ثبت نام کنکور تیر

ثبت نام کنکور تیر

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ لینک مستقیم | sa jesh.o g

ایران مشاوره ۴۳۵ نظرهاآخرین بروزرسانی: ۸ فروردین ۱۴۰۳

کنکور سراسری ماراتن پر طرفداری است که در کنار بیم و امید ها و استرس های قبل و بعد خود، تعیین کنندگی بالایی در کیفیت زندگی داوطلبان در سال های بعد و چه بسا تا پایان عمر دارد. هرساله تعداد زیادی از داوطلبان تا فرا رسیدن زمان برگزاری کنکور از روال عدای زندگی خود فاصله می گیرند تا آینده ای بهتر برای خود بسازند. برای این دسته داوطلبان، اطلاع از مواردی چون شرایط ثبت نام کنکور و سایت ثبت نام کنکور جزو بدیهیات است؛ چرا که در بسیاری از موارد دانستن یا ندانستن تنها یک نکته کوچک تاثیری بسیار بزرگ در نتیجه زحمات یک سال دانش آموزان خواهد داشت.

✅ لینک مستقیم ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ (نوبت اردیبهشت ماه)

(مهلت ثبت نام به اتمام رسیده است.) 

✅ لینک مستقیم ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری 1403 (نوبت تیر ماه)

ثبت نام کنکور 1403 نوبت دوم از 7 لغایت 12 فروردین ماه 1403 به صورت اینترنتی و طریق سایت سنجش به انجام می رسد

فهرست محتوا

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403

تقویم زمانی کنکور سراسری ۱۴۰۳

یکی از مهمترین نکاتی که هر داوطلب کنکور سراسری باید بداند زمان ثبت نام کنکور و پس از آن مهلت مجدد و تمدید مهلت ثبت نام کنکور می باشد. به طور کلی در هر دوره ای که کنکور سراسری برگزار می شود بازه هایی علاوه بر مهلت اصلی ثبت نام برای ویرایش اطلاعات و ثبت نام جاماندگان در نظر گرفته می شود.

زمان ثبت نام کنکور 1403 در دو نوبت اول و دوم از طریق سایت سنجش صورت می پذیرد. زمان ثبت نام برای نویت اول به اتمام رسیده است و داوطلبان می توانند در نوبت دوم این آزمون شرکت نمایند که اطلاعات دقیق تر در جداول زیر بیان گشته است. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره می توانید در اسرع وقت از تازه ترین اخبار در این خصوص مطلع گردید.

همچنین برگزاری کنکور 1403 در دو نوبت، نوبت اول در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه انجام شد و نوبت دوم در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ ماه تیر ماه 1403 برگزار می گردد.

سایت ثبت نام کنکور

تغییرات کنکور سراسری 1403

بنابر آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه، می توان گفت به طور کلی تغییرات کنکور 1403، در نهایت در 5 دسته ذیل تقسیم بندی شده است:

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی

این که سوابق تحصیلی داوطلبان بر روی نتایج کنکور آن ها تاثیر گذار است، خبر بسیار خوبی است زیرا باعث می شود داوطلبان این آزمون، تنها بر روی کنکور برنامه ریزی نکرده و در سال تحصیلی به نمرات خویش نیز اهمیت دهند. تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور به این معنی است که سوابق تاثیر در هر صورت بر رتبه کنکور ماثر خوتهند بود چه مثیت و چه منفی! به جهت اطلاع از تاثیر معدل در کنکور بر روی لینک کلیک نمایید.

میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403 پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد قطعی می باشد. میزان تاثیر نمره کل سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی – واحدی ترمی – واحدی در این گروه‌های آزمایشی ۳۷۵ درصد تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی آنان ۱۲۵ درصد تاثیر قطعی و در مجموع ۵۰ درصد تاثیر قطعی است.

همچنین میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، ۲۱ درصد با تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی آنان ۷ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل سوابق تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد است. میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام ۳-۳-۶ در این گروه‌های آزمایشی، به میزان ۲۸ درصد با تاثیر قطعی است که تنها شامل دروس عمومی می باشد.

حذف دروس عمومی

کسانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند می بایست از منابع کنکور سراسری آگاه باشند. زیرا به دلیل این تغییرات، شاهد حذف دروس عمومی از کنکور هستیم. پس تمامی متقاضیان باید تمام تمرکز خود را بر روی دروس اختصاصی گروه آزمایشی مورد نظر بگذارند.

برگزاری دو کنکور در سال

برگزاری دو کنکور در سال یکی از راه حل های بسیار خوب برای متقاضیان کنکور سراسری است تا اگر در نوبت اول موفق به رفع استرس خود نشده و یا از رتبه بدست آمده راضی نباشند، در نوبت دوم شانس خویش را امتحان کنند. به این ترتیب کنکور 1403 شامل دو مرحله اردیبهشت ماه و تیرماه گردید.

افزایش اعتبار نتایج تا دو سال

در سال های گذشته نتایج کنکور فقط در همان سال اعتبار داشت اما تغییرات کنکور باعث شده است امتیازات نتایج کسب شده به مدت دو سال اعتبار داشته باشد.

حذف زیر گروه ها

حذف زیرگروه ها و اهمیت تراز کنکور موجب در نظر گرفته شدن یک نمره کلی برای داوطلبان کنکور سراسری شده است.

برگزاری همزمان کنکور زبان و هنر

پیش از این متقاضیان می توانستند در هر دو آزمون سراسری هنر و زبان شرکت نمایند اما با توجه به دفترچه کنکور 1403 با برگزاری همزمان کنکور زبان های خارجه  و هنر، از این پس متقاضیان تنها می توانند در یکی از این گروه های آزمایشی شرکت نمایند.

تغییرات کنکور

مهلت ثبت نام کنکور

نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1403

داوطلبان می بایست مدارک ثبت نام کنکور را آماده کرده و سپس نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. همان طور که اشاره کردیم، ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sa jesh.o g انجام می شود. متقاضیان توجه داشته باشند که جهت شرکت در کنکور هر گروه آزمایشی، باید کارت های اعتباری جداگانه ای خریداری کنند.

همچنین در صورتی که پس از انجام فرآیند های مربوط به نام نویسی نیازمند ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری خود بودید، می بایست از طریق گزینه مربوطه در سایت اقدام نمایید.

مدارک ثبت نام کنکور

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403

داشتن شرایط ثبت نام کنکور اولین موضوعی است که هر شخص داوطلب می بایست نسبت به آن آگاهی کامل داشته و از آن برخوردار باشد. کنکور سراسری 1403 دارای شروطی بوده که در ادامه به توصیف آن پرداخته ایم.

شرایط عمومی

نکته: در صورتی که داوطلب سابقه عناد با نظام را داشته باشد باید تغییر عقیده وی محرز شده باشد.

شرایط اختصاصی

شرایط نظام وظیفه

در ضمن داوطلبان برای اطلاع از جزئیات سهمیه های کنکور و کارت معافیت سربازی دائم، می توانند روی لینک ها کلیک نموده و مقاله مربوطه را مطالعه کنند.

شرایط ثبت نام کنکور

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور 1403

متقاضیان شرکت در کنکور سراسری می بایست به جمع آوری و آماده کردن مدارک مورد نیاز اقدام نموده تا در هنگام ثبت نام از درج اشتباه اطلاعات خود جلوگیری کنند. تنها مدرکی که نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام دارد یک قطعه عکس مربوط به داوطلب با ویژگی های زیر خواهد بود.

همچنین داوطلبان می بایست به هنگام ثبت نام پس از بارگذاری عکس، برخی از مدارک را در دسترس داشته باشند، تا بتوانند فرآیند تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی خود را به درستی به پایان برسانند. این موارد مطابق جدول زیر می باشند:

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403

داوطلبان جهت آشنایی با روند کلی نام نویسی و همچنین شرایط شرکت در کنکور سراسری 1403 می بایست فایل پی دی اف آن را در زمان مقرر به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sa jesh.o g دریافت نمایند. همچنین برای دسترسی آسان تر به این فایل، پی دی اف مربوطه در جدول زیر قرار داده شده است.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون سراسری 1403 – نوبت اول

5 آذر 1402

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون سراسری 1403 – نوبت دوم

6 فروردین 1403

راهنمای تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری 1403 دانلود

پس از آن که متقاضیان تصمیم قطعی خویش را برای نام نویسی در این آزمون بزرگ یعنی کنکور سراسری 1403 را گرفتند، می بایست به تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری روی آورند. حال فرم ثبت نام کنکور سراسری چیست و با توجه به این که ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود چه نیازی به تکمیل این فرم است؟

تکمیل این فرم از آن جهت ضروری و مهم است که داوطلبان از مواردی که برای ثبت نام مورد نیاز است، آگاه شده و تمامی اطلاعات و مشخصات لازم را به صورت جمع بندی شده در اختیار خواهند داشت تا با کمترین خطا در زمان ثبت نام فرایند را به انجام برسانند. از این رو توصیه می شود پیش از مراجعه به سایت جهت ثبت نام فرم مربوطه را دریافت کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

نحوه تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام

فرم پیش نویس ثبت نام در برگیرنده شش دسته اصلی از اطلاعات داوطلب می باشد. لازم به ذکر است که مسئولیت هرگونه اشتباه در اطلاعات وارد شده متوجه خود داوطلب است.

1. اطلاعات هویتی

در بند 1 تا 11 فرم ثبت نام اطلاعات هویتی داوطلب مورد پرسش قرار گرفته است که در تصویر زیر مشاهده می کنید

2. اطلاعات تماس و سکونت

بند 12 تا 19 فرم ثبت نام به اطلاعات مربوط به محل سکونت و نحوه تماس اختصاص داده شده است.

3. اطلاعات سوابق تحصیلی

در بند 20 الی 32 فرم ثبت نام اطلاعات سوابق تحصیلی داوطلب خواسته شده است. در تکمیل سه بند آخر این بخش بسیار دقت کنید چرا که تعیین می کند که شما در سهمیه کدام منطقه سنجیده می شوید.

4. اطلاعات آزمون

در بند 33 الی 38 اطلاعاتی از قبیل زیرگروه آزمایشی ، زبان خارجی و گزینش رشته های دو دانشگاه امام باقر و امام صادق است.

نکات مهم:

5. سهمیه

6. اطلاعات تکمیلی

در بند 42 تا 49 فرم در بخش اطلاعات تکمیلی داوطلبان دارای شرایط ویژه نظیر معلولیت، اشتغال به تحصیل و…بند مربوط به خود را علامت می زنند.

دانلود فرم ثبت نام

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور سراسری قرار گرفته شده است اما شما می توانید در جدول زیر فایل فایل پی دی اف آن را دانلود کنید

دانلود فرم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دوم 1403

6 آذر ۱۴۰۳

چه کدهایی برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 نیاز است؟

هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری، وارد نمودن تعداد مشخصی کد با عناوین مختلف ضروری است که برای آشنایی و همچنین دستیابی به آن ها توضیحاتی که در ادامه خواهد آمد را حتما مطالعه نمایید.

کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

کد سوابق تحصیلی یکی از مهم ترین مدارکی است که باید برای نام نویسی در کنکور سراسری درج شود. سابقا این کد از طریق سایت dipcode.medu.i قابل دریافت بود اما از امسال داوطلبان برای دریافت آن باید به سایت my.medu.i مراجعه نمایند.

نکات مهم

کد دانش آموزی مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی

دریافت کد دانش آموزی برای آن دسته از شرکت کنندگانی که سوابق تحصیلی آن ها در نتیجه کنکور تاثیرگذار است، یعنی فارغ التحصیلان سال 84 به بعد، ضروری می باشد. همچنین این کد، معمولا در کارنامه های دریافت شده آن ها از دوره تحصیلی موجود می باشد. اما دانش آموزان برای دریافت آن می توانند با مراجعه به سایت sa jesh.o g و انتخاب گزینه سراسری و پس از آن انتخاب عبارت سوابق تحصیلی، کد مذکور را به دست آورند.

مهم: بر روی لینک نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی کلیک نموده تا اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

کد بخش محل تولد

در خصوص نحوه تکمیل تقاضانامه اینترنتی در ردیف شماره 9، داوطلب باید کد بخش محل تولد خود را در این محل درج نماید. این کد از طریق مراجعه به دفترچه ثبت نام کنکور سراسری و مشاهده جدول شماره 7 صورت می پذیرد.

کد منطقه محل اخذ مدرک دیپلم

این شماره بر اساس محل دریافت مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم مشخص می شود و در بالای کارنامه داوطلبان نظام قدیم درج شده است. البته به منظور راحتی داوطلبان، لینک دسترسی سریع برای دریافت کد مذکور را هنگام ثبت نام اینترنتی در فرم نام نویسی کنکور سراسری فراهم شده است، که پس از کلیک بر روی لینک مربوطه و درج نام استان محل آموزش خود، می توان کد مشخص شده برای ناحیه محل تحصیل فرد را به دست آورد.

مهم: بر روی لینک نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری کلیک نموده تا اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

کد عنوان دیپلم

به منظور ثبت نام در کنکور سراسری 1403، متقاضیان می بایست رشته تحصیلی دیپلم خود را در فرم ثبت نام کنکور وارد نمایند. بدین منظور سازمان سنجش کد رشته دیپلم مشخصی را در نظر گرفته و داوطلبان می بایست بجای نام رشته خود این کد ها را وارد نمایند.

کد نظام وظیفه

کلیه داوطلبان مرد برای تکمیل فرایند نام نویسی خود باید وضعیت نظام وظیفه خود را با استفاده از کدهای موجود در دفترچه ثبت نام مشخص نموده و ااز این طریق به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.

مهم: بر روی لینک راهنمای دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری کلیک نموده تا اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

کد استان و بخش محل اقامت

داوطلب می بایست کد استان و کد بخش محل اقامت خود را برای تعیین حوزه امتحانی استخراج و از چپ به راست در محل مربوطه درج نماید. متقاضیان برای دست یابی به این کد به جدول شماره 7 دفترچه ثبت نام کنکور سراسری مراجعه کنند.

کد 12 رقمی ایثارگران

افراد داوطلب می بایست به صورت اینترنتی به سایت aja.i مراجعه نموده و اطلاعات مربوط به این فرایند را کسب کنند. زیرا تکمیل فرم استفاده از سهمیه ایثارگران جهت دریافت کد 12 رقمی ایثارگران و تایید درخواست متقاضی از طرف سازمان مربوطه الزامی است.

منابع کنکور سراسری 1403

داوطلبان به منظور افزایش سطح آمادگی خود می بایست از جزوات و کتاب های کمک آموزشی کمک بگیرند. انتخاب منابع جامع و استاندارد نه تنها موجب افزایش شانس موفقیت فرد در رقابت می شود بلکه از استرس و اضطراب داوطلبان نیز می کاهد. به منظور یاری شما داوطلبان، لیست تعدادی از این منابع کامل و استاندارد در در ادامه مطلب ذکر شده است. به منظور مشاهده اسامی این کتب می توانید بر روی لینک های موجود در جدول زیر کلیک نمایید.

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

منابع کنکور سراسری

لیست رشته های کنکور سراسری 1403

همچنین با توجه به انتشار دفترچه کنکور سراسری تیر ماه، می توان لیست رشته های هر گروه آزمایشی را به تفکیک مطالعه نمود اما به منظور سهولت در بررسی این مورد، در ادامه و با کلیک بر روی هر یک از لینک های فعال موجود در جدول زیر، داوطلبان می توانند به این موارد دست پیدا کنند.

(جهت مشاهده، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

(جهت مشاهده، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

(جهت مشاهده، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

(جهت مشاهده، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

(جهت مشاهده، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

برنامه ریزی کنکور سراسری 1403

متقاضیان شرکت در آزمون سراسری 1403 پیش از هر چیزی، به منظور مطالعه صحیح و اصولی و همچنین افزایش میزان بازدهی می بایست برنامه ریزی درسی درستی داشته باشند. به منظور تعیین یک برنامه جامع می توانند با در نظر گرفتن فاکتورهایی که در ادامه مطلب به آن اشاره شده نسبت به طراحی برنامه خود اقدام نمایند. به جهت مطالعه صحیح و برداشت بیشترین بازدهی می توانید ابتدا برنامه خود را طراحی کنید.

طراحی برنامه

داوطلبان پیش از تعیین نحوه و ساعات مطالعه می بایست برنامه خود را در قالب های مختلف مانند جدول طراحی نمایند. لازم است برای انجام این امر به توصیه های زیر توجه نمایید.

نحوه برنامه ریزی و مطالعه

برنامه ریزی کنکور باید واقع بینانه و به دور از سخت گیری باشد. چراکه اگر فرد در تمام طول روز به مطالعه بپردازد نه تنها پیشرفت نخواهند کرد بلکه موجب افت و دلزدگی وی خواهد شد. به همین سبب لازم است برای نوشتن برنامه درست به نکات زیر توجه نمایید.

برنامه ریزی کنکور

سوالات متداول

1- ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

ثبت نام کنکور 1403 نوبت اول در آذر ماه 1402 بوده و نوبت دوم از 7 لغایت 12 فروردین از سایت سازمان سنجش می باشد.

2- از چه طریقی می توان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را انجام داد؟

نام نویسی این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sa jesh.o g انجام می گیرد.

3- مشغول به تحصیل در دوره روزانه هستم. آیا می توانم در کنکور سال ۱۴۰۳ شرکت کنم؟

بله، داوطلبانی که در دوره های غیر روزانه یا روزانه مشغول به تحصیل باشند، می توانند در این آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی، از دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

ثبت نام کنکور تیر

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب