درست كردن خمير بازي خانگي

درست كردن خمير بازي خانگي

ساخت خمیر بازی خانگی

ساخت خمیر بازی خانگی

در مقاله قبل در رابطه با تاثیر خمیربازی در رفع وسواس کودک با شما همراهان گرامی صحبت کردیم . خمیر بازی کودکان از ابزارهای بازی است که آن‌ها بسیار دوستش دارند. یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود والدین از خرید خمیر بازی برای کودکان خودداری کنند، نگرانی بابت مواد و رنگ‌های شیمیایی و مضرات آن برای بچه‌هاست.خبر خوب این است که روش‌هایی برای ساخت خمیر بازی خانگی با مواد خوراکی و بی‌ضرر وجود دارد. در این مقاله از مجله دان یار به بیان ساخت خمیر بازی خانگی خواهیم پرداخت با ما همراه شوید.

چرا بازی با انواع خمیر بازی برای کودکان ضروری است؟

خمیر بازی فعالیتی است که کودکان همیشه با آن تجربه مثبتی دارند. ماهیت نرم خمیر باعث ایجاد حس آرامش در آن‌ها می‌شود. شاید به‌همین‌دلیل است که بزرگسالان نیز نمی‌توانند در برابر خمیر بازی مقاومت کنند.بازی با خاک رس می‌تواند به کاهش تنش، آزادسازی انرژی اضافی، بهبود تمرکز و بیان راحت‌تر احساسات کودک کمک کند. اگر کودک پر سر و صدای شما مدام احساس استرس می‌کند، به او ظرفی از خمیر بازی بدهید. فواید خمیر بازی کودکانه به کاهش اضطراب درونی او کمک می‌کند.

  

خمیر بازی خانگی

در دان یار بیشتر بخوانید:

تاثیر اسباب بازی های چوبی در وسواس کودکان

شن بازی راهی برای درمان وسواس کودک

علت جیغ و داد کودکان راه حل

ساخت خمیربازی خانگی با آرد ساده و نمک

خمیر بازی با ارد

برای تهیه این خمیر به مواد زیر احتیاج دارید که البته در هر خانه‌ای پیدا می‌شود:

طرز تهیه خمیر بازی با آرد 

دستور خمیر بازی با آرد

برای ساخت خمیر بازی خانگی با آرد ساده، یک کاسه نسبتا بزرگ و خشک بردارید. آرد و نمک را در آن بریزید و خوب مخلوط کنید.

رنگ خوراکی را با نصف پیمانه آب گرم مخلوط کنید. آب را ذره‌ذره به مخلوط آرد و نمک اضافه کنید و هم بزنید.

وقتی خمیر به غلظت مورد نیاز رسید، آن را با دست به‌خوبی ورز دهید. اگر هنگام ساخت خمیربازی خانگی متوجه شدید خمیر حالت چسبنده دارد، قدری دیگر آرد به آن اضافه کنید تا منسجم شود و دیگر به دست نچسبد.

با این دستور ساخت خمیر بازی در خانه می‌توانید در هر مرحله یک رنگ خمیر درست کنید. اگر می‌خواهید چند رنگ داشته باشید، مواد را به نسبت تعداد رنگ‌ها تقسیم کنید و هر رنگ را در یک ظرف بسازید. یا به تعداد هر رنگ مواد جداگانه آماده کنید.

خمیربازی خوراکی

خمیر بازی پودر قندی (فاقد گلوتن)

طرز درست کردن خمیر بازی

با بدغذایی کودکان چه کنیم؟ 6 نکته برای رفع آن

طرز تهیه خمیر بازی خانگی با آرد ذرت

خمیر بازی ساخت

نشاسته ذرت را در ظرفی بریزید و آب را آرام آرام به آن اضافه کنید تا غلیظ شود. سپس رنگ خوراکی را به آن اضافه کنید.

ساختار این خمیر به شکلی است که اگر دست خود را آرام در آن ببرید، به نظر رقیق می‌رسد و انگشت‌ها کاملا در آن فرو می‌روند. در‌حالی‌که اگر با سرعت و شدت به آن ضربه بزنید، غلظت و سفتی بیشتری نشان می‌‌دهد.

روش دیگر بازی با این خمیر آن است که اگر با سرعت مقداری از آن را در دست ورز بدهید، سفت و نفوذناپذیر می‌شود اما اگر چند لحظه دست نگه دارید، از لابلای انگشتانتان فرو می‌ریزد. بازی جالبی است و نوعی ورزش هم محسوب می‌شود!

درست كردن خمير بازي خانگي

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب