درصد افزایش حقوق 1403

دانلود کنید

درصد افزایش حقوق 1403

حقوق اداره کار 1403 چقدر است؟ جدول حداقل حقوق وزارت کار 1403 (به‌روزرسانی ۲۹ اسفند)

تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

زمان مطالعه: 5 دقیقه

دسته‌بندی‌ها : تازه های حسابداری

نویسنده: تحریریه سپیدار

حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار با افزایش 35.3 درصدی به میزان ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد. بر اساس آخرین اخبار می‌توان به موارد زیر درباره حقوق سال 1403 اشاره کرد:

بنابراین حداقل دریافتی یک کارگر با دو فرزند از ۸میلیون و ۵۰۹ هزار تومان امسال به ۱۱ میلیون ۶۰۹ هزار تومان افزایش یافت.

دستمزد سایر سطوح کارگری ۲۲ درصد به اضافه ماهانه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزارو ۷۸۰ ریال تعیین شد.

بر اساس جدول حقوق و دستمزد 1403، حداقل دستمزد روزانه برای کارگران و کارمندان به 2,388,728 ریال افزایش خواهد یافت. همچنین حداقل حقوق ماهانه بدون در نظر گرفتن سایر مزایا 71,661,840 ریال خواهد بود.

حقوق اداره کار 1403 چقدر است؟

طبق بررسی‌های لایحه بودجه سال 1403، افزایش حقوق کارمندان 35.3 درصد اعلام شده وبنابراین حداقل حقوق اداره کار برای کارمندان 111,070,000ریال خواهد بود.

جدول حقوق کارگران در سال 1403 جدول افزایش حقوق کارمندان (مقایسه 1401، 1402 و 1403)

برای اینکه درک بهتری از میزان حقوق سال 1403 به دست آورید، تمامی موارد مرتبط با حقوق سال 1403 را در جدول حداقل حقوق و دستمزد سال 1403 مشخص کرده‌ایم.

جدول حقوق و مزایای حقوق‌بگیران سال 1403

در این جدول، میزان حقوق و سایر مزایای کارمندان را به شکل روزانه و ماهانه برای شما توضیح دادیم.

جدول ریز حقوق و دستمزد 1403 قانون کار

با توجه به اینکه برخی از ماه‌ها 30 روز و برخی دیگر 31 روز دارند، در این قسمت تمامی جزئیات حقوق و دستمزد کارمندان را به تفکیک 30 روز و 31 روز توضیح دادیم.

جدول حق بیمه کارگری سال 1403

جدول حق بیمه هم برای مشخص شدن سهم بیمه کارگر و کارفرما در شش ماهه اول و شش ماهه دوم سال است.

محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل را به سپیدار بسپارید

ثبت اطلاعات و محاسبه حقوق کارکنان

تهیه دیسکت‌های قانونی بیمه و مالیات

تهیه و ارسال لیست مالیات حقوق

اتصال به سیستم ورود و خروج کارکنان

تهیه دیسکت پرداخت حقوق برای تمامی بانک‌ها

حقوق وزارت کار 1403 برای افراد دارای مدرک دیپلم چقدر است؟

به نظر می‌رسد که مدرک تحصیلی نباید تاثیری در میزان حقوق دریافتی داشته باشد و تمام کارگران باید مبلغ 63,699,408 ریال یعنی حداقل حقوق وزارت کار 1403 را دریافت کنند. با این حال در برخی از شرکت‌ها با توجه به قوانین شرکت و طبقه بندی مشاغل، حقوق کارگران بر اساس مدرک تحصیلی تعیین می شود و ساختار و مقدار مشخصی ندارد.

افزایش حقوق سربازان در سال 1403 چقدر است؟

حداقل حقوق سرباز مجرد در سال آینده ۶۰ درصد دریافتی پایور باشد یعنی نزدیک ۶ میلیون تومان در مناطق غیر عملیاتی و ۷.۵ میلیون تومان در مناطق عملیاتی. همچنین حداقل حقوق سرباز متاهل در مناطق عملیاتی در سال آینده ۹ میلیون تومان تعیین شد. حقوق‌های جدید سربازان از فروردین ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد.

در اجرای ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۶۳ حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیر عملیاتی معادل ۶۰ درصد حداقل دریافتی پایور، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل ۷۵ حداقل دریافتی پایور و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متاهل بدون فرزند معادل ۹۰ درصد دریافتی حداقل دریافتی پایور است.

نرخ افزایش حقوق بازنشستگان 1403 چقدر است؟

حداقل حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیرو های مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرائی متناسب با سنوات خدمت به میزان نود میلیون (۹۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

نرخ ماهانه مالیات بر حقوق در سال 1403 چقدر است؟

بر اساس لایحه بودجه 1403، افرادی که درآمد ماهانه آنها کمتر از 12.5 میلیون تومان است، از پرداخت مالیات معاف هستند. به این ترتیب افرادی که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، مبلغی به عنوان مالیات حقوق پرداخت نخواهند کرد. بنابراین نرخ مالیات بر حقوق 1403 به صورت پلکانی محاسبه و کسر خواهد شد:

نرخ سالانه مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی در سال 1403 چقدر است؟

اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی و قضات دادگستری از شمول این حکم مستثنی و مشمول ماده (۸۵) «قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» مصوب سال ۱۳۹۴ هستند. مفاد این بند در خصوص درآمد مشمول مالیات حاصل از عناوین برشمرده شده فوق که از مصادیق درآمد مواد (۸۲) و (۸۳) «قانون مالیات‌های مستقیم» نباشند، نیز جاری است.

میزان افزایش سقف مالیاتی اصناف و مشاغل در سال 1403 چقدر است؟

خبرها حاکی از آن است که نحوه مالیات ستانی در بودجه در حال اصلاح است و سازمان امور مالیاتی پیشنهاد داده که سقف معافیت‌های مالیاتی کارکنان و کارمندان با افزایش ۲۵ درصدی، از ۱۰ میلیون تومان در ماه به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل نیز با افزایش ۱۱۰ درصدی از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال به ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

آیا افزایش حقوق به بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد؟

افراد زیادی به دلیل از دست دادن شغل خود مجبور به تامین معیشت از طریق بیمه بیکاری هستند. با منتشر شدن خبر افزایش حقوق 20 درصدی در ماه گذشته برای کارگرانی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، این سوال برای کسانی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند به وجود آمده که بیمه بیکاری در سال 1403 چقدر افزایش می‌یابد؟ بر اساس قانون کار، بیمه بیکاری برابر با 55 درصد حقوق پایه است. در صورتی که افزایش سالانه حقوق از 55 درصد بیشتر باشد آن‌وقت افزایش سالانه حقوق به بیمه بیکاری نیز تعلق می‌گیرد.

حداقل دستمزد چیست؟ توسط چه مرجعی تعیین می‌شود؟

قبل از اینکه با فرایند نحوه تعیین حداقل دستمزد کارگران آشنا شویم، بهتر است تعریف حداقل دستمزد را بررسی کنیم. بر اساس تعریفی که سازمان بین المللی کار ارائه داده است، حداقل دستمزد مبلغی است که در ازای کار یا خدمتی در مدت معین به کارگر پرداخت می‌شود و هیچ فرد یا قرارداد جمعی نمی آن را کاهش دهد. پرداخت حداقل دستمزد توسط قانون کار تضمین شده است و باید کفاف معاش کارگر و خانواده وی را با توجه به شرایط اقتصادی بدهد.

در نتیجه، حداقل دستمزد باید به گونه‌ای تعیین شود که متناسب با شرایط اقتصادی کشور باشد و حداقل هزینه‌های زندگی کارگر را تأمین کند. با توجه به تغییرات مداوم شرایط اقتصادی، شورای عالی کار به عنوان متولی تعیین حداقل دستمزد کارگران، هر ساله مبلغ حداقل حقوق کارگران را اعلام می‌کند. بعد از تعیین حداقل حقوق کارگران، شرکت‌ها، کارگاه‌ها و کارفرمایان با استفاده از نرم افزار مالی می‌توانند حقوق کارگران خود را محاسبه و در موعد مقرر به آن‌ها پرداخت کنند.

شورای عالی کار چگونه حداقل دستمزد را مشخص می‌کند؟

شورای عالی کار، متشکل از اعضای مختلفی است که با همکاری یکدیگر بر طبق قانون کار و شرایط اقتصادی کشور در مورد حداقل دستمزد کارگران تصمیم گیری می‌کنند. برای اینکه حقوق متقابل کارگران و کارفرمایان رعایت شود و مبلغ اعلامی توسط شورای عالی کار متناسب با شرایط اقتصادی باشد، اعضای مختلفی در این شورا فعالیت می‌کنند.

به جز وزیر کار و امور اجتماعی، سایر اعضای این شورا در دوره‌های دوساله انتخاب می‌شوند. کارکرد شورا به گونه‌ای است که نمایندگانی از همه طرف‌ها در آن حضور داشته باشند و در نتیجه تبعیت از تصمیم گیری‌های آن طبق قانون برای کارفرمایان و کارگران الزام آور است. کارفرمایان با استفاده از سیستم حقوق و دستمزد و براساس حداقل حقوق تعیین شده توسط شورای عالی کار، باید دستمزد کارگران خود را پرداخت کنند. در ماده 41 قانون کار، وظیفه شورای عالی کار تعیین حداقل دستمزد است و آن را محدود به زمان خاصی نکرده است. به این ترتیب اگر شرایط اقتصادی کشور دست خوش تغییرات شدیدی شود که نیاز به تعیین مجدد حداقل دستمزد باشد، شورای عالی کار باید در طول سال در میزان حداقل حقوق‌ها تجدید نظر کند.

حداقل دستمزد کارگران در سال 1403 چقدر است؟

بر اساس اعلام شورای کار، حداقل دستمزد روزانه 1403 برابر با 2,123,313 ریال است. به این ترتیب حداقل حقوق ماهانه قانون کار در سال 1403 برابر با 63,699,408 ریال است. البته پایه سنوات ماهیانه، حق اولاد، حق مسکن و بن کارگری سال 1403 نیز افزایش پیدا کرده است. تمامی این موارد در فیش حقوقی کارمندان قابل مشاهده است. به این ترتیب کارگران متأهل و دارای سابقه کار نیز حقوق بیشتری نسبت به سال‌های قبل دریافت می‌کنند. مطابق ماده 68 قانون تامین اجتماعی، یکی از شرایط پرداخت حق اولاد آن است که بیمه‌شده حداقل سابقه پرداخت حق بیمه به مدت 720 روز کاری را داشته باشد.

در جدول زیر حداقل دستمزد کارگران در سال 1403 قابل مشاهده است:

شرح

مبلغ

حداقل حقوق ماهانه قانون کار در سال 1403

حداقل دستمزد روزانه 1403

2,123,313

بن کارگری

13,200,000

حق مسکن

10,800,000

حق اولاد

6,369,940

پایه سنوات ( ماهیانه)

برای مشاهده مبلغ عیدی کارگران در سال جدید نیز می‌توانید به صفحه مربوط به جدول عیدی کارگران در وبلاگ سپیدار سیستم مراجعه کنید.

آخرین اخبار حقوق 1403 ؛ این صفحه همیشه به روز است

در همین صفحه همیشه می‌توانید اخرین اخبار افزایش حقوق کارگران 1403 و جدول حقوق کارگران 1403 را مشاهده بفرمایید. برای مدیریت حقوق دستمزد سال 1403 پرسنل خود می‌توانید از نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد سپیدار سیستم استفاده کنید. سپیدار سیستم با ارائه یک بستر یکپارچه از انواع نرم‌افزارهای حسابداری، همراه واحد مالی و حسابداری شما است.

سوالات متداول

حقوق پایه در سال 1403 به میزان 20 درصد افزایش یافته است.

حداقل مبلغ مندرج در حکم کارگزینی و قرارداد منعقده ماهانه حقوق بگیران به میزان صد میلیون (۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط:

378 دیدگاه برای ”حقوق اداره کار 1403 چقدر است؟ جدول حداقل حقوق وزارت کار 1403 (به‌روزرسانی ۲۹ اسفند)“

سلام پایه سنوات خدمتی (مزدمبنا)که پارسال۸هزارتومان بود امسال چقدر شده

سلام. 84 هزار ریال. 2,520,000 ریال مبلغ ماهانه است.

من از ده اسفند بیکار شدم و میخام برای بیمه بیکاری اقدام کنم آیا حقوقی که از بیمه می گیرم فروردین ماه زیاد میشه یا چون سال ۴۰۲ شروع بیکاریم بوده تا اسفند سال بعد همون حقوق سال ۴۰۲ هستش؟

سلام. درصورتی‌که افزایش سالانه حقوق از 55 درصد بیشتر باشد، افزایش حقوق سالانه به بیمه بیکاری نیز تعلق می‌گیرد.

سلام من سابقه کار ندارم و مجردم عید امسال مشغول به کار میشم حقوق پایه وزارت کار تو شهر تهران چقد میشه؟

سلام. هنوز به طور قطعی اعلام نکردند اما در جدول حقوق مواردی که توسط نمایندگان مطرح و تاییده شده را قرار دادیم.

سلام من قبلا قرارداد معین شاغل بودم در وزارت بهداشت ،الان با امتحان استخدامی که دادم پیمانی باید بشم و حکم جدید برایمان صادر می شود خواستم بپرسم آیا اگر حکم را در سال جدید بزنند با حکمی که قبل از سال بزنند تفاوت دارد از لحاظ پایه حقوق و ….؟؟

سلام. متاسفانه اطلاعاتی در این زمینه نداریم.

باسلام مالیات حقوق چطوری پرداخت میشه؟ توسط کارفرما از حقوق کارگر کسر میشه یا نحوه دیگری هست؟ لطفاً توضیح دهید. ممنونم

سلام. بله توسط کارفرما کسر می شود.

واقعاً دیدگاه مارو انتقال میدید اگه واقعا این حقوق کفاف زندگی رو میده به یکی از نمایندگان مجلس برای دو ماه این حقوق رو بدید البته در خانه مستأجری و یخچال خالی ببینید میتونه زندگی کنه اگه تونست همین 20 درصد رو هم اضافه نکنن الان ماهی 20تومنم درآمد داشته باشی با این قیمت های نجومی بازم زیر خط فقر هستی

باسلام بنده تازه بعلت بیماری قلبی از کار افتاده شدم آیا عیدی امسال به بنده تعلق میگیرد چقدر می‌باشد سابقه بنده کمتر از ده سال می‌باشد با تشکر

سلام. کجا مشغول به فعالیت هستید؟

سابقه کار چطور در میزان حقوق محاسب میشه:

سلام. هر کارگری که بیش از یک سال سابقه کار در یک کارگاهی داشته باشد، به ازای هرسال یک پایه سنوات دریافت می‌کند که به مزد او اضافه می‌شود. پایه سنوات هرسال بر اساس میزان افزایشی که مزد روزانه کارگران داشته است، افزایش می‌یابد.

دیدگاه خود را ثبت کنید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Δdocume .ge Eleme ById( ak_js_1 ).se A ibu e( value, ( ew Da e() ).ge Time() );

درصد افزایش حقوق 1403

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب