرآیند ثبت سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ از چه زمانی آغاز می شود؟

زمان ثبت سفارش کتاب های درسی پایه اول، هفتم و دهم از 10 تیر ماه ۱۴۰۳ آغاز می شود و زمان ثبت نام سایر پایه ها هنوز مشخص نشده است.

3- برای ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ به صورت اینترنتی به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

بدین منظور می بایست کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز در سامانه ثبت شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

ثبت نام کتاب مدرسه

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب