خلاصه بخوان و بیندیش آوای گنجشکان صفحه 109 فارسی ششم

جواب درک و دریافت صفحه 113 فارسی ششم آوای گنجشکان

پاسخ سوالات درک و دریافت صفحه ۱۱۳ بخوان و بیندیش آوای گنجشکان درس هفدهم کتاب فارسی ششم ابتدایی

جواب درک و دریافت صفحه 113 بخوان و بیندیش آوای گنجشکان فارسی ششم ابتدایی ؛ در این نوشته به جواب و پاسخ سوالات درک و دریافت صفحه ۱۱۳ بخوان و بیندیش آوای گنجشکان درس 17 هفدهم کتاب فارسی پایه ششم دبستان پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب درک مطلب و درک و دریافت درس یازدهم صفحه 79 فارسی ششم

پاسخ درک و دریافت آوای گنجشکان صفحه ۱۱۳ فارسی ششم

در جواب سوالات درک و دریافت درس بخوان و بیندیش آوای گنجشکان صفحه 113 کتاب فارسی پایه ششم ابتدایی سوالاتی مطرح شده است که در ادامه به پاسخ و جواب صحیح آنها می پردازیم:

سوال 1) به نظر شما، چرا شیخ مکتب خانه ابتدا از آموزش دادن به «ممنون» خودداری می کرد؟ پاسخ: به خاطر اینکه اواسط کلاس آمده بود و ممنون می گفت که همه چیز را می داند و ادعای دانستن داشت.

سوال 2) به عقیده‌ی شما، زیباترین بخش این داستان، کدام قسمت است؛ دلیل خود را بیان کنید؟ پاسخ: آن بخش داستان که ممنون بلند شد و آبی را که در کوزه بود را در کنار درخت خالی کرد. سپس کوزه ی خالی را پیش شیخ آورد و به شیخ گفت: « این یعنی خالی شو تا پر شوی ». چون در این جا شیخ از یک آدم مغرور، آدمی متواضع می سازد.

پاسخ دیگر: آن بخشی که شیخ کوزه ی آب خود را به ممنون داد و با کوزه ی دیگر در آن آب ریخت و وقتی که پر شد، آب سرازیر شد. چون راه زندگی ممنون را عوض کرد و او فهمید که باید خالی باشد تا پر شود.

سوال 3) نظر بچه ها در مورد «ممنون» چه بود؟ پاسخ: نظر بچه ها در مورد ممنون این بود که او آدمی پرحرف ، پر ادعا، مغرور و آدمی با ظاهری در هم ریخته است.

سوال 4) اگر می خواستید نام جدیدی برای داستان انتخاب کنید، نام آن را چه می گذاشتید؟ پاسخ: 1) کوزه ی خالی 2) کوزه ی دل 3) شیخ متواضع و عالم 4) مکتب خانه ی گنجشکان 5) شیخ دانا

همچنین بخوانید: جواب درک مطلب درس چهاردهم فارسی ششم صفحه 94 و 96

در انتها امیدواریم که مقاله جواب و پاسخ های سوالات درک و دریافت بخوان و بیندیش درس هفدهم فارسی پایه ششم صفحه ی 113 ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

خلاصه بخوان و بیندیش آوای گنجشکان صفحه 109 فارسی ششم

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب