خواص اب کرفس

خواص اب کرفس

خواص کرفس لیست بلند بالایی دارد. خواص درد معده را تسکین می دهد، فشار خون را تنظیم می کند و بوی بد دهان را از بین می برد. برگ و آب کرفس برای لاغری و آرتروز را درمان می کند و گرفتگی رگهای قلب را برطرف می‌کند. خواص کرفس بسیار است چنانچه کرفس را سلطان سبزی ها می نامند. در میان هزاران خواص کرفس می توان درمان انواع بیماری های داخلی و پوستی را به دست آورد . فواید برگ و آب کرفس برای تناسب اندام و زیبایی در سرتاسر جهان شناخته و مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا لیستی از خواص و فواید کرفس و آب کرفس برای درمان انواع بیماری ها و سلامت بدن را به شما معرفی می کنیم.

کرفس چیست؟

15 فواید و خواص کرفس

1. خواص کرفس برای کمک به کاهش خطرات سرطان

2. خواص کرفس برای کاهش التهاب

3.خواص کرفس برای تنظیم فشار خون 

4. خواص کرفس برای سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد

5. نوروژنز را تقویت کند و از از دست دادن حافظه جلوگیری کند

6.خواص کرفس برای کمک به هضم

7. به کاهش وزن کمک کند

8. خواص کرفس برای کمک به درمان دیابت

9.خواص کرفس برای تقویت ایمنی

10.خواص کرفس برای درمان سنگ کلیه

11.خواص کرفس برای بهبود سلامت مفاصل

12. علائم یائسگی را تسکین ‌می‌دهد

13.خواص کرفس برای کمک به درمان ویتیلیگو

14. خواص کرفس برای کبد

کبد یکی از بخش‌های مهم و حساس در بدن است. که بنا به دلایل مختلف نظیر آشامیدن مکرر آب سرد، خوردن غذایی چرب و غیره دچار اختلالات متعدد نظیر کبد چرب و سیروز کبدی می‌شود. در این‌خصوص با خوردن کرفس می توان کلیه و کبد را سم‌زدایی نمود و بدین نحو کبد چرب را درمان کرد. بدین صورت که می‌توانید از کرفس در موادغذایی مختلف استفاده کنید و یا آب کرفس را گرفته و همراه با کمی سرکه ترکیب کرده و سپس میل کیند.

کرفس حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدن، ویتامین و موادمعدنی است. به همین سبب ترکیب آن با لیموترش یک نوشیدنی سرشار از ویتامین C و اکسیدان برای بهبود فعالیت کبد به‌وجود می‌آورد. استفاده مستمر از این نوشیدنی و سایر موادغذایی حاوی کرفس موجب سم‌زدایی کبد شده و از این طریق مشکلات و بیماری‌های مرتبط با کبد کاهش یافته و از بین می‌رود. البته اگر مصرف کرفس برای شما ایجاد حساسیت می‌کند و با عوارض شدید همراه است، توصیه می‌کنیم نسبت به اینکه چه کسانی نباید کرفس بخورند اطلاعات بدست بیاورید. تا ضمن جلوگیری از مصرف این نوع سبزیجات، روش‌های دیگری را برای درمان بیماری‌های کبدی در پیش بگیرید.

15. خواص کرفس برای استخوان

دردهای مفاصل و پوکی استخوان از جمله بیماری‌های شایع در بین افراد میانسال و سالمند است. این مشکل بنا به دلایل مختلف نظیر شرایط کار، نوع آب و هوا و همچنین میزان فعالیت روزانه رخ می‌دهد. برای درمان این نوع بیماری‌های مزمن مصرف مواد خوراکی و سبزیجات حاوی ویتامین و مواد معدنی تأثیر بسزایی دارد. تا ضمن بهبود التهاب استخوان‌ها و مفاصل شاهد کاهش درد در این نواحی باشید. در این راستا کرفس به‌عنوان یکی از بهترین و مؤثرترین سبزیجات حاوی میزان زیادی لوتئولین، فلاونوئید و آنتی اکسیدان است. بدین جهت به‌عنوان یک ضد التهاب مؤثر برای کاهش درد مفاصل، استخوان و همچنین جلوگیری از سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

خواص اب کرفس

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب