سامانه تعویض پلاک خودرو

سامانه تعویض پلاک خودرو

تعویض پلاک خودرو (نوبت دهی،مدارک و هزینه تعویض پلاک)

خرید و فروش خودرو در شهرهای بزرگ نیازمند انجام مراحل متعدد اداری است که تعویض پلاک و انتقال اسناد و مدارک خودرو از مهم‌ترین آنهاست.

در این میان فروشنده و خریدار خودرو به عنوان طرفین معامله باید برای صحت معامله تمامی مراحل را به درستی طی کنند تا انتقال خودرو بدون هیچ مشکلی انجام شود؛ در غیر اینصورت هر دو دچار مشکلاتی خواهند شد.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

برای دریافت نوبت آنلاین تعویض پلاک خودرو باید به سامانه نوبت دهی اینترنتی مراکز شماره گذاری پلاک خودرو ( oba dehi.epolice.i ) مراجعه کنید.

مدارک لازم برای تعویض پلاک

مدارکی که فروشنده خودرو باید به همراه داشته باشد:

مدارکی که خریدار خودرو باید به همراه داشته باشد:

آدرس مراکز تعویض پلاک

مراجعه به مراکز تعویض پلاک خودرو به عنوان آخرین مرحله نقل و انتقال خرید و فروش خودرو کارکرده یکی از مهمترین اقداماتی است که در معامله خودرو باید انجام شود. از این رو تعویض پلاک، پلاک سرقتی و پلاک مفقودی باید در مراکز تعویض پلاک ماشین انجام شود. مراکز تعویض پلاک در تهران شامل 10 مرکز در سطح شهر است.

مراحل تعویض پلاک خودرو

فروشنده و خریدار ماشین قبل از ثبت سند قطعی، در یکی از مراکز تعویض پلاک حضور پیدا کنند و ضمن ارائه مدارک، مراحل زیر را برای تعویض پلاک خودرو مورد نظر طی کند.

در صورتی که فروشنده یا خریدار به هر دلیلی نتوانند با‌ هم در مرکز تعویض پلاک حضور داشته باشند، با مراجعه به دفترخانه و تنظیم وکالت نامه جهت تعویض پلاک می‌توانند به صورت وکالتی اقدام به تعویض کنند.

در این شرایط همچنین می‌توان به تنظیم وکالت‌نامه فروش نیز اقدام کرد که در این صورت دیگر نیازی به حضور فروشنده در دفتر خانه نیست. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه تنظیم این نوع وکالت بسیار بیشتر از وکالت تعویض پلاک است؛ بنابریان پیشنهاد می‌شود فقط وکالت نامه تعویض پلاک را تنظیم کنید.

نکته: جهت جلوگیری از هرگونه سواستفاده بهتر است فروشنده مهلت تعویض پلاک را در وکالت‌نامه درج کند؛ همچنین توصیه می‌شود حتی‌الامکان از فروش وکالتی و اعطای وکالت بلاعزل به خریدار خودداری کنید.

مراحل انتقال سند خودرو

بعد از تعویض پلاک ماشین، خریدار و فروشنده به عنوان طرفین معامله به دفتر‌خانه (محضر)  مراجعه و اقدام به تنظیم سند قطعی می‌کنند.

نکته: دفاتر اسناد رسمی تکلیفی بابت اخذ عدم خلافی و مالیات ندارند، بنابراین توصیه می‌شود خریدار این موارد را از فروشنده درخواست کند؛ در واقع فروشنده موظف است برگ عدم خلافی و برگه تسویه مالیات خودرو مورد نظر را دریافت و به خریدار خودرو تحویل دهد.

هزینه‌ انتقال سند خودرو 

هزینه انتقال خودرو در تمامی دفاتر اسناد رسمی کشور یکسان است و بر‌اساس جداول مالیات نقل و انتقال تعیین می‌شود.

هزینه‌های مربوط به انتقال مالکیت سند برای هر خودرو بسته به مدل و سال متفاوت است.

عموما هزینه‌های مربوط به دولت را فروشنده پرداخت می‌کند و هزینه دفترخانه، بین فروشنده و خریدار تقسیم می‌شود؛ البته در صورت توافق بین طرفین هنگام عقد قرارداد، پرداخت‌ها طبق توافق انجام می‌شود.

اهمیت برگ سبز برای تعویض پلاک

«قبول برگ سبز ناجا» به عنوان سند رسمی خودرو توسط سازمان اسناد کشور، تکذیب شد.

گفته شده انتشار این خبر اشتباه از سوی رسانه‌ها بوده است. دفاتر اسناد رسمی، برای ثبت محضری سند خودرو باید تاییدیه تعویض پلاک را از معامله‌کنندگان خودرو دریافت می‌کردند.

براساس بخشنامه سازمان اسناد در تاریخ ۳۱ شهریورماه۱۴۰۰، ارائه برگه سبز ناجا برای احراز دارنده خودرو کافی است و دفاتر اسناد رسمی، دیگر نباید ارائه تاییدیه تعویض پلاک را ضروری بدانند.

این بخشنامه به مفهوم قبول برگ سبز ناجا به‌جای ثبت محضری سند خودرو نیست.

طبق قوانین رسمی کشور، افرادی که پس از فروش خودرو کارکرده و یا صفر، قصد تعویض پلاک آن را به خریدار دارند؛ باید مراحل را  به درستی طی کنند تا نقل و انتقال ماشین، بدون کمترین مشکل حقوقی انجام پذیرد.

جدیدترین اخبار تعویض پلاک خودرو

تغییر ساعت مراکز تعویض پلاک تا ۱۹ مهر

بنابر اعلام سردار حسین رمضانی، معاون اجرایی پلیس راهور، به مناسبت هفته نیروی انتظامی ساعت کاری مراکز تعویض پلاک از روز شنبه ۱۵ مهرماه تا روز چهارشنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۷ تا ۱۶ خواهد بود.

شماره‌ گذاری خودرو نوشماره به شرط دریافت مجوز ستاد نوسازی

مهران سالاریه، رئیس سازمان نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت:

عدم تعویض پلاک مناطق آزاد به پلاک ملی

سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور، گفت:

الزام مراحل نقل و انتقال مالکیت خودرو به صورت آنلاین

مجلس برای سال ۱۴۰۲ تصویب کرد:

بازه فعال بودن پلاک بعد از فروش خودرو

سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور فراجا، درباره زمان فعال بودن پلاک، بعد از فروش خودرو گفت:

افزایش ساعت کار مراکز تعویض پلاک

سردار حسین رمضانی، معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره تغییر ساعت کاری مراکز تعویض پلاک گفت:

تعویض پلاک مشروط به پرداخت عوارض

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های بیمه‌ باید برای حمایت از الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها، مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی را از متقاضیان تعویض پلاک خودرو و خدمات بیمه شخص ثالث اخذ کنند.

منابع حاصل از این راه، برای استهلاک اصل و سود سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در محور جاده‌ای که تردد در آن انجام شده، صرف می‌شود.

سهم دولت از شماره گذاری و نقل و انتقال خودرو ۱۴۰۲

بر اساس لایحه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۲، سهم دولت برای نقل و انتقال و همچنین شماره‌گذاری خودرو نسبت به سال ۱۴۰۱، به ترتیب ۷۷ و ۸۰ درصد افزایش یافته است.

اجرای طرح پلاک سوم از ۲۲ بهمن

طرح پلاک سوم ۱۷ سال بعد از تصویب، از ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

برابر ماده ۱۳ آیین‌نامه راهور مصوب ۱۳۸۴ باید همراه با دو پلاکی که برای نصب روی سپر جلو و عقب خودرو صادر می‌شود، پلاک سوم وسیله نقلیه نیز به شکل برچسب از سوی راهنمایی و رانندگی صادر و روی شیشه جلو یا عقب ماشین نصب شود.

با هر بار تمدید اعتبار پلاک، نقل و انتقال مالکیت و تعویض قطعات اصلی و رنگ وسیله نقلیه، پلاک سوم با اطلاعات جدید تولید و جایگزین پلاک سوم قبلی می‌شود. پلاک سوم باید در قالب دو چیپ روی پلاک و زیر شیشه جلو و زیر آینه نصب شود. اطلاعات VIN و سایر مواردی که نیاز است، در یک حجم مشخص (۳۰ تا ۹۰ کیلوبایت) در این چیپ گنجانده می‌شود.

از ۲۲ بهمن و بعد از اجرای طرح پلاک سوم، دیگر پلاک روی خودروها تغییر نمی‌کند و پلاک فیزیکی که روی خودرو نصب شده، در هنگام خرید و فروش و نقل و انتقال با خود خودرو جا به جا و منتقل می‌شود.

الزام اخذ مفاصاحساب آزادراهی برای تعویض پلاک

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند:

نیروی انتظامی و شرکت‌های بیمه، باید در سال ۱۴۰۲، مفاصاحساب بدهی‌های عوارض آزادراهی را از متقاضیان تعویض پلاک و خدمات بیمه شخص ثالث اخذ کنند.

افزایش درآمد دولت از نقل ‌‌‌‌‌‌‌و انتقال خودرو

چه خودروهایی پلاک نمیشوند؟

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا مشخصات خودروهایی را که پلاک نخواهند شد، اعلام کرد:

شماره گذاری تاکسی سورن پلاس

محمد شفیعی‌نژاد، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو، درباره تعهد نوسازی ۹ هزار دستگاه تاکسی‌های درون‌شهری گفت:

شرط شماره گذاری وسایل نقلیه برقی

سرهنگ علی محمدی، رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی گفت:

شماره گذاری خودروهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت:

هزینه ساخت و نصب پلاک خودرو صفر

بنابر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی:

ثابت بودن هزینه تعویض پلاک برای خودروها

طبق گفته‌های رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور، در حال حاضر هزینه نقل و انتقال، صدور کارت سند و تعویض پلاک در مجموع برای تمامی خودروها ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان است و در این زمینه یکسان سازی صورت گرفته است.

شرایط شماره گذاری خودروهای ۱۴۰۱

شروط پلیس راهور برای شماره گذاری خودروهای مدل ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

لایحه سهولت در نقل و انتقال خودرو

صدور پلاک ویژه خودرو معلولین

محسن ایروانی، سرپرست دفتر امور توانمند سازی معلولین سازمان بهزیستی کشور:

شرایط انتقال پلاک به ورثه

شرایط انتقال پلاک خودرو فردی که فوت شده به ورثه، از زبان معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا:

*این اقدامات باید در کمتر از یک سال از زمان فوت صاحب خودرو انجام شود.

تحویل خودرو بدون پلاک جرم است

سرهنگ داوود قاسمیان، معاوت ترافیکی پلیس راهور:

تهیه و تنظیم: تیم محتوا خودرو45

چرا باید این همه هزینه گزاف به سردفتران بعنوان حق التحریر پرداخت کنیم آیا وقت اصلاح قانون نرسیده حق الثبت و مالیات هم تو سال ۹۸ زیاد شده و بنفع سردفتران اسناد رسمی . بهترین راه همون تعویض پلاک هست و بس

سلام…می خواستم بدونم شرایط و مدارک لازم جهت فروش و تعویض پلاک بنام اتباع خارجی چگونه است.ممنون

با سلام دوست عزیز

اتباع خارجی برای تعویض پلاک و انتقال مالکیت نیازمند مدارک خودرو و مدارک احراز محل سکونت و جایگزین کارت ملی مدارک هویتی اتباع خارجی هستند.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام خسته نباشید .بنده یه ماشین به یه بنده فروختم. رفتیم محضر وکالت فروش به خریدار دادم.تاخودش بره تعویض پلاک. وپولم راگرفتم.بعد چند روز خریدار زنگ زده ودبه کرده ومیگه من ماشینتا نمیخوام ماشینت مشکل داره میخواستم ببینم میتونه شکایت کنه .البته ایشون بنده راهم تهدید کرده گفته بیا ماشینتا بگیرپولما بده

با سلام

در صورتی که خودرو دارای ایراد بوده است و آن عیب را به خریدار اطلاع نداده باشید، ایشان می‌تواند دادخواست حقوقی ارائه دهد و معامله را فسخ و از شما خسارت دریافت کند.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام اگردرقراردادفروش حق فسخی برای خریداردرنظرگرفته شده .،مثل حق فسخ درصورت معیوب بودن ماشین.،وایشان بطوررسمی ،مثلا،باارسال اظهارنامه، اعلام اعمال حق فسخ نماید.بله میتواندبامراجعه به دادگاه درخواست اعلام فسخ نماید..البته اعمال فوری حق فسخ دربرخی مواردضروری است واگرزمان عرفی فوریت رعایت نشود این حق ازبین میرود

ایراد اگر ایراد قانونی باشه میتونه شکایت کگه مثل دو تیکه بودن خودرو یا تعویض اتاق و موتور غیر قانونی و یا مشکل در تعویض پلاک در غیر این صورت هیچ شکایتی نمیتونن داشته باشن

نه خیر حق قانونی نداره و اگر هم شما مدرکی درخصوص اثبات پولی که ایشون به شما پرداخته ندارین شما میتونین پول ایشون هم بخورین و ماشین تو تونو پس بگیرین هم ماشین هم پول ماشین در اختیار شماست

سلام هیچ کاری نمیتونه بکنه

هیچ کاری نمیتونه بکنه شما یه آشنا پیدا کن فقط

سلام، وقت بخیر من کارت خودرو رو ندارم،ولی سند سبز هست، تعویض پلاک انجام میشه؟ یا باید حتما کارت خودرو وجود داشته باشه؟

آره میتونه شکایت کنه چرا شما ماشین مشکل دار میفروشی بعدشم هنوز پلاک شماروش نصبه این برا شما خیلی خرابه

سلام. پدرم میخواد ماشینش رو به اسم من بزنه و پلاک به اسم من بشه. اگه دفترخانه نریم و سند قطعی نزنیم، چه مشکلی پیش میاد؟.

با سلام دوست گرامی

توجه داشته باشید که تنظیم سند قطعی پس از تعویض پلاک یکی از الزامات است؛ از این رو صورت انجام ندادن این اقدام، شما هنگام فروش خودرو با مشکل جدی مواجه می‌شوید. به همین جهت باید پیش از فروش خودرو سند قطعی از پدر شما به نام شما تنظیم شود تا خودرو قابل انتقال باشد.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

مشکلی پیش نمیاد و اون وست سند به اسم پدرت میشه و فقط ملاکش واس تویه و اگه خلافی چیزی شد اون وقت تو دستت گیره …. الان همه این کارو میکنن بخاطر هزینه های انتقال سند به دیگرتن

با سلام

از اینکه دانش و اطلاعات فنی خود را با سایر مخاطبان خودرو۴۵ به اشتراک می‌گذارید سپاسگزاریم

سلام من سه سال پیش خودرویی خریدم تعویض پلاکم کردم پول ماشین روهم کامل دادم قرارگزاشتیم واسه سند قطعی که فروشنده غیبش زد حالا میخوام ماشین روبفروشم باید چیکار کنم

با سلام

شما فقط مالک پلاک خودرو هستید و مالکیت قطعی خودرو را ندارید. صرفا می‌توانید پلاک را به نام شخص ثالث عوض کنید.

سلام سند به نام خودم چهار سال پیش به نام خواهرم زدم پلاک الان میخوام تعویض پلاک کنم باید حتما سند بزنم به نام اون یا میتونم تعویض پلاک کنم دفترخانه رفتم وکالت نداد گفت باید پلاک سند به نام یک نفر باشد ممنون اگر پاسخ بدهید

سلام بنده به تازگی یه خودرو خریداری کردم و از فروشنده وکالت فروش و وکالت کاری برای تعویض پلاک گرفتم میخوام بدونم میتونم توی تعویض پلاک سند ماشینو به نام شخص دیگری بزنم ک خودش در ان مکان حضور ندارد؟

همه مراحل را نوشتید ولی مثل همه سایت ها که توضیحاتی درباره نحوه خرید و فروش نوشتند مهم ترین بخش فروش یعنی دریافت پول را مشخص نکرده اید که فروشنده در چه مرحله ای باید پول را از خریدار بگیرد قبل از مبایعه نامه؟ بعدش؟ بعد از تعویض پلاک؟ یا قبلش؟ یا بعد از سند رسمی؟

با سلام دوست گرامی پس از امضای مبایعه نامه و تا زمانیکه فروشنده به دفترخانه مراجعه کنند مبلغ با ایشان تسویه کامل می‌گردد و سپس فروشنده وکالتنامه را در دفترخانه امضا می‌کنند.

با سلام من خلافی ماشین رو صفر کردم و مالیاتش رو هم پرداخت کردم ولی وقتی میخام نوبت بگیرم میگه ماشین خلافی داره کجا باید برم که نوبت بگیرم

با سلام .برگ تایید نقل و انتقال خودرو که از مراکز تعویض پلاک صادر میشه رو گم کردم باید چکار کنم و چه مدارکی میخاد لطفا جواب بدین ؟؟؟

با سلام دوست گرامی

سلام جهت دریافت المثنی این برگه به خود همان مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید چرا که برای تنظیم سند قطعی نیاز است.

با سلام

جهت دریافت المثنی این برگه به خود همان مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید چرا که برای تنظیم سند قطعی نیاز است.

سلام من یه خودرو خریدم ولی هنوز سند و تعویض پلاک نکردم لطفا راهنمایی بفرماید که چه باید کرد ایا اول باید تعویض پلاک کرد و بعد سند زد.

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

با سلام خدمت شما

با وکالت تعویض پلاک و یا حضور شخص فروشنده به مراکز تعویض پلاک مراجعه و پس از ان به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و سند قطعی به نام خودتان تنظیم کنید.

سلام خسته نباشید من از اتباع افقانستانی هستم کارت امایش دارم سند خودرو رو میتونم به نام خودم بزنم یانه؟ ممنون میشم اگه لطف کنید جواب منوبدید

سلام خودرویی که دارای دو رکن تعویض باشه تعویض پلاک میشه

سلام. پدرم میخواد ماشینش رو به اسم من بزنه و پلاک به اسم من بشه. اگه دفترخانه نریم و سند قطعی نزنیم، چه مشکلی پیش میاد؟آیا امکانش هست یکسال دیگه من برم پلاک رو به نام یکی دیگه بزنم و پدرم بیاد محضر سندی که هنوز به نامشه منتقل کنه به خریدار جدید؟

با سلام دوست گرامی در صورتی که پلاک به نام شما تعویض شود باید سند قطعی باید نام شما نیز تنظیم گردد. به ازای هر تعویض پلاک یک سند قطعی نیاز است.

منظور شما از سند قطعی همون برگه سبز سند هست یا سندی ک در محضر تحریر میشه.

بنده یخودرو خریدم وکالت فروشم داده و وکالت تعویض پلاک هم گذاشته زمان یماهه دادن .خواستم بدونم برم تعویض پلاک فقط پلاک باسمم بخوره واون برگه سبز ب اسمم بشه مشکلی نیست

سلام من یه سمند از یه بنده خدایی گرفتم و تعویض پلاکش کردم ولی سند دفترخانه نزدم،حالا ماشین رو فروختم و خریدار ازم سند دفترخانه میخاد،سوالم اینه که الان اون نفر اول که سند به اسمشه میتونه مستقیم سند رو به نفر آخر انتقال بده یا باید هر تعداد که تعویض پلاک شده باید همون تعداد هم سند بخوره؟ممنونم

سلام وقت بخیر خسته نباشید اتباع خارجی برای تعویض پلاک چه مدارکی لازم دارند

سلام. کارت دائم یا موقت اقامت، پاسپورت به همراه گواهینامه

باسلام.بنده برای تعویض پلاک اصلا وقت ندارم و شرکت بهم مرخصی نمیده.آیا میتونم ماشین و تمام مدارک را به پدرم یا هرکس دیگه ای بدم تا کار تعویض پلاک رو انجام بده؟؟

با سلام دوست گرامی

برای این کار باید یک وکالت کاری تعویض پلاک به پدرتان یا هر شخص دیگری که می‌خواهند به جای شما بروند بدهید.

از اینکه خودرو۴۵ را به عنوان مرجع اخبار و پرسش‌های خودرویی انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام من کارت ماشینمو گم کردم الان هم میخوام بفروشمش آیا برای تعویض پلاک حتما لازم هست؟

با سلام بله باید حتما اعلام مفقودی کنید و برگه مفقود بودن آن را به خریدار ارائه دهید.

سلام واسه تعویض پلاک فیش اب یا برق یاگازاجباریست؟ اگه فقط اجاره نامه باشه مشکلی داره؟

با سلام دوست گرامی باید شرایط اخذ مجوز را مجددا مطالعه فرمایید.

با سلام بنده چند سال پیش خودرویی را به شخص دیگری فروختم و چون به قانون آشنایی نداشتم وکالت بدون تاریخ دادم اما چون هنوز تعویض پلاک نکرده و انتقال سند نداده امسال درخواست فک پلاک کردم ولی هنوز ماشین پیدا نشده خودم هم از اون فرد ادرس و تلفنی ندارم لطفا راهنمایی کنید که چطور میتونم آدرس یا شماره ای ازش پیدا کنم آیا در سیستم بیمه یا پلیس هست؟؟ لطفا راهنمایی کنید چون خیلی برام مهمه با تشکر

سلام من مدتی قبل یک خودرو را با وکالت یک‌ماهه برای پلاک و برای سایر موارد وکالت نامحدود فروختم .الان چطور میتونم بدانم که پلاک را بنام خودش تغییر داده یا هنوز پلاک بنام من هست؟ متشکرم

با سلام دوست گرامی

با استعلام کد ملی خود در سایت پلیس راهور و یا مراجعه به مراکز تعویض پلاک می توانید متوجه این موضوع شوید.

سلام .اگر شخصی خودرو خودرا فروخت تعویض پلاک کرد سند نزنه ومجدد خودرو رو بخره وتعویض پلاک کنه ایا سند باید بنام خریدار بخوره ومجدد برگرده بنام طرف اول یا نه نیازی به شخص دومی نیست

با سلام خدمت شما

در صورت تعویض پلاک کردن خودرو نیاز است به ازای هر تعویض پلاک یک سند قطعی تنظیم شود.

سلام برای احراز هویت محل سکونت برای دریافت پلاک بومی (تهران)که به تازگی اعلام کردند ایا نیاز به پرداخت خلافی پلاک قبلی یا عوارضی هست؟

با سلام

برای فک شدن هر پلاک باید خلافی و اجرائیات آن انجام شود.

سلام وعرض ادب من خودرو ام را میخواهم بنام همسرم کنم، ۱- آیا باید به تعویض پلاک مراجعه کنم؟ ۲- آیا لازم است پلاک تعویض شود؟ ۳- آیا حتما باید در دفتر خانه هم ثبت شود؟ با تشکر و سپاس

با سلام بله باید از سامانه نوبت دهی تعویض پلاک نوبت دریافت کنید.

سلام ببخشید یه سوال داشتم . من بنچاق ماشینم رو گم کردم و الانم میخام ماشینم رو بفروشم . میخاستم بدونم حتما برای فروش لازمه که بنچاق ماشین باشه؟

سلام. پدرم میخواد ماشینش رو به اسم من بزنه و پلاک به اسم من بشه. اگه دفترخانه نریم و سند قطعی نزنیم، چه مشکلی پیش میاد؟آیا امکانش هست یکسال دیگه من برم پلاک رو به نام یکی دیگه بزنم و پدرم بیاد محضر سندی که هنوز به نامشه منتقل کنه به خریدار جدید؟

به نظرم سند به نام مالک اول بمونه و تعویض پلاک به معنیه صاحب خودرو بودن باشه نیاز به سند زدن نباشه خیلی بهتره

چند ماه پیش خودرویی فروخته ام به شخصی ، ایشون گوشی خود را خاموش کرده ، تمام مدارک خودرو را به او داده ام ولی هیچگونه وکالتی به او نداده ام ، آیا میتواند خودروی فوق را فک پلاک یا در محضری بدون حضور من به نام خود کند؟

سلام ممنون میشم جواب بدید پلاکی که بنام منه باماشین فروختم الان ۳سال شده وهنوز تعویض پلاک نکرده آیا الان َمیتونم برم پلاکمو بگیرم واستفاده کنم

سلام. باید در زمان نقل و انتقال خودرو حتما برای پلاک مدت زمانی به خریدار داده شود و در وکالت نامه قید شود که در این مدت خریدار پلاک فروشنده را فک کند. حالا که زمان زیادی از این موضوع گذشته است شما می‌توانید با شکایت درخواست کنید که پلاک فک شود و شما قادر به استفاده از ان پلاک خواهید بود.

سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون لطفا راهی برای استعلام پلاک فک شده بفرمایید. سایت راهور کلا غیرفعاله این بخشش و بخاطر نوع شغلی که دارم نمیتونم برم تا مراکز تعویض پلاک

سلام آقا سینا . این هزینه های گزاف که فرمودین بیشترش به حساب دولت ( اعم از دارایی ، سازمان ثبت ، هلال احمر ) واریز میشه .

سلام من ماشین صفرازنمایندگی گرفتم، برگ سبزش نیومده رفتم نمایندگی میگن بایدبری تعویض پلاک،با کارت ماشین کارت ملی برم میتونم برگ سبز ودریافت کنم؟ هزینه ای بایدپرداخت کنم؟

سلام خسته نباشید آیابعدازمعامله خودرووتعویض پلاک وصدوربرگ سبزبایدبه دفترخانه مراجعه کرد.

پولی که دفتر خانه میگیره بخش عمده ای از اون حقوق دولتی همچون حق الثبت و مالیات هست . سهم دفتر خونه از اون پول زیاد نیست.

ایا در صورت مغایرت یکی از موارد تشخیص اصالت خودرو دستور به توقیف داده میشود

دوست عزیر برای این منظور باید از پشتیبانی و ارتباطات مراکز معاینه فنی خودرو مطلع شوید.

۱لام ببخشید ایا میه من تهران ماشین خریدم شمال تعویض پلاک برم؟؟؟؟

سلام من یه موتور سیکلت دارم و یه موتور دیگه هم خریدم برای سند زدن موتور جدیدم باید خلافی موتور قبلیمو صفر کنم؟؟؟ یا ربطی نداره

سلام خیر ارتباطی ندارند. خلافی هر پلاک به پلاک های دیگر شخص ارتباطی ندارد.

ببخشید ما امروز میخوایم ماشین بخریم فقط اینه ک وقتی تعویض پلاک ها بسته است ما چگونه از اصالت خودرو متوجه شویم؟و از کجا بفهمیم ک ماشین سندش آزاد هست و فروشنده ممنوعه معامله نیست؟

آیا در صورت مغایرت یکی از موارد تشخیص اصالت خودرو بنا به تشخیص مامور اگاهی رای به توقیف خودرو داده میشود

دوست عزیر برای این منظور باید از پشتیبانی و ارتباطات مراکز معاینه فنی خودرو مطلع شوید.

سلام،من خودرو میخوام بفروشم،شماره به نام خودمه سند به نام یکی دیگه،،،الان باید اول سند بزنم به نامم بعد بفروشم

سلام خودرو بنده در رهن شرکت پارس خودرو بود پارسال شرکت برگه کمپانی رو عوض کردند و از رهن درامد ولی برگه سبز هنوز نوشته در رهن می باشد و خریدار نگران این موضوع هست چکار کنیم

اول از همه احتیاجی به رفتن به دفاتر اسناد رسمی نیست طبق مصوبه مجلس و دولت . دوم از اینکه خطر ناک ترین و بدترین مدل خرید فروش خودرو وکالتی هست که خیلی ها به مشکل خوردن . وخیلی ها اینجوری مالشون رفته خودرو یا تعویضی بوده یا سرقتی و حتی بعضی وقتها ماشینها رو جابجا میکنند . به همین خاطره نیرو انتظامی میگه بیاید مرکز تعویض پلاک سند ماشین بنامتون صادر بشه . چون دفاتر اسناد رسمی به هیچ وجه زیر بار جعل و نقض ماشین و یا سرقتی نمیرن

با سلام. به طور قطع رعایت مواردی همچون حضور در مراکز معتبر معرفی شده توسط نیروی انتظامی جهت عقد قرارداد الزامی است. در همین راستا در خودرو ۴۵، عقد تفاهم‌نامه و دریافت وکالت از مشتریان در حضور نماینده دفاتر رسمی حقوقی انجام می‌شود. همچنین پیش از امضای هرگونه وکالت نامه از سوی فروشندگان، مدارک خودرو و صحت مالکیت افراد بررسی می‌شود.

از اینکه خودرو۴۵ را به عنوان مرجع دریافت اطلاعات و اخبار خودرویی انتخاب کرده‌اید، سپاسگزاریم.

هزینه دفترخانه چه ربطی به مدل ماشین دارد و دفترخانه چه کار دارد که ماشین من چقدر می ارزد. مثل آن می ماند که یک نفر دکتر و یک نفر کارگر به سوپر مارکت مراجعه نماید و یک جنسی را بخرد و صاحب مغازه بگوید چونکه شماره دکتر هستی قیمت آن جنس را به شما بیشتر می فروشم و به کارگر با قیمت پایین بدهد. و مگر دفترخانه هم برای ماشین های مدل بالا بجای یک برگ سند قطعی هزار برگ سند قطعی می زنند که هزینه ماشین مدل بالا باید یک قیمت و هزینه ماشین مدل پایین قیمت دیگر

دفترخانه، مالیات و حقوق دولت را وصول می کند. از نظر دولت هرکه ماشین گرانتری دارد، باید مالیات بیشتری بپردازد.

سلام،من ماشین صفر ثبت نام کردم،یک ماه دیگه تحویل میگیرم,میخوام همین پلاک ماشینی که الان دارم رو بزنم رو ماشین صفر،کار خاصی میخواد انجام بدم جز فک پلاک و فروختن ماشینم قبل از تحویل خودرو صفر؟آیا ماشینمو که فروختم پلاکش میاد روی ماشین جدید؟ممنون از راهنمایی و سایت خوبتون

سلام سال۸۸ پراید صفر فروختم و در محضر وکالت دادم و کلیه مدارک را تحویل خریدار دادم .ایشان ماشین را بدون اینکه تعویض پلاک انجام دهد و قطعا سند هم نخورده ماشین را به فرد دیگری بدون قولنامه می فروشد و ماشین را تحویل می دهد و از مدارک فقط کارت ماشین را به او می دهد.و بعد به علت ورشکستگی و بدهکاری اثری از او نیست .حالا خریدار دوم آمده می گوید چون مدارک بنام توست بیا سند درخواست و به نام من بزن.البته ماشین طبق سوابق بیمه این ۱۲ سال در اختیار ایشان بوده است. لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

سلام برای گرفتن خلافی حتما باید به ۱۰ پلیس مراجعه کنیم ؟ یا میشه تو خونه هم پرینت گرفت؟

ممنون

با سلام

بله دوست عزیز، شما با کمک یکی از دو روش زیر می‌توانید بدون مراجعه به پلیس ۱۰ به خلافی خودرو خود دست یابید. ۱. ارسال کد ۱۷ رقمی که با IR شروع شده و پشت کارت ماشین‌تان قرار دارد به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ۲.مراجعه به سایت h p:www. ahva 120.i و درج اطلاعات خودرو در قسمت استعلام خلافی

سلام من ماشین رو از یه بابایی خریدم که قسطی از سایپا گرفته جریمه شو دادم و تعویض پلاک انجام شده و برگ سبز جدید صادر شده و نوشته که فک رهن بدونم واسه محضر رفتن حتما سند قبلی نیازه چون سند قبلی دست سایپاست هنوز

با سلام دوست گرامی

بله. بهتر است هر چه سریع تر با مرجعه به نزدیک‌ترین نمایندگی سایپا و ارائه مستندات فک رهن نسبت به گرفتن برگ کمپانی خود اقدام کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام مایه پراید داریم شوهرم میخواد برای ثبت نام ماشین اقدام کنه چون پلاک فعال داره نمی دونه میشه فقط پلاک رو به نام من کنه پسند به نام خودش بمونه

با سلام دوست گرامی

شما با مراجعه به سایت ثبت نام خودرو شرکت های ایران خودرو و سایپا می توانید تمامی مدارک و شرایط ثبت نام را مطالعه کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام همه مردم باید با هم باشن و این قانون رو اجرا کنند که فقط سند به نام کسی باشد که ماشین را از کارخانه تحویل گرفته و بقیه خریداران و فروشنده های بعدی فقط تعویض پلاک کنند هر مشکلی برای ماشین پیش بیاد با برگ سبز قابل حل هست اینقدر پول الکی به این دفتر خونه ها ندید خواهشا

با سلام و تشکر از نظر شما دوست عزیز.

نظر شما برای ما محترم است و از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

بله موافقم.البته تغییرنام هم باید باشه.کارت سبز بعنوان سند باید برسمیت شناخته شود.

با سلام بله به همین روال است دوست عزیز از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام من یک ماشین میخوام بخرم طرف شهرستانه الان داره میاد تهران برای وکالت دادن چون مراکز تعویض پلاک بسته است من باید چه وکالت هایی ازش بگیرم که دیگه بتونم کارای تعویض پلاک و به نام زدن ماشینو انجام بدم هرچی احتیاج هست لطفا بگید که دیگه احتیاج به حضور فروشنده نباشه

با سلام دوست عزیز

شما با دریافت وکالت فروش از فروشنده می‌توانید جهت تعویض پلاک و اخذ سند قطعی خودتان مراحل اداری را طی کنید و نیازی به حضور فروشنده نیست‌.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام تفاوت هزینه وکالت برای انتقال سند و تعویض پلاک برای خودروی صفر کیلومتر،بانقل انتقال که با حضور فروشنده و خریدار که نیاز به وکالت نباشد چقدر است، یعنی تفاوت هزینه انتقال سند با وکالت و بدون وکالت چند است

سلام اگر ماشین چند دست گشته وفقط پلاک زدن باید چکار کرد ..هر پلاک هم واسه یه استان دیگس من بخوام سند بزن چه کنم

با سلام

در اینصورت باید با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو به طرفیت تمام افرادی که پلاک به نامشان تفویض شده به مرجع مربوطه ارایه شود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام نمیشه نفر اخر مستقیم سند بزنه چهار سند بزنم چهارتا ۷۰۰تومن پدر ادم درمیاد

سلام آیا میشه با قولنامه پلاک رو تعویض کرد ؟ یا حتما باید سند خودرو باشه سند خودرو من در رهن شرکت هستش ولی میخوام بفروشم میتونم؟؟

با سلام

برای تعویض پلاک نیاز به برگ سبز خودرو و برگ کمپانی است و این امر فقط با قولنامه ممکن نیست.

از این رو اگر خودرو در رهن باشد باید ابتدا فک رهن شده و سپس فروخته شود؛ در غیر اینصورت تنها راه جهت انتقال خودرو در رهن ، دادن وکالت فروش به خریدار جدید است.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام میخواستم ببینم چراخودرو۳بار تعویض پلاک شده باید سند سبار بخوره ایامیشه سند به نفر اخر انتقال یابد بایک دفه سند زدن

با سلام پرسش شما به واحد حقوقی ارجاع داده شده و تا روز شنبه پاسخ مربوطه ارسال خواهد شد.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام

خودرو دارای دو سند است. سند انتظامی (برگ سبز) و سند قطعی انتقال. به ازای هر تعویض پلاک خودرو که منجر به صدور برگ سبز جدید می‌شود باید به نام همان شخص سند قطعی انتقال زده شود. به همین دلیل خودرویی که سه بار تعویض پلاک شده است نیاز به سه بار سند قطعی زدن دارد.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام اگر خودرویی را از شهرستان خریداری کنیم و بخوایم پلاک رو برا شهر محل سکونت بگیریم باید چیکار کنیم ایا از همان شهر میشود اقدام کرد ؟؟ ممنون

با سلام دوست گرامی

شما می‌توانید با مراجعه به مرکز تعویض پلاک و ارایه مدارک سکونت، پلاک خودرو را مطابق با شهر محل سکونت خود دریافت کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام .من خودرویی را فروختم تعویض پلاک کردم ولی سند نزدم، بعد از چند وقت مجدد همان خودرو را خریدم تعویض پلاک هم کردم نیازی هست که سند بنام نفر قبل که ازمن خریده تنظیم شه بعد مجدد بنام من یا نیاز نیست

سلام. خودرو بنده به نام خودم هست. ۷سال پیش در اصفهان خریدم و پلاک آنجا است. الان چند سالی است در تهران زندگی میکنم و میخواهم پلاک را عوض و پلاک تهران بگیرم. آیا من هم همین مراحل رو باد طی کنم؟

با سلام دوست عزیز؛

هر شخصی در صورت جابجا شدن از شهرستانی به شهرستان دیگر باید جهت تعویض پلاک خودرو خود به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و مدارکی اعم از کارت سبز خودرو، برگه کمپانی کارت خودرو و بیمه نامه شخص ثالث را همراه خود داشته باشد تا بتواند فک پلاک انجام داده و پلاک مرتبط با شهر محل اقامت فعلی خود را روی خودرو نصب کند.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام.بنده پلاک تهران دارم و یک هفته قبل فک شده است.اگر بخواهم برای ماشین جدیدم تعویض پلاک انجام بدهم نیاز به مدارک سکونتی تهران دارم.متشکرم

با سلام دوست عزیز؛

از مدارک لازم جهت تعویض پلاک مدارک احراز سکونت خریدار است که باید طبق آن مدارک و محل سکونت فعلی شما، پلاک تهران یا شهرستان به شما ارائه می‌شود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام اگر اتومبیل خریداری کرده را تعوض پلاک کرده باشیم ولی سند انتقال نشده حالا می خواهیم بفروشیم می توان سند را مستقیم از فروشنده به خریدار جدید بزنیم که خرج سند کم شود

با سلام دوست عزیز برای هر تعویض پلاک باید یک سند قطعی انتقال تنظیم شود برای مثال در صورتی که خودرو شما دو بار منتقل شده باشد باید دو سند انتقال تنظیم کرده و هزینه دو سند را بپردازید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سند دفتر خونه اصلا نیاز نیست و اختیاریه

با سلام چنانچه خودرو دردفترخانه تهران خریداری شود ایامیتوان فک ونصب پلاک رادراصفهان انجام داد

با تشکر

با سلام

بله. در صورتی که وکالت کاری جهت تعویض پلاک داشته باشید و یا فروشنده همراه شما باشد به هر یک از مراکز تعویض پلاک کشور می‌توانید مراجعه کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام بنده پلاک تهران دارم و آدرسم دهکده المپیک بوده الان پلاکم رو ۲ هفته هست که فک کردم با توجه به اینکه آدرس الان من تهرانسر هست آیا همون پلاکم رو به من میدن لطفا پاسخ بدید ممنون از لطف شما

سلام دوست عزیز

تغییر آدرس در محدوده یک شهر باعث تغییر پلاک خودرو نخواهد شد. فقط تغییر در محل سکونت از شهرستانی به شهرستان دیگر منجر می‌شود که شما پلاک جدیدی دریافت کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام وقت بخیر ممنون از جوابدهی و راهنمایی خوبتون سوال من اینه که برای خرید خودرو از یه شهر دیگه چطور میشه از تعویض پلاک مطمئن شد؟ من میخوام از یه شهر دیگه ماشین بخرم و خریدار میگه که وکالت تام میزنه برای تعویض پلاک و خب کل پول رو هم دریافت میکنه ، چطور مطمئن بشم که موقع تعویض پلاک مشکلی پیش نمیاد؟ راه حل قانونی داره؟ ضمن اینکه بررسی شماره شاسی و بدنه و موتور مشکله و البته راههای دیگه کلاهبرداری هم هست. ممنونم

با سلام دوست عزیز پاسخ شما در اسرع وقت توسط کارشناس حقوقی این شرکت ارائه می‌گردد.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

باسلام وخسته نباشید.بنده دوسال پیش یه خودروپرایدبصورت قولنامه دستی خریدم که فروشنده متعهدبه تنظیم سندوتعویض پلاک طی دوماه اتی شدومدارک خودرواعم ازکارت وبرگ سبز(بنام فروشنده)وکارت سوخت هوشمندبه من تحویل داد.سردوماه گفت که بنچاق بنام خودش نیست وزمان خاست تااینکه الان میگه حاضره خودروروسه ملیون زیرقیمت بازارپس بگیره..سوالم اینه که قانون بسرعت جوابمومیده یاازسه ملیون بگذرم..قبلا ازراهنماییتون سپاسگذارم.

با سلام دوست عزیز

درصورتی که فروشنده خودرو به شما مالکیتی نسبت به خودرو نداشته و صاحب بنچاق نباشد، فروش مالِ غیر انجام داده و مرتکب جرم شده است.

در این صورت چون ایشالا مالک خودرو نیست،نمی‌تواند هیچ اقدامی نسبت به مالکیت خودرو انجام دهد. از این رو شما می‌توانید با پیگیری کیفری و شکایت از ایشان و اثبات فروش مال غیر محکومیت این فرد به زندان و پرداخت کلیه خسارات وارده را از دادگاه مطالبه کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام علیکم تشکر و سپااز رهنمایی شما:بنده اطباع هستم دارای کارت آمایش هستم چی مدارک داشته باشم وکجا مراجعه کنم؟ برای تعویض پلاک و سند ماشینم ممنون از لطف شما

سلام این سوال بنده هم هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

با سلام دوست عزیز به زودی پاسخ پرسش شما ارسال می‌شود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام دوست عزیز

در راستای پرسش جنابعالی، لازم به ذکر است که بهترین و مطمئن‌ترین راه برای تعویض پلاک این است که شما به همراه فروشنده خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و پس از نصب پلاک، روی خودرو مابقی مبلغ را به ایشان بپردازید.

همچنین در صورت اخذ وکالت امکان پیش آمدن هرنوع اتفاقی ممکن است و توصیه می‌شود این اقدام را در اولویت قرار دهید.

ضمنا پیش از خرید ماشین و پرداخت کل مبلغ، خودرو را به طور کامل توسط یک کارشناس متخصص کارشناسی کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام

من خودرو فروخته ام و خریدار (نمایشگاه دو ماه از من وقت گرفته برای فک پلاک) آیا من اگر بخواهم بعد از دو هفته از فروش خودرو ،خودروی کارکرده دیگه ای بخرم به من پلاک جدید تعلق میگیره ؟

با سلام دوست عزیز

بله. تازمانی که پلاک قبلی شما فک نشده و آزاد نباشد به شما پلاک جدیدی داده می‌شود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم

سلام

سوالی از خدمتتون دارم. من خارج از کشور زندگی میکنم. بهمن ۹۷ که ایران بودم خودروی قدیمی خود را توسط برادرم به شخصی فروختیم. من در دفترخانه رسمی وکالت فروش به خریدار دادم و ایشان تا یکی دو ماه فرصت داشت که تعویض پلاک کند. الان نمی‌دونم که آیا خریدار تعویض پلاک و انتقال سند رو انجام داد یا خیر. چه راهی وجود داره که از این موضوع اطلاع پیدا کنم. تشکر فراوان از راهنمایی شما

با سلام دوست عزیز

شما باید برای استعلام پلاک خود به سایت راهور مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی در محل تعیین شده، از وضعیت پلاک خودرویتان مطلع شوید و یا درصورت سفر به ایران، حتما به نزدیکترین مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید. شما همچنین باید درزمان مراجعه به مراکز تعویض پلاک، از آخرین وضعیت ولاک خودرویتان استعلام بگیرید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام من یک ماشین دارم که مدت ۲ ماهه تصادف کرده و تو پارکینگ و بخاطر مساعلی همچون کارشناسی مجدد صحنه توسط اعضای هیعت ۳ نفره از طرف دادگاه که باید بیان ماشین رو ببینن. فعلا نمیتونم ماشینو بفروشم و الان میخوام یه ماشین جدید بخرم و دوست دارم همون پلاکی که روی ماشین تصادفی دارم رو نصب کنم میخواستم بدونم همینجوری میتونم پلاک‌هایی که روی ماشین که تو پارکینگ هست رو خودم ببرم تعویض پلاک تحویل بدم یا اینکه باید پلاک جدید بگیرم؟؟

با سلام دوست عزیز

خیر. تعویض پلاک خودرو فقط در مراکز تعویض پلاک انجام می‌شود و درصورت خرید خودرو جدید ولاک جدید به شما تعلق خواهد گرفت.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام من ماشین از شهرستانی خریدم و میخواهم پلاک شهرستان خودم را بگیرم. فروشنده نمیتواند به شهرستان من بیایید و وکالت هم نمیتونه بده چون سند ماشین دوخرجه میشود . اگر بخواهم همان شهرستانی که خریدم وفروشنده قبلی اونجا سکونت دارد. ایا میتوانم شهرستان فروشنده که حضور دارد فک پاک کنم ودر شهرستانی که زندگی میکم پلاک جدید را بگیرم. با تشکر

با سلام دوست عزیز

در این باره فروشنده می‌تواند به شما یک وکالت کاری جهت تعویض پلاک خودرو بدهد که در این صورت سند دوخرجه هم نمی‌شود. به گونه‌ای که خودرو در هر تعویض پلاکی که فک پلاک شود، باید پلاک جدید همان جا نصب شود چرا نمی‌تواند بدون پلاک در شهر تردد کند.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام من قصد دارم خودروام رو به نام همسرم کنم لطفا راهنمایی بفرمایین.متشکرم

با سلام دوست عزیز

شما می‌توانید جهت انتقال خودرو به نام همسر خودر در ابتدا به مراکز تعویض پلاک رفته و پس از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی سند را به نام همسر خود بزنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم

سلام بازه زمانی بین دو تعویض پلاک چند روز هستش.یعنی اگه مثلا امروز به نام اقای ایکس تعویض پلاک شه چند روز باید بگذره تا مجدد بتونه به نام یه نفر دیگه پلاک مجدد شه .ممنون

با سلام؛ دوست عزیز

از منظر قانونی از همان زمانی که پلاک جدید صادر و نصب می‌شود، قابل انتقال است.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

توجه کنید : به دفتر خونه نرید سند رسمی و قطعی همونه که کارخونه صادر میکنه و برگ سبزی که نیروی انتظامی میده اگه قرار بود سند دفتر خونه ملاک باشه ، کارخونه باید همون رو میداد نه اینکه ما پاشیم بریم دفتر خونه و هر خریداری اصرار داشته باشه ، باید هزینه هاشو خودش بده

با سلام دوست عزیز

در حال حاضر روال کار دریافت برگ سبز خودرو بدین صورت است که بهتر است همه دارندگان خودرو آن را رعایت کنند.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام من ماشین هایما خریداری کردم وفزوشنده برگ سبز را به نام کرد ولی از زدن سند قطعی طفره میرود چکتر باید کرد ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

با سلام شما می‌توانید با مراجعه به دفترخدمات قضایی و ارایه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو در دادگاه مربوطه محکومیت ایشان را درخواست کرده تا سند قطعی به نام شما تنظیم شود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام بنده حواله خودرو خریده بودم و الان ماشین رو تحویل گرفتم ولی کلیه مدارک به اسم فروشنده هست، فروشنده گفته که ابتدا می ریم دفترخانه سند می زنیم بعد خودت بدون حضور من می تونی بری تعویض پلاک و همه کارهاش رو انجام بدی، من شرایط تعویض پلاک رو بررسی کردم چنین چیزی ندیدم، در واقع اول باید رفت تعویض پلاک بعد انتقال سند، آیا این کار ممکن هست؟ فقط با وکالت فروش همچین کاری امکان پذیر هست درسته؟

با سلام

جهت مراجعه به مراکز تعویض پلاک بدون حضور فروشنده، شما به وکالت کاری در مراکز تعویض پلاک از طرف فروشنده نیاز دارید. همچنین پس از تعویض پلاک باید ایشان برای سند زدن قطعی به نام شما به همراهتان به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند، در غیر اینصورت باید به شما وکالت فروش دهند تا خودتان بدون حضور وی بتوانید سند قطعی به نام خود تنظیم کنید. ضمنا تمامی مدارک خودرو نیز باید جهت تعویض پلاک و سند قطعی زدن در اختیار شما باشد.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام

جهت مراجعه به تعویض پلاک بدون حضور فروشنده شما به وکالت کاری تعویض پلاک از طرف فروشنده نیاز دارید. همچنین پس از تعویض پلاک باید ایشان برای سند زدن قطعی به نام شما به همراهتان به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند. در غیر اینصورت باید به شما وکالت فروش بدهند تا خودتان بدون حضور وی بتوانید سند قطعیرا به نام خود تنظیم کنید.

ضمنا تمامی مدارک خودرو نیز باید جهت تعویض پلاک و سند قطعی زدن در اختیار شما باشد.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام خسته نباشید . من تبعه افغانستان هستم که گذرنامه و گواهینامه دارم خواستم بدونم میتونم دو پلاک همزمان بنامم باشه؟چون قوانین سخت گیرانه ای برای ما هست شک دارم

با سلام

برای اخذ پلاک تفاوتی برای شما با اتباع ایرانی وجود ندارد. فقط به غیر از مدارک خودرو مدرک احراز سکونت شما و ویزا جهت اخذ پلاک الزامی است.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام اگر در دفتر خونه ماشین را به نام شخصی زدیم ایا خود خریدار می تونه تنهایی به تعویض پلاک برود یا حتما باید وکالت بهش بدم

با سلام

در رابطه با مورد شما لازم به ذکر است؛ برای اینکه سند خودرو را به نام شخصی منتقل کنید نیاز است تا ابتدا تعویض پلاک انجام شود. چرا که که انجام تعویض پلاک با حضور خود شما به عنوان فروشنده و یا با اعطای وکالت تعویض پلاک به خریدار قابل انجام است.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام،من یه ماشین ازتهران خریدم والان وکالت گرفتم اومدم تبریزتعویض پلاک کنم اما رفتم تعویض پلاک گفتن سندوپلاک شماتوفک رهن سایپا هستش وبایدبری ازنمایندگی سایپا حذفش کنی رفتم ازسایت سایپا حذفش کردم اما توسایت تعویض پلاک هنوزپاک نشده وفعاله رفتم راهنمایی رانندگی هم پاک کردن اما دوباره توتعویض پلاک پاک نشده توروقران راهنماییم کنید خیلی وقته الاف شدم ممنون

با سلام دوست عزیز

با فک رهن پلاک در شرکت سایپا برای شما برگ کمپانی جدید صادر شده که در آن کلمه در رهن شرکت سایپا قید نشده است و یا به شما نامه‌ای تحت عنوان نامه فک رهن داده می‌شود. اکنون می‌توانید با ارایه آن نامه یا برگ کمپانی جدید به تعویض پلاک،‌ ثابت کنید که خودرو شما از رهن شرکت سایپا خارج شده است.

همچنین می‌توانید در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با پشتیبانی مشتریان شرکت سایپا به شماره ۰۹۶۵۵۰ تماس بگیرید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام چند سال پیش ماشینی را قولنامه کردم ولی سند نزدم تا صاحب ماشین فوت شد حال ورثه بعلت زی نفع نبودن نمی ایند سند بزنند چه کار میتوانم انجام دهم ایا می توانم ماشین را بصورت اسقاطی بفروشم بصورتی که مشکلی در اینده پیش نیاید. ذبا تشکر

با سلام

راه حل قانونی این است که شما با ارایه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو در دفاتر خدمات قضایی به طرفیت وراث فروشنده حکم دادگاه را به نام خود گرفته و سند قطعی به نام خود تنظیم کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام وقت بخیر من ماشینی از تهران خریدم الان می‌خوام پلاک شهرستان رو ماشینم بزنم آیا امکانش هست در مرکز تعویض پلاک با توجه به مدارک احراز سکونت من پلاک شهرستان برام در تهران صادر بشه ممنون واینکه آیا میشه ماشین و پلاک رو بنام فرزندم که پنج سالشه بگیرم

با سلام

بله شما با مدارک احراز محل سکونت مانند اجاره نامه یا سند ملک به همراه باقی مدارک خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و طبق محل سکونت خود پلاک دریافت کنید. امکان تعویض پلاک و سند زدن به نام فرزند ۵ ساله دارید فقط تمامی امور مربوط به خودرو با ولایت و از طریق پدر انجام می‌شود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام وقت بخیر من یه ماشین از تهران خریدم آیا امکانش هست من پلاک شهرستان به من بدن و اینکه میشه پلاک و سند رو بنام پسر ۷ساله بگیرم ممنون

با سلام

بله شما با مدارک احراز محل سکونت مانند اجاره نامه یا سند ملک به همراه باقی مدارک خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و طبق محل سکونت خود پلاک دریافت کنید. امکان تعویض پلاک و سند زدن به نام فرزند ۷ ساله دارید اما لازم است بدانید که تمامی امور مربوط به خودرو با ولایت و از طریق پدر انجام می‌شود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام.من یه موتور خریدم.بهم وکالت داد.رفتم تعویض پلاک.الان برگ سبز به نام من شد.میخواستم ببینم تکلیف سند قطعی چی میشه.آیا اونم همراه کارت موتور برام میاد؟

با سلام

برای تنظیم سند قطعی حضور فروشنده موتور و یا وکالت فروش شما از ایشان نیاز است.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام، چندروز پس از انتقال پلاک، میتونم برای ماشین جدید، همون پلاک قبلی رابگیرم، ممنون

با سلام دوست گرامی از زمانیکه پلاک شکما در انبار پلاک بایگانی شود، می‌توانید برای خودرو دیگرتان از آن استفاده کنید.

سلام خسته نباشید. ببخشید موقع وکالت زدن برا تعویض پلاک و سندچه هزینه هایی دریافت میشود؟مثلا پژو پارس دوگانه۹۵با قیمت حدود ۹۵چقدر میشه.طرف میخواد وکالت بزنه که من برم شهرستان برا تعویض پلاک اون پول وکالت رو میده. بعدش ایا من غیر از پول تعویض پلاک پول دیگه ای هم باید بدم به دفتر خونه جهت سند و حدودا چقدر؟؟ لطفا تو رو خدا زودتر جوابمو بدین .اگه میشه هم به وبلاگم پیام بدین خواهش

با سلام دوست عزیز

هزینه وکالت کاری تعویض پلاک حدودا ۷۰ هزار تومان است که به صورت عرف توسط فروشنده پرداخت می‌‌شود. اما هزینه‌های تعویض پلاک بر عهده خریدار است. همچنین پس از تعویض پلاک برای تنظیم سند قطعی خودرو نیاز به حضور فروشنده یا وکالت فروش از ایشان دارید. هزینه سند هر خودرو طبق تعرفه دفاتر اسناد رسمی محاسبه می‌شود و باید از این مراجع استعلام کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام ماشینم میخام با ی بند خدایی عوض کنم،۲سوال تو ذهنمه اول اینکه پلاکم رو از این بر میدارن و میره انبار تا مدت ها یا همن لحضه میدن بعد سوال مهم دیگه اینه ما هزینه سند زدن جداگانه هرکام باید بزنیم یا سندی مخصوص معاوضه وجود داره،اصلا روال کار معاوضه چطوره ،با تشکر همه کامنتارو خوندم خدا خیرتون بده عالی بود توضیحات

با سلام ببخشید من یه ماشین فروختم بعد یه ماشین دیگه خریدم .آیا من میتونم تو یه روز پلاک ماشین قبلی رو واسه ماشین جدید بزنم ؟

با سلام دوست عزیز

در صورتی که پلاک قبلی شما از روی خودرو فک شده باشد می‌توانید پلاک را روی خودرو جدید نصب کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام می خواستم بدونم شرایط و مدارک لازم برای انتقال خودرو یا تعویض پلاک بنام اتباع خارجی چگونه است….ممنون

با سلام دوست عزیز

پرسش شما به زودی توسط تیم کارشناسی حقوقی خودرو۴۵ پاسخ داده می‌شود.

سلام. با تشکر از سایت و پاسخگویی بسیار خوبتون. کسی که برای بار اول پلاک میگیره، از یه شهرستان میتونه پلاک یه شهرستان دیگه رو بگیره؟ یا حتما باید به مراکز تعویض پلاک شهرستان مورد نظرش مراجعه کنه؟

ببخشید. دیدم که یکی دو تا سوال قبلتر همین پرسیده شده و جواب دادین. مرسی

با سلام و تشکر از تبادل اطلاعات و نظرات شما در مجله خودرو۴۵.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام دوست عزیز

شما با توجه به مدارک محل سکونت خود می‌توانید پلاک هر شهرستانی که در آن ساکن هستید را دریافت کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام.ظاهرا در سایت شما نحوه فروش خودرو به این صورت است که فروشنده برای فروش و تعویض پلاک به شما وکالت میدهد.این مشکل قانونی ندارد؟تکلیف پلاک فروشنده چه میشود؟شاید فروشنده پلاک را نیاز داشته باشد .چه تضمینی هست که بعد از فروش مشکلی برای فروشنده پیش نیاید؟

با سلام دوست عزیز

روند فروش در شرکت خودرو۴۵ بدین صورت است که فروشنده برای وکالت دادن جهت تعویض پلاک می‌تواند مدت زمانی تعیین کند که در شرکت خودرو ۴۵ این زمان ۴۵ روز است. لازم به ذکر است که در طول این زمان مسئولیت پلاک به عهده شخصی است که خودرو با وکالت به او منتقل شده است.

همچنین زمان اعطای وکالت نیز روی سند وکالتنامه مشخص است.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

آیای به مالک قبلی اعلام میشود که پلاکش آزاد شده است یا خیر؟مالک قبلی از چه طریقی میتواند پیگیر کند؟

سلام ایا تعویض پلاک ماشین صفر کیلومتر که هنوز کارت ماشین نیومده و فقط برگ سبز اومده امکان داره یا باید کارت هم بیاد بعد تعویض پلاک بشه؟؟

با سلام

بله امکان دارد، جهت تعویض پلاک تنها به برگ سبز خودرو نیاز است.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام و خسته نباشید.من میخواستم یک حواله خودرو خریداری کنم که قابلیت صلح در نمایندگی نداره.وباید وکالت محضری از فروشنده بگیرم که بعد از اینکه خودرو به نمایندگی اومد کار انتقال سند و تعویض پلاک انجام بشه.خودرو هم یک ماه بعد تحویل داده میشه.میخواستم بدونم اینجور خریدها خطر نداره و ممکنه یه وقت فروشنده بخواد کلاهبرداری کنه؟ممنون از شما

با سلام دوست گرامی

به طور کلی خرید خودرو به صورت وکالتی با ریسک زیادی همراه است. از این رو بهترین روش برای خرید خودرو انتقال قطعی و یا سند قطعی است.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام ببخشید من یه موتور خرید ولی طرف مقابل موتور تعویض پلاک نبرده فقط سند قطعی زده حالا من برا تعویض پلاک باید چیکارکنم

سلام هزینه ورد به پارکینگ تعویض پلاک با فروشنده است یا خریدار

با سلام

هزینه ورود به پارکینگ تعویض پلاک به صورت توافقی خواهد بود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام خودرویی که روغن سوزی داره و نمیشه تعویض پلاک کرد رو اگر بفروشیم و سند رو به نام خریدار بزنیم و در سند قید کنیم که خودرو به این دلیل تعویض پلاک نمیشه و هرگونه مشکل به پای خریدار می باشد از نظر قانونی قابل قبوله یا نه؟؟؟؟ ممنون میشم هر چه زودتر جواب بدید

با سلام دوست گرامی

از نظر قانونی چون خریدار مطلع از این عیب بوده نمی‌تواند به استناد این عیب معامله رو فسخ کند. چرا که خودرو را با این عیب پذیرفته است؛ مشروط بر اینکه این شرط در قولنامه ذکر و به امضای خریدار برسد.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام ماشین با وکالت فروش فروختم.. ولی نمیاد واس تعویض پلاک! چ راه حلی وجود داره ک مجبور بشه بیاد پلاک جدید بگیره و آیا اینکه اگ جریمه بشه چی میشه؟ موقع تعویض پلاک حتما خلافی باید صفر بشه؟ چون تو قرارداد مبلغ خلافی از قیمت ماشین کم کرده. ممنون

با سلام ابتدا در زمان تعویض پلاک باید خلافی خودرو صفر شود. در اقدام بعدی و در صورتی که خریدار اقدام به تعویض پلاک خودرو نکند می‌توانید با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و ارائه دادخواست الزام به فک پلاک خودرو، حکم محکومیت ایشان نسبت به تعویض پلاک را دریافت کنید. از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام اگر پلاک خودرو را به نام یکی از بستگانم بزنم بدون زدن سند قطعی آیا در موقع فروش اگه ابتدا پلاک را برگردان به اسم خودم آیا ۲ هزینه پلاک قطعی باید پرداخت کنم؟

با سلام دوست گرامی

خیر. ملاک فروش خودرو منوط به زمان پلاک نصب شده هنگام فروش است. در صورتی که به نام شما باشد، نیاز به پرداخت هزینه مجدد نیست.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام و خسته نباشید. من ماشین پدرمو ازش خریدم برای تعویض پلاک کردن میتونم فقط پلاک رو عوص کنم و فعلا سند نزنم؟ و اینکه توی مداریک نوشتین ک اگه بخوام پلاک کرج بزنم بابد قولنامه ای ک کد رهگیری داره رو ببرم .من قبلا پلاک کرج داشتم و الان توی تعویض پلاکه میشه قولنامه نبرم و بگم همون پلاک قبلیم رو میخوام؟؟؟؟

با تشکر از مطالب مفیدتون

با سلام

در پاسخ به پرسش اول، برای تعویض پلاک برای مالکیت کامل نیاز است تا پدر شما سند قطعی را به نام شما بزند. در غیر اینصورت در زمان فروش خودرو به مشکل برخواهید خورد.

در داسخ به پرسش دوم، لازم به ذکر است که قولنامه کدرهگیری دار از مدارک لازم تعویض پلاک است و بدون این مدرک، تعویض پلاک مقدور نیست.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سند مالکیت رو مرکز تعویض پلاک میده و دفتر خونه اصلا نیاز نیست و کاملا اختیاریه

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام دوسال پیش ماشین فروختم وکالت تعویض پلاک بهش دادم با سند که تعویض پلاک کنه تعویض پلاک کرده یه مقداری پولم گذاشتیم واسه زمانی که سند زده شد حالا دیگه نه سند میاد بزنه نه پول میده خواستم ببینم حالا که برگ سبز به نام خودشه من کاری میتونم بکنم یا بیخیال پول بشم

با سلام دوست عزیز

خریدار خودرو برای فروش به سند قطعی از سوی شما نیاز دارد، در واقعا ایشان برای تکمیل معامله و اخذ سند به شما نیاز دارد.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام و تشکر از راهنمایی های خوب شما ببخشید یکی از فامیل های من بدهکار بود و نمی تونست ماشین به اسم خودش بزنه و ماشینشو چند سال قبل به اسم من گرفته تمام مدارک به اسم منه فقط از من یک وکالت بلاعزل گرفته حالا هر چی بهش می گم ماشینو به اسم خودت بزن گوش نمیکنه خواستم ببینم اگه با ماشین کار خلافی انجام بده چون پلاک ها به اسم منه برای من مشکل پیش میاد یا با همون وکالت که فتوکپی اش دسته منه می تونم بی گناهی خودمو ثابت کنم؟ سوال دومم اینه که اگه راضیش کنم تعویض پلاک کنه بنام خودش ولی سند نزنه بازم بعدا به خاطر سند برای من ممکنه مشکل به وجود بیاد؟ ضمنا چون فامیل نزدیکه نمی تونم ازش شکایت کنم که پلاک به اسم خودش بزنه لطفا راهنماییم کنید. خیلی ممنونم

با سلام دوست عزیز

به دلیل اینکه همچنان پلاک خودرو به نام شما است، شما دارای مسئولیت هستید. درصورت رخ دادن خلافی از سوی ایشان با خودرو، اگر وکالت فروش به ایشان داده باشید، باید در دادگاه انتقال خودرو به ایشان را ثابت کنید.

درصورتی که ایشان تعویض پلاک کنند، برای تنظیم سند قطعی به شما و یا وکالت فروش از سوی شما نیاز دارند. اما با تعویض پلاک مسئولیت از گردن شما رفع می شود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

بنده متوجه نشدم ماشین من الان ال پی جی هست اونجا که معاینه میکنن برای شماره شاسنی و متور ایا ب ال پی جی گیر میدن یا نه

با سلام مجدد

دوست گرامی شما باید حتما با مراکز تعویض پلاک تماس حاصل فرمایید تا به صورت دقیق‌تر شما را در این زمینه یاری کنند.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام من ماشینم ال پی جی هستش معاینه فنیمو قبا این که ال پی جی کنم گرفتم میخواستم بدونم الان ماشینو میخوام سند بزنم برای تعویض انتقال سند که داخل اونجا معاینه داره برای شماره شاستی و ازین چیزا گیر میدن یا نه

با سلام دوست گرامی

در کارشناسی خودرو مراکز تعویض پلاک امکان مشکل وجود دارد. برای اطمینان بیشتر از مراکز تعویض پلاک سوال فرمایید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام من شهریور از کرمان موتور تسویه حساب قسط هامو کردم الان هنوز ماشین رو فک رهن نکردم چون با جابه جایی از صفر بودن خارج میشه میتونم روزی که قراره بفروشم با مشتری برم تعویض پلاک و همون جا اول سند اصلی رو بزنم و بعد به نام ایشون کنم که ماشین رو یک بار حرکت بدم و از صفر خارج نشه ؟ یا این کارها در یک روز انجام نمیشه؟

با سلام دوست گرامی

پس از فک رهن چون برگ کمپانی خودرو به نام شما است که باید به مرکز تعویض پلاک مراجعه کرده و پلاک را به نام خریدار خود تعویض کنید؛ سپس خودرو را با یک سند قطعی یا بنچاق به خریدار خود منتقل کنید. لازم است بدانید که روند تعویض پلاک و تنظیم سند قطعی در یک روز انجام می‌شود که برای آن حضور شما و خریدار خودرو لازم است.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

باسلام. بنده پراید ۹۸ خریدم،تعویض پلاک هم کردم. ولی سند انتقال ندادیم. الان فروختم.خریدار شهرستان هست.و نمیتونه بیاد. میشه مدارک ماشین و خودشو ارسال کنه براش وکالت بزنم،بفرستم خودش تعویض پلاک کنه؟

با سلام دوست گرامی

ابتدا باید فروشنده قبلی سند قطعی را به نام شما تنظیم کند، سپس شما با اعطای وکالت فروش و وکالت کاری به خریدار خود می‌توانید بدونمراجعه به شهرستان خودرو خود را بفروشید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

فقط وکالت تعویض پلاک میخوام بهش بدم. سند نمیخواد بزنه خریدار. اینجوری هم باید سند انتقال بدیم؟

سلام.وقتتون بخیر یک خودرو صفر از یک خانم خریدم و پلاک به نام خودم شده و کارت سبز هم به نام خودم صادر شده الان حتما لازمه که به دفترخونه مراجعه کنیم یا همین که کارت سبز به نام شده دیگه معتبره و نیاز نیست پول بیخود بدیم به دفترخانه؟

با سلام دوست گرامی

مالکیت خودرو نیاز به دو سند دارد. برگ سبز خودرو سند مالکیت پلاک خودرو است و پس از آن باید با مراجعه به دفترخانه سند قطعی مالکیت خودرو را دریافت کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام برای تغییر پلاک و سند خوردروی صفر که برای یک فرو مورداعتماد از اقوام هست به اسم خودم چه کارهایی لازمست و با توجه به شناخته شده بوذن طرف از کدام مراحل میتوان صرفنظر کرد؟ ممنون از راهنمایی شما

با سلام دوست گرامی

شما باید به همراه مالک و مدارک مورد نیاز به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید؛ سپس جهت اخذ سند قطعی به یک دفترخانه مراجعه نمایید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام من یک حواله خریدم ماشین رو هم با تمام مدارک ووکالت دارم بجز پلاکش که در یک شهر دیگه غیر محل سکونتم صادر شده. میخواستم بدونم میتونم بدون اینکه اون پلاک رو از تعویض پلاک شهر صادر کننده دریافت کنم برم ودر شهر خودم پلاک به نام خودم بگیرم؟

با سلام دوست عزیز

بله در صورتی که پلاک قبلی به نام شما صادر شده باشد و در تعویض پلاک شهر دیگری باشد. امکان دریافت مجدد پلاک در شهر محل سکونت خود را دارید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

باسلام برای سند قطعی ماشینی که چند وکالت فروش دارد باید یکبار هزینه کرد یا به ازی هر وکالت فروش هزینه ی جداگانه

با سلام دوست گرامی

اعطای هر وکالت فروش در حکم یک بار انتقال خودرو است و در هر بار انتقال با وکالت فروش باید یک سند قطعی زده شده و یه هزینه انتقال پرداخت شود. در نتیجه برای هر وکالت فروش خودرو باید هزینه ی جداگانه پرداخت شود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام. برگ سبز و کارت ماشین به نام خودم هست ولی سند قطعی به نام فروشنده هستش که ساکن شهرستان هستن. برای انتقال سند در دفتر خانه نیاز به حضور خریدار هست؟ با توجه به دور بودن مسیر راه حل دیگری برای انتقال سند وجود دارد؟؟؟

با سلام دوست گرامی

برای انتقال سند قطعی نیاز به حضور فروشنده خودرو و یا وکالت فروش از طرف ایشان به نام شما است.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام یه ماشین خریدم از نمایشگاه بصورت والت فروش ک نمایشگاهی هم از یه نفر دیگه وکالت فروش گرفته بود همه مدارک تکمیل فقط کارت ماشین گم شده صاحب نمایشگاه گفت عادیه گم میشه چن بار واسم پیش اومده ماشین فروختم کارت ماشین نداشت و رفتن تعویض پلاک کردن

سوالم اینه منم میتونم با وکالتی ک دارم بدون داشتن کارت ماشین(ک گم شده) تعویض پلاک کنم

با سلام دوست گرامی

کارت ماشین از مدارک اجباری برای تعویض پلاک نیست. از این رو در صورت مفقود شدن مشکل خاصی در روند تعویض پلاک ایجاد نمی‌شود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام،من وکالت تام از فروشنده با تمام مدارک ماشین گرفتم و۱۵ روز مهلت تعویض پلاک،که به خاطر کرونا،مراکز تعویض پلاک بسته شد،ایا الان با وکالتنامه که دارم میتونم تعویض پلاک کنم،یا باید تمدید کنم،پلیس هم تا۵اردیبهشت گفته بود مدارک باطل شده اعتبار داره

سلام.آقا ما الان بخاییم پلاک ماشینمونو عوض کنیم،و هیچ دسترسی به فروشنده نداریم باید چیکار کنیم؟

با سلام دوست گرامی

اگر از فروشنده وکالت تعویض پلاک و یا فروش دارید و باطل شده است و به اخذ وکالت جدیدو امضا فروشنده نیاز است اما در دسترس نیست، شما می‌توانید با با اثبات خرید خودرو از وی، از طریق دادگاه اقدام نمائید و پس از دادن حکم دادگاه به نفع شما دادگاه به صورت سند انتقال اجرائی برای شما سند تنظیم می‌کند. از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام و عرض ادب و خسته نباشید من ماشین پرایدم فروختم و در چیتگر خریدار تعویض پلاک کرده است الان ادرس من به شهرستان دماوند منتقل شده ایا میتوانم در تعویض پلاک اتحاد و جای دیگر پلاک قبلیم بگیرم

با سلام دوست گرامی

سیستم پلاک خودرو یکپارچه شده است و پلاک جدید با همان شماره قبلی مجددا ساخته و ارائه می‌شود. از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام اگر ی خودرو سه بار تعویض پلاک شده باشه بدون انتقال سند ،مثلا پلاک از نامA به نام Bو از نام B به نام Cشده باشه آیا میتوان از A به C سند زد؟

با سلام

در رابطه با پرسش شما باید اعلام کرد؛ خیر. روند قانونی دفاتر اسناد به این صورت است که برای هر نقل و انتقال نیاز به یک سند قطعی دارد.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون میخواستم بپرسم امکان خرید پلاک هست؟ مثلا من پلاک ایران ۳۳یا۴۴ بگیرم؟؟

با سلام دوست گرامی

شما باید جهت خرید پلاک درخواستی به سایت و یا نزدیک‌ترین مراکز تعویض پلاک محل سکونت خود مراجعه کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام وقتتون بخیر بنده برگ سبز خودرو خودم رو گم کردم الان میخوام آگهی کنم روزنامه باید ده روز بگذرد؛ پلاک و برگ سبز به نام من نیست ولی شماره و آدرس صاحب پلاک رو دارم بعد روزنامه کردن از صاحب پلاک وکالت بگیرم برای تعویض پلاک کارمو انجام میدن یا خیر به خاطر اینکه سند کمپانی به نام کسی دیگه است یا اصلا کاری به سند کمپانی ندارن من هیچی به نامم نیست پلاک به نام یه خانمی اهل شهرستان دیر استان بوشهر هست صاحب سند کمپانی خانمی اهل استان فارس مرودشت لطفا راهنمایی کنید متشکرم

با سلام

شما باید بعد از گرفتن برگ سبز المثنی از تعویض پلاک اقدام به تعویض پلاک به نام خود کنید. سپس از مالک برگ کمپانی به نام هر تعداد دست که تغییر مالکیت صورت گرفته است باید سند قطعی در دفترخانه تنظیم شود که اگر مالک برگ کمپانی شخص A باشد و شخص دیگری به غیر از شما که می‌شود B قبل از شما مالک خودرو بوده اند وجود دارد. باید اول از A به نام B سند قطعی تنظیم شود و سپس از نام B به نام شما سند قطعی شود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام ببخشید من ساکن اراکم و یه پلاک به اسم خودم ازاراک و یه پلاک از تهران دارم.الان برای نصب نمره تهران قولنامه فقط لازم داره؟ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام دوست گرامی

اگر شما پلاک تهران دارید که روی خودرو نصب نیست و از تهران مدارک سکونت دارید که هنوز در آنجا هم اقامت دارید، می‌توانید در شهر خود پلاک تهران را دریافت کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام من از طریق وکالت تامی (سیستمی ) که از جانب یکی از بستگان به من داده شده رفتم ماشینی از نمایندگی دریافت کردم الان ماشین فروختم و دفتر خونه وکالت تعویض پلاک هم به خریدار داده است اما دفتر تعویض پلاک قبول نمیکنن و میگن اصل‌ وکالتی که من گرفتم باید باشه در صورتی که من اصل‌ وکالت رو ندارم و فقط بر روی‌ سیستم میشه استعلام گرفت خواستم ببینم چ گه راه کاری میدید و آیا حق‌این دارن کار انجام ندن من با همین وکالت سیستمی‌رفتم پلاک گرفتم و بعد رفتم ماشین تحویل گرفتم و دفتر خونه برای خریدار وکالت تنظیم کرد الان چطور این اقایون کار انجام نمیدن!!؟؟؟؟

سلام. وقت بخیر. من می خواهم ماشینم را به نام پسرم پلاک بزنم. اگر بعدها موقع فروش، برای صرفه جویی در هزینه اسناد رسمی، دوباره پسرم پلاک را به اسم من بزند(یعنی همان که روز اول بوده) من مستقیما می توانم ماشین را بفروشم یا باز هم نیاز به دو بار سند زدن هست؟

سلام. وقت بخیر. من می خواهم ماشینم را به نام پسرم پلاک بزنم. اگر بعدها موقع فروش، برای صرفه جویی در هزینه اسناد رسمی، دوباره پسرم پلاک را به اسم من بزند(یعنی همان که روز اول بوده) من مستقیما می توانم ماشین را بفروشم یا باز هم نیاز به دو بار سند زدن هست؟

با سلام

طبق قانون برای هر تعویض پلاک باید سند قطعی به نام شخصی که پلاک به نام او تغییر کرده است، زده شود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام ممنون از پاسخگوییتون. تکلیف ماشینی که شرکت سازندش دیگه وجود نداره و برگ کمپانیش گم شده چیه؟ من دارم یه همچین ماشینی میگیرم باید چکار کنم؟

البته معاینه فنی هم نداره ماشین هم خرابه باید اول تعمیر بشه بعد اقدام شه برای معاینه فنی این ماشینو چجوری باید معامله کرد؟

عذر میخوام یه سوال دیگه هم داشتم من ماشین قبلیم رو وکالتی فروختم تاریخ وکالت هم تا ۲۵ اسفند ۹۸ بود الان بخوام اون پلاک رو روی ماشینم نصب کنم باید چکار کنم ؟

با سلام دوست گرامی

با مراجعه به مراکز تعویض پلاک در صورتی که حتی پلاک فک شده باشد، مجددا روی خودرو جدید شما نصب می‌شود.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

دوست گرامی

معاینه فنی برای خودروهایی که نیاز به معاینه دارند الزامی است. پس از انجام تعمیرات لازم معاینه فنی خودرو را گرفته و سپس اقدام به فروش خودرو کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

دوست گرامی در صورت انکان اطلاعات بیشتری از کمپانی، مدل و سال خودرو به ما بدهید تا کارشناسان حقوقی این شرکت پاسخی کاربردی به شما ارایه دهند.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام کارت ماشین را مرکز تعویض پلاک تحویل گرفت. کارت جدید چطور صادر میشه؟ کارت سوخت هم باید عوض بشه و به نام خریدار جدید باشه؟ ممنونم که جواب می دهید.

با سلام دوست گرامی

کارت ماشین جدید به آدرس و کدپستی ثبت شده در برگ سبز ارسال می‌شود همچنین اگر کارت سوخت مشکلی ندارد نیازی به تعویض نیست.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

ببخشید من یه پیکان داشتم و چون خراب بود و حوصله خرج کردنش رو نداشتم بردم و به یکی از اسقاط خودرو های شخصی که توی جاده شهریار.سه راه ادران هست فروختم و یه قولنامه دستی نوشتیم و من پلاک ها رو درآوردم و پیش خودم گذاشتم ولی الان روی دستم موندن نمیدونم چکارشون کنم خواستم راهنمایی کنید چکار کنم و اینکه ایا الان پلاک فعال حساب میشن یا نه؟

ببخشید من حدودا ۱۰ سال پیش یه پیکان داشتم و چون خراب بود و حوصله خرج کردنش رو نداشتم بردم و به یکی از اسقاط خودرو های شخصی که توی جاده شهریار.سه راه ادران هست فروختم و یه قولنامه دستی نوشتیم و من پلاک ها رو درآوردم و پیش خودم گذاشتم که یارو باهاش خلافی نکنه خواستم زرنگی کرده باشم ولی الان پلاکها روی دستم موندن نمیدونم چکارشون کنم خواستم راهنمایی کنید چکار کنم و اینکه ایا الان پلاک فعال حساب میشن یا نه؟ضمنا قولنامه دستی رو دیگه ندارم .رفتم جایی که اسقاط خودرو بود دنبال یارو خریدار ولی دیگه نیستش و معلوم نیست کجا رفته

سلام،برای تعویض پلاک خودرو می توانم یک پلاک دیگر بخرم بدون نقل و انتقال به کسی دیگر با توجه به اینکه ماشین در اختیار خودم خواهد بود یا ماشین را به یکی از بستگانم که مورد اظمینان است وکالتی ماشین را بفروشم بدون تغییر سندتا پلاک را عوض کنم .ممنون

سلام روزتون بخیر این فرایند تعویض پلاک معمولا چقد طول میکشه؟

با سلام دوست گرامی

به طور معمول اگر سند قطعی خودرو و مدارک خریدار و فروشنده تکمیل باشد، تعویض پلاک یک روز کاری زمان بر است.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با سلام برگ سبز خودرو گم کردم ولی فاکتور و یا سند کارخانه و کارت ماشین هست آیا برای تعویض پلاک مشکلی پیش نمیاد؟با تشکر

سلام میخوام برای ثبت نام جدید ایران خودرو اقدام کنم اما یکی از شروط نداشتن پلاک فعال هست. میخوام ماشین را ب اسم همسرم بزنم ک بتوانم ثبت نام کنم. چیکار کنم؟

با سلام دوست گرامی

با توجه به اعلام ایران خودرو و سایپا، شما باید در ابتدا در یکی از این سایت‌ها احراز هویت شوید و سپس در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام آنلاین اقدام کنید. بر اساس شرایط اعلام شده نیابد هیچ پلاک خودرویی به نام شما و همسرتان باشد.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

با عرض سلام.بنده سال ۹۷پرایدصفرگرفتم وبنام خانم آشناوهمشهری که اطمینان داشتم گرفتیم وبعدازیک سال بخاطرترخیص ازپارکینگ تعویض پلاک رفته و پلاک بنام خودم گرفرفتم.برای سندقطعی نرسیدیم محضربریم .اسفندماه ماشینوبه نمایشگاه فروختم و نمایشگاه هم ماشینوبه شخص فروخته متآسفانه حاضرنیست که بیادقطعی رابزنه وخریدارهم وکالت قطعی یا فروش میخواهد.خواهشن بنده راهمکاری کنید.

تمام مدارک بنام بنده به غیر ازسندقطعی ماشین را به دلال فروختم ودلال هم به شخص بنده تعویض پلاک روحاضرم. اما خریداربه نمایشگاه خیلی سخت میگیره وکالت قطعی یا فروش میخواهد بنده هم به شخصی که سندبنامش است دسترسی ندارم. لطفا راهنمایی کنید که چه اقدامی بکنم. ازراهنمایی شما بی نهایت سپاسگزارم.

با سلام و خسته نباشید بابت مطلب مفیدتون من یه سوال داشتم من سال ۹۵ یه پراید خریدم و برگه سبزشو گرفتم ولی هنوز سند نزدم الان میخوام سند بزنم طرف رو هم میشناسم میخواستم بدونم آیا واسه این همه تاخیر مشکلی ایجاد میشه؟ آیا میشه برای همون تاریخ قبل یعنی سال ۹۵ سند رو تنظیم کرد؟ قیمت های الان با اون موقع زمین تا اسمونه

سلام من میخوام فردا یه خودرو بخرم، فروشنده گفت خودمون قولنامه بنویسیم بعد بریم محضر بهتون وکالت تعویض پلاک و وکالت فروش میدم و بعدش شما پول رو کامل به من بده دیگه و خودت برو دنبال تعویص پلاک و سند زدن. خواستم ببینم بعداز نوشتن یه قولنامه دستی بین خودمون و بعداز دادن وکالت فروش و تعویض پلاک توسط خریدار، آیا بنده میتونم پول کامل رو به ایشون پرداخت کنم دیگه و خودم بیوفتم دنبال تعویض پلاک و سند زدن برای خودم، یا این کار اشتباهه؟

سلام. یه خودرو مدل ۹۳ دارم که میخوام بنام دخترم بزنم. آیا گرفتن خلافی الزامیست؟ و یا چون بین خودمونه میتونیم بعدا هم خلافی بگیریم؟

باسلام در نمایشگاه خودرو مبایعه نامه رو به اسم خودم به عنوان خریدار ثبت کردیم و قرار شد فروشنده وکالت فروش به من بدن.حالا همسرم میگه ماشین رو به اسم ایشون بزنیم.آیا الان که وکالت فروش به نام بنده زده شده ایشون میتونن ماشین رو به اسم خودشون بزنن یا نه ؟ممنون

سلام،خسته نباشید ببخشید ،من بهمن ۹۸ یکدستگاه خودرو خریداری کردم و فروشنده وکالت بلاعزل به نام من زده،چقدر مهلت دارم جهت تعویض پلاک؟ سپاسگذارم

سلام برای اینکه یه خودرو به نام کسی باشه اون شخص باید حتما قبض آب و برق به اسمش باشه؟ کسی که قلنامه خونه به اسمشه نمیتونه سند به نام بزنه؟

سلام ایا برای زدن ماشین به نام همسرم گواهی نامه میخواهد یا نه چون همسرم گواهینامه ندارد؟

با سلام دوست گرامی

در صورتی که همسر شما قصد رانندگی نداشته باشد می‌توانید خودرو را به نام ایشان بزنید.

از اینکه خودرو۴۵ را جهت کسب اطلاعات خودرویی خود انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام خودرویی خریداری کردم روز محضر عدم خلافی اورد من ۳ ماه مهلت تعویض پلاک گرفتم رفتم تعویض پلاک ۱ ملیون خلافی داره مال وقتی هست که ماشین تحویل من نبوده الان فروشنده گردن نمیگیره و میگه پرداخت نمیکنم میشه راه نمایی کنید که چطور میتونم پولم وصول کنم

سلام یه سوال داشتم من یک ماشین خریدم روز محضر عدم خلافی اورد که حداقل ۱۰ روز بدهی داره منم ۳ ماه فرصت گرفتم برای تعویض پلاک بعد ۲ ماه رفتم تعویض پلاک ۱ ملیون تومان خلافی داشت ماشین که ۱۵۰ هزار تومانش برایه من بود الباقی برای فروشنده بود الان فروشنده قبول نمیکنه که پرداخت کنه اگه ممکنه راهنماییم کنید ممنون از خودرو ۴۵ مرسی

با سلام دوست گرامی

با ارایه قولنامه که در آن ذکر شده مبلغ خلافی و عوارض و باقی هزینه های خودرو تا زمان تحویل به عهده فروشنده است، باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و دادخواست مطالبه وجه بدهید.

بابا چرا جواب نمیدین پس شانس منه به خدا

با سلام دوست گرامی با توجه به حجم درخواست های فروش خودرو، اندکی تاخیر ما را پذیرا باشید. به زودی پاسخ شما از طریق کارشناسان حقوقی این شرکت اعلام خواهد شد.

سلام،اگر شناسنامه ی خریدار صادره از شهرستان باشه،ولی از قبل دارای پلاک تهران برای خودرو دیگه ای باشه،،برای خودرو جدید لازم هست که مدارک محل سکونت تهران داشته باشه؟ یا چون ادرس در تهران ثبت شده نیازی نیست؟ممنون از مطالب خوب و مفیدشما

سلام من ساکن تهران هستم و کلیه مدارک احراز هویت سکونت تهران رو دارم. امدم شهرستان کرمانشاه و ماشین رو فروختم اینجا پلاک رو میخوان فک کنند و ولی برای ماشین جدیدم پلاک تهران به من نمیدن میگویند باید پلاک کرمانشاه بگیری آیا این درسته؟

باسلام و عرض ادب و احترام

خیلی ممنون بابت پاسخ به سوالات

خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون

با سلام و. خسته نباشید من یک ماشین از کسی خریدم و قولنامه محضری کردیم حتی اینکه ماشین خلافی و شکایتی نداشت هم قید کردیم و من تمام پول هم پرداخت کردم ولی متاسفانه زمانی به خاطر فاصله ای که افتاد ایشون ظاهرا مشکل دارایی پیدا کردن و پلاک ماشین دارای شکایت میشه از طرف دارایی من باید چیکار کنم ؟ دارایی شهر دیگست ، به نظرتون چون معامله کردم قبلش رفع توقیف میکنن یا باید پولمو پس بگیرم ؟

با سلام واحترام

میخواستم بدانم اگر پدرم دوتا پلاک به نام خود داشته باشد و از یکی استفاده کند و دیگری را استفاده نکند امکان دارد از پلاکی که استفاده نمیکند به نام خودم بزنم؟

سلام خسته نباشید ما یه ماشین خریداری کردیم و پلاک و سند قطعی رو بنام همسرم میخوایم بگیریم پلاک هم داریم فک شده همونو میخوایم استفاده کنیم میخواستم بدونم الان برای تعویض پلاک ما قلنامه معتبر بنام مادر همسرم ببریم تعویض پلاک مشکلی پیش نمیاد قبول میکنن یا حتما قلنامه باید بنام خودمون باشه؟ چون ما با مادره همسرم زندگی میکنیم قلنامه بنام ایشونه ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام، خسته نباشید. من در سال۹۲ یک خودرو خریدم و مراحل تعویض پلاک رو انجام دادم از طریق وکالتی که از فروشنده داشتم…. اما متاسفانه اطلاع نداشتم که باید برای تنظیم سند دوباره به دفترخانه مراجعه کنم. بعد از گدشت ۷ سال اگر به همکان دفترخانه مراجعه کنم ممکنه که بتونم کاری انجام بدم؟…. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید. ممنون

سلام ماشینی رو خریدم که در رهن شرکت بود و به دلیل بدهی توقیف شده بود،در بنگاه مبایعه نامه نوشتم و بدهی های ماشین رو پرداخت کردم و آزاد شد،از فروشنده وکالت نامه به نام خودم گرفتم و با فروشنده تسویه کردم،هنگام جواب فک رهن بدهی جدیدی از ماشین بیرون آمد که در سیستم شرکت ثبت نشده بود فروشنده پاسخگوی این بدهی نیست چه اقدام قانونی وجود دارد تا در اولین فرصت بتونم حقم رو بگیرم و بدهی ماشین رو پرداخت کنم تا بشود فک رهن و تعویض پلاک انجام دهم.،؟

سلام من ده سال پیش یه ماشین خریدم برگ سبز و پلاک به نامم شد ولی نرفتیم دفترخانه سند بزنیم. الان می‌خوام ماشین رو به اسم داداشم بکنم. چکار باید بکنم که مشکل حقوقی نداشته باشه. در ضمن اون فروشنده قبلی الان خارج از کشوره

با سلام اگر از فروشنده وکالت فروش دارید می‌توانید ابتدا خودرو را با سند قطعی برای نام خود منتقل کرده و سپس برگ سبز و سند را به برادرتان انتقال دهید.

در غیر اینصورت فروشنده اولیه باید حاضر شوند و پس از انتقال سند قطعی به نام شما میتوانید خودرو را منتقل کنید.

از اینکه خودرو۴۵ را به عنوان مرجع اخبار و پرسش‌های خودرویی انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام ممنون از سایتتون .پدرم برای من ماشین خریده اما دو روز پیش وقتی که برای تعویض پلاک رفته به نام خودش زده میخواستم بپرسم میشه تا کارت ماشین صادر نشده بریم و اون کارت ماشین و پلاک رو باطل کنیم و دوباره به نام خودم تعویض پلاکو انجام بدیم؟

با سلام

بله موردی ندارد، فقط حتما پدر شما به عنوان فروشند و شما به عنوان خریدار باید در تعویض پلاک حاضر شوید و یا وکالت کاری جهت تعویض پلاک از پدرتان بگیرید.

از اینکه خودرو۴۵ را به عنوان مرجع اخبار و پرسش‌های خودرویی انتخاب کرده‌اید سپاسگزاریم.

سلام هیوندای میخام بخرم سند کمپانی نداره یا گم شده

مشکلی برای سند یا تعویض پلاک با فروش پیش میاد؟ برای تهیه برگه کمپانی باید چه کاری انجام داد

سلام چند سال پیش یک ماشین خریدیم و سند و پلاک به نام مادرم بود و بعد ماشین رو فروختیم و از پلاک استفاده نمیکنیم.میخواستم بدونم اگر من بخوام ماشینی بخرم می تونم مالکیت پلاک مادرم رو به خودم انتقال بدم و رو ماشینم نسب کنم؟

سلام خیر، پلاک قابل نقل و انتقال نیست و هر شخصی پلاک مختص به خود را دارد.

سلام وقت بخیر ایا تعویض پلاک باید خلافی ازاد راهی هم پرداخت کنی؟

درود دوست گرامی

برای تعویض پلاک باید خلافی خودرو و عوارض اعم از شهرداری و آزادراهی و تهران من پرداخت شود.

سلام بنده خودرویی دارم که ۳ دست چرخیده ۳تا پلاک خورده ولی سند هنوز بنام همون نفر اول هست. الان فروختمش و پلاک بنام خودمه. آیا میتونم همینجوری تعویض پلاکش کنم و پلاک بزنم به نفر جدید؟ یا باید همه سندهای قطعی بخوره من میخوام فقط بدونم آیا میتونم الان باهمین شرایط تعویض پلاک بکنم یا نه

سلام،،بنده یه ماشین از شهرستان میخام بخرم،، فقط تعویض پلاک بنام کسی دیگس سندبنام کسی دیگس بنده باید چطوری این ماشین رو خریداری کنم که مشکل پیش نیاد،، ممنون

ماشین هیوندای میخام‌بخرم مدل۲۰۰۸ برگه کمپانی نداره یا میگن گم شده

آیا میشه خرید یا فروخت یا سند و انتقال داد؟

از کجا میشه سند کمپانی گرفت

سلام من یک هفته میشه رفتم تعویض پلاک و قطعی هم زدم ولی میخام برای کارت سوخت ثبت نام کنم میزنه عدم تایید ناجی دلیلش چیه برای سی ان جی هم ثبت نام نمیشه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

سلام خسته نباشید. من ماشین وفروختم ولی نمیدونم طرف تعویض پلاک گرده یانه.چجوری میشهفهمیدپلاک به نامم هست یانه. ممنون ازسایت خوبتون

من ماشین دسته دوم خریدم برای سند زدن و پلاک کردن چکار باید بکنم لطفا راهنمایی بفرمایید به ترتیب باید به کجا و چه کاری باید انجام بدم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

سلام من ماشینمو فروختم ک ایرانخودرو ثبت نام کنم دوتا سوال دارم ۱. آیا بعد تعویض پلاک بلافاصله پلاکم غیر فعال میشه؟ ۲. ایرانخودرو قبل قرعه کشی استعلام پلاک فعال رو میگیره یا بعدش؟ ممنون اگه زود جواب بدین ۱۵ مهر نودونه

با سلام دوست گرامی استعلام پلاک فعال در دو مرحله هنگام ثبت نام و هنگام تحویل خودرو انجام می شود. در صورتی که پلاک فعال دیگری دارید، باید مجددا از شرکت ثبت نام کننده سوال کنید که شامل آن طرح پیش فروش شده اید یا خیر.

با سلام من یه ماشین بی ام و قدیمی دارم مدا ۱۹۹۱ پلاک ماشین قدیمه ایران ۴۱ میخواستم بدونم میشه تعویض پلاک کرد به جدید عمر ماشین ۳۰ ساله

سلام ..همسرم میخاد ماشینشو به نام من بزنه..اگه در قالب عقد هبه باشه یا صلح فرقی تو مراحل انتقال سند و ثبت دفترخونه داره؟ اگه به دفترخونه نریم چه مشکلی ایجاد میکنه؟

در این مورد باید اصلاح قطعی صورت گیرد.

اگه موقع تعویض پلاک بخام شماره پلاک سابق به نامم بشه امکانش هست؟

اگر پلاک قبلی شما آزاد باشد و با ادرس سکونت شما مطابقت داشته باشد، امکان دارد.

سلام خسته نباشین من تازیخ پنجم تیرماه یک خودرو قولنامه کردم مقدار زیادی از پول دادم ویک مقدار کمی برای سند موند..در قولنامه ذکر کردیم از تاریخ بیست و پنجم تیرماه به بعد اگر طرفین کوتاهی کردن در انتقال سند روزی پنجاه هزار تومن جریمه باشد…این خودرو لیزینگ بوده و سند در رهن ایران خودرو بوده است..و فروشنده اعلام کرد تا تاریخ معین سند و ازاد میکنه د رحال حاضر این اقا سند و ازاد نکرده و مدام با ما تماس میگیره که شما بیاین پول بدین با هم بریم سند و ازاد کنیم..الان سوالم اینه من میتونم شکایت کنم و ملزم به ازاد سازی سند کنم؟و همچینین جریمه ذکر شده رو بگیرم..البته ماشین که خریدم خرج زیادی داشت و مارو خیلی اذیت کرد

با سلام دوست گزامی

ابتدا باید مشخص شود که مبایعه نامه فی‌مابین چه مواردی قید شده تا در مورد آن نظر داده شود. اما بهتر است تا با یکدیگر به توافق برسید و کار به دادرسی و شکایت نرسد چراکه پروسه زمان بر و فرسایشی است.

با سلام من یه ماشین با مدل ١٩٩٣ هوندا اکورد داشتم فروختم وکالت فروش زدم برای یه بنده خدایی قرار شد تو بانک بهش مدارک رو تحویل بدم اما همون روز ایشون به دلیل اینکه بنده برگه گمرکی نداشتم ده درصد از پول ماشین رو بهم نداد با توجه به اینکه من وکالت رو بهشون دادم و تعویض پلاک کرد چجوری میتونم به پولم برسم اون اقا در واقع دبه کرده پولمو نمیده چیکار میتونم بکنم ؟؟

با سلام دوست گرامی

اگر که قولنامه دارید با هم و در مورد این موضوع چیزی قید کردید داخل مبایعه نامه می‌تواند اقامه دعوی کنید. در غیر اینصورت خیر. لزوما برای خودرو مدل پایین نیازی به برگه گمروکی نیست.

سلام بنده یه خودرو فروختم که مستقیمآ با خریدار به تعویض پلاک رفتیم و تعویض پلاک انجام دادیم اما به دفتر اسناد نرفتیم ممکنه مشکلی برای من داشته باشه ….در این صورت چکار باید بکنم

سلام بنده قصد خرید ماشین از شخصی که در فروش فوق العاده ماشین برنده شده دارم که سندش یک سال در رهن هست و نمیتونن انتقال بدن و ماشین هم یک شهر دیگست میخواستم بدونم برای تعویض پلاک به مشکلی نمیخورم و اینکه باید به شهری که پلاک خورده برم حتما ؟

سلام آیا برای فروشنده خودرو سند منزل مسکونی اجباریست؟

با سلام، من یه خودروداشتم سال۹۴ به یکی از اقوام فروختم وبه همان برگ سبز و کارت خودرو که بنام خریدارثبت شده اکتفا کردیم الان خودرورافروختندوخریدارگفته دردفاتراسنادرسمی باید ثبت بشه آیا من به عنوان فروشنده اول بایددردفاتراسنادرسمی بایدبرم و هزینه بدم باتوجه به اینکه نرخ نقل وانتقال سال ۹۴ باالان تفاوت داره به چه صورت محاسبه میشه و نکته دیگر اینکه رائی که دیوان عدالت اداری چندروز پیش اصولگرایی اون احتیاج به ثبت دردفاتراسنادرسمی نیست پس چی میشه

با سلام

اگر شما سند محضر بنام خودتان دارید، مالک محسوب می‌شوید و باید برای انتقال به خریدار جدید به محضر بروید. در این شرایط هزینه محضر به روز محاسبه می شود و قانونا بر عهده فروشنده است. پس از مراجعه شما به محضر و استعلام اطلاعات موجود در سیستم دفترخانه،وضعیت پرداختی مشخص و با توجه به توافق طرفین مراحل بعدی انجام می شود.

دروغه خانم، چرا دروغ تحویل مردم میدی، از این حرفا چی نصیب تو میشه، احتمالا دفتر خونه داری که اینجوری داری حرف میزنی، من امروز رفتم ماشینمو تعویض پلاک کردم و پلاک جدید برای خودم گرفتم، از افسر مرکز تعویض پلاک پرسیدم قضیه سند الان چه جوری شده، گفت: با توجه به رای دیوان عدالت اداری و تایید قوه قضاییه مالک قطعی خودرو کسی هست که پلاک به نامش باشه و ملاک برای تشخیص مالک، صاحب برگ سبز (یا به قولی صاحب پلاک) هست. گفت قوه قضاییه در موارد شکایت؛ از ما استعلام میگیره نه از دفتر خانه. مطمعنم این پیاممو تایید نمیکنی چون به نفع شماها نیست

متن به این صورت اصلاح میشه رائی که چندروز پیش دیوان عدالت اداری صادرکرده مبنی براینکه نقل وانتقال خودرو احتیاج به ثبت دردفاتراسنادرسمی نیست پس چی میشه

با سلام و خسته نباشید من ماشین گرفتم و بین خودمون قولنامه نوشتیم وکله هزینه رو پرداخت کردم که قرار شد فردا بریم واسه تعویض پلاک وزدن سند که شانس من فروشنده بعد از دوساعت فوت کرده کارت ماشین وبیمه وخود ماشین. دست منه وبچه های خدا بیامرز واسه سند زدن و تعویض پلاک نمیان الآن نزدیک. سه ماهه من باید چیکار کنم باتشکر

با قولنامه ای که دارید به مراجع قضایی مراجعه کنید و الزام به تنظیم سند درخواست کنید

سلام وقت بخیر بنده ساکن یکی از شهرستان های اطراف تبریز هستم میخوام پلاکم تبریز باشه پسرم اونجا خونه داره که قولنامس و به اسمه خودشه میتونم با قولنامه ای که به اسم پسرمه تعویض پلاک انجام بدم و پلاک تبریز بگیرم؟

با سلام دوست گرامی سند منزل و یا قولنامه با کد رهگیری بنام هرکسی باشد پلاک هم صرفا بنام ایشون صادر و تحویل می‌شود.

سلام. ممنون از پاسخگویی شما من یه تراکتور نو از فردی خریداری کردم. الان ایشون میگن وکالت تعویض پلاک و انتقال سند تنظیم کردن و قراره برای من بفرستن. میخواستم بدونم قبل از تعویض پلاک امکان انتقال سند وجود داره؟ دوم اینکه هزینه این وکالت حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومن شده که مبلغ خیلی زیادی هست، این مبلغ بابت انتقال سند هست یا هزینه وکالت فروش میتونه انقدر زیاد باشه؟! ممنون میشم جواب بدین

سلام و ادب. بنده متعهلم و با همسرم منزل داداش بزرگم زندگی میکنیم. در نتیجه هیچ سند یا اجاره نامه ای به نام خودم ندارم. تکلیف من برای تعویض پلاک و تعیین محل سکونت چیه؟!

سلام خدمت شما.بک سوالی داشتم. بنده یک ماشین صفر تحویل آبان خریداری کردم و فعلا فقط بیمه نامه تحویل اینجاب شده.حال چند سوال داشتم اول اینکه آیا با همین بیمه نامه تعویض پلاک انجام میشه؟دوم اینکه بعد از تعویض پلاک مدارکی مثل کارت سوخت کارت ماشین و غیره چگونه به نام بنده میشود؟ ممنون میشم پاسخ بدین

سلام.. برای تعویض پلاک از یه شهر دیگه میتونم اقدام کنم؟خودم ساکن لنجان اصفهان هستم به دفتر مربوطه نجف آباد مراجعه کردم خواستم بدونم موردی نداره!؟

سلام. وقتتون بخیر . من ماشینمو فروختم و زمان تعویض پلاکش رسیده من با توجه به بسته شدن ثبت احوالم توسط پرونده ای توی دادسرا میتونم برم تعویض پلاک و بعد که مشگلم حل شد توی دادسرا برم سند قطعی بزنم بنام خریدار؟ اینو هم بگم که نه خودرو نه پلاک و نه خودم ممنوع معامله نیستیم فقط میخوام بدونم برای تعویض پلاک نیازی به استعلام ثبت احوال برای فروشنده نیست یا هست وقتی شناسنامه همراهم هست؟؟؟

سلام سال۸۸ پراید صفر فروختم و در محضر وکالت دادم و کلیه مدارک را تحویل خریدار دادم .ایشان ماشین را بدون اینکه تعویض پلاک انجام دهد و قطعا سند هم نخورده ماشین را به فرد دیگری بدون قولنامه می فروشد و ماشین را تحویل می دهد و از مدارک فقط کارت ماشین را به او می دهد.و بعد به علت ورشکستگی و بدهکاری اثری از او نیست .حالا خریدار دوم آمده می گوید چون مدارک بنام توست بیا سند درخواست و به نام من بزن.البته ماشین طبق سوابق بیمه این ۱۲ سال در اختیار ایشان بوده است. لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

با سلام.اینجانب یک خودرو ب مبلغ۱۵۰ میلیون خریداری کردم اما در برگه ثبت سند مبلغ معامله ۴۴ میلیون تومن قید شده.علت چه چیزی میتواند باشد؟ با تشکر از زحمات شما

سلام سال۸۸ پراید صفر فروختم و در محضر وکالت دادم و کلیه مدارک را تحویل خریدار دادم .ایشان ماشین را بدون اینکه تعویض پلاک انجام دهد و قطعا سند هم نخورده ماشین را به فرد دیگری بدون قولنامه می فروشد و ماشین را تحویل می دهد و از مدارک فقط کارت ماشین را به او می دهد.و بعد به علت ورشکستگی و بدهکاری اثری از او نیست .حالا خریدار دوم آمده می گوید چون مدارک بنام توست بیا سند درخواست و به نام من بزن.البته ماشین طبق سوابق بیمه این ۱۲ سال در اختیار ایشان بوده است. لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

سلام میشه وکالت تعویض پلاک برای اتباع خارجی که اقامت دارن داد؟؟

سلام.یه سوال داشتم از خدمتتون من یه ماشین خریدم تعویض پلاک کردم و بعد سند قطعی رو هم زدم به نامم بعدش احراز محل سکونت کردم و پلاک جدید گرفتم الان سند قطعی که به نام خودمه باید بخاطر پلاک جدیدم بازم به نام خودم بزنم؟

سلام من ی ماشین خریدم ک قبل از من دست دو نفر دیگه بوده برگ سبز و سند ماشین ب نام خودمه ولی سند های قبلی ک به نام اون دونفر دیگه بوده کم کردم خواستم بدونم میتونم ماشینم رو بفروشم

سلام من پلاک ماشینم رو به اسم شخص دیگه ای زدم ولی سند به اسم خودمه میتونم واسه پیش فروش ایران خودرو ثبت نام کنم یا چون سند ماشین به اسممه مشکل پیش میاد؟

سلام همسرم پراید وانت خریداری کرده و هنوز سند وتعویض پلاک انجام نشده و حالا امار گرفتیم که پلاک این شخص بدهکاری طرح ترافیک داره،همسرم باهاشون تماس گرفتن گفتند میخواد تعویض پلاک کنن بدهکاری پلاکتون رو پرداخت کنید ولی صاحب قبلی ماشین گفتند این بدهکاری ربطی به شما نداره و برای پلاک خودم هستش و شما میتونید بدون هزینه پلاک عوض کنید،ایا راست میگن؟ اگه میشه جواب منو بدید،

سلام من یه ماشین خریدم پلاک تهران رفتم تعویض پلاک کنم میکن ساکن کرج هستی در صورتی که یک ماهی هست که به تهران نقل مکان کردم قولنامه رو هم نشون دادم قبول نکردن میشه راهنماییم کنید چکار باید بکنم

سلام وقتتون بخیر. بنده از یکی چک داشتم اومده وکالت بهم داده و ماشین و برگه سبز داده بهم من هم هواسم نبوده چک رو دادم بهش. الان هم بهش میگم برگه کمپانی و سند قطعی رو بیار برام میگه نمیدونم کل مدارکام همینه. میخواستم ببینم من با وکالت فروش میتونم اقدام به سند قطعی و کمپانی بکنم اگه خودش نیاد یا اذیتم کنه یا حتما به صاحبان قبلی خودرو نیازه ممنونم

سلام.خودروئی خرید کردم باشرایط انتقال سند در دفترخانه .فروشنده بدون اطلاع من وامضای من ودرعیاب من وکالت دوماهه به نامم زده تا خودم هم فک پلاک کنم وهم به نام خودم بکنم ایا اعتراض وشکایت من قابل قبول است.لطفا راهنمایی بفرمائید..باتشکر

سلام من سال ۹۴ اس ال ایکس صفر قسطی خریدم و خوب یک سال ماشین در رهن ایران خودرو بود بعد یه سال سند سبز رو فک رهن کردم ولی سند سفید رو فک رهن نکردم سوالم اینه سند سفید یا همون سند که توسط کارخونه صادر شده ملاک سند قطعی و ثبت رسمی دفترخونه هست یا نه؟ و اگه هست باید اونم از رهن خارج بشه؟ ممنون میشم جواب بدید

سلام یه سوال داشتم سند کمپانی با سند قطعی دفتر خونه ای فرق داره؟آخه من سال ۹۴ اس ال ایکس صفر از کارخونه خریدم بعد یکسال سند سبز رو فک رهن کردم ولی سند سفید (سند کمپانی) کاری نکردم سوالم اینه آیا باید نمایندگی سند قطعی فک رهن شده به نامم بزنه یا نه؟ یا خودمم می تونم سند قطعی بزنم؟ یا اصلا اساسا من که ماشین از اول دست خودم بوده و نقل و انتقالی نداشته نیازی به سند قطعی دفترخونه ای نداره؟ممنون میشم پاسخ بدید

در مورد ماشین صفر که گرفتین نیاز نیست و همون برگ سبز سند محسوب میشه

سلام اگه یه ماشین یه شاسی تعویض باشه به مشکل برنمیخوره هنگام انتقال سند وتعویض پلاک

سلام با توجه به وصعیت قرمز موجود امکان داره وکالت تعویض پلاک رو بیشتر از یک هفته تنظیم کرد؟چون مشخص نیست وضعیت قرمز کی تموم میشه و بعد از اون پیدا کردن فروشنده ممکنه سخت باشه‌.

با سلام و احترام بنده در مورخ ۱۴۰۰۱۱۶خودروخریداری نمودم و سند قطعی ووکالت تعویض پلاک را در دفترخانهدر تاریخ ذکر شده انجام دادم که وقتی سندو وکالت را گرفتم پیامکی برایم آمد که مراکز تعویض پلاک تعطیل شدند ضمن اینکه نوبت اینترنتی هم برای تارخ ۱۴۰۰۱۱۸را گرفته بودم وفروشنده فرجه دو سه روزه به من در وکالت تعویض پلاک داده میخواستم بپرسم که آیا وکالتی که دارم بعد از بازکشایی مرکز تعویض پلاک میتوانم کار تعویض پلاکم را انجام دهم؟ سپاسگزارم

اگه طرف تمحل کارش سکونت داره هیچ جای دیگه ای برای موندن نداره چجوری باید احراز محل سکونت خودشو ثبت کنه

سلام خسته نباشین .من یه ماشین با پلاک شیراز معاوضه کردم با یک ماشین با پلاک خوزستان ایا امکانش هست در همون خوزستان به مرکز تعویض پلاک بریم و پلاکهای دوتا ماشینو برامون جابجا کنن

سلام در حال حاضر که مراکز تعویض پلاک بسته است ، مطمئن ترین روش برای فروش خودرو به چه صورتی هست؟

همکاران ما در بخش فروش خودرو، همراه شما هستند.

اگه واقعا سند محضری واقعا قانونی است پس چرا موقع خرید ازکارخانه سندبنام نمیزنن وفقط با همون برگ سبزوسندفروش به خریدارتحویل میدن پس باید همه باهم ازسندزدن ماشین در محضرخوداری کنیم

با سلام من با وکالت کاری تعویض پلاک ماشین رو انجام دادم ولی سند قطعی رو نزدم الان میخوام ماشین و بفروشم میخواستم ببینم میشه خریدار بره تعویض پلاک بعد سند قطعی مستقیم بنام اون بشه با تشکر

سلام‌من ۲ ماه ماشین گرفتم ولی هنوز کارت ماشین نیومده دچار مشکل شدم باید فوری ماشینو بفروشم‌..میشه بدون کارت خودرو ماشین فروخت؟؟؟

سلام. بله مشکلی ندارد در زمان تعویض پلاک اعلام می‌کنن کارت ماشین مفقود شده و ادامه روند تعویض پلاک انجام میده. کارت ماشین رو نیاز نیست برید المثنی بگیرید. پلاک که تعویض میشه به نام مالک جدید کارت ماشین صادر میشه.

با سلام بنده ماشینی خریدم و وکالت دارم از فروشنده برای اینکه پلاک رو تعویض کنم و برای شهر خودم به نام خودم پلاک بگیرم باید کدام گزینه رو از داخل سایت انتخاب کنم؟

شما به سایت راهور بخش نوبت دهی تعویض پلاک ها مراجعه می‌کنید. شهر و تعویض پلاک مد نظرتون رو انتخاب می‌کنید. بهتون نوبت می‌دهند در نوبت گفته شده مراجعه می‌کنید و پلاک رو با وکالتی که دارید فک می‌کنید.

سلام ئخسته نباشید بنده ماشینی را در ۲۶ اسفند ۹۹ خریداری کردم ماشین صفر است وقتی تعویض پلاک انجام دادم پلاک استفاده شده کسی را به من دادن و الان خلافی گرفتم حدود دو میلیون تومان پلاک درسال ۹۷ و۹۸ بدهی دار ه چکار کنم

سلام من خودرو خریدم ووکالت از فروشنده دارم ومنزلم کرج هست میخوام پلاک بگیرم ونوبت دهی کلا تاهفته دیگه پر هست میتونم حضوری مراجعه کنم به تعویض پلاک در کرج ممنون

سلام وقتتون بخیر. خودروب بنده سندش در رهن ایرانخودرو هستش. میخواستم بدونم اگه بخوام بفروشم آیا خریدار میتونه فک پلاک کنه؟

سلام ، بعد از تعویض پلاک با وکالت نامه تعویض پلاک برای وکالت نامه فروش و سند قطعی حضور خریدار الزامیه؟ یا فروشنده می‌تونه به تنهایی وکالت فروش و .. رو به خریدار بده

سلام من تازه ماشینو تعویض پلاک کردم بعد از اینکه از آرادراه استفاده کردم خواستم عوارض رو پرداخت کنم که کلی مبلغ اضافه ثبت شده همشم مال سال قبل و مالک قبلی پلاک بوده ولی الان تو پرداخت من میاد! چی کار باید کنم؟

سلام خسته نباشید

من تو تعویض پلاک ، ۲ پلاک دیگر هم دارم و الان میخواهم این پلاک که روی ماشین هست با پلاک دیگه که تو تعویض پلاک هست عوض کنم آیا امکان پذیر هست ؟؟

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم که سند ماشین و تعوض پلاک به نام اتباع افغانستانی می خورد یا نه و باید چیکار کنیم کارت آمایش دارم و مدافع حرم استم محل تولدم مشهد استش لطفا راهنمای کنید از کجا باید شروع کنم

با سلام دوست گرامی با مطالعه این مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد: h ps:khod o45.comتعویض-پلاک-اتباع-خارجی

ببینید من ماشین خریدم ولی برای تعویض پلاک اصلا نوبت نیست که بگیرم و هر روز پره آیا میتونم در شهر دیگری نوبت بگیرم ولی پلاک شهر خودم رو بهم بدن ؟

سلام بنده در حال تکمیل وجه و تحویل خودرو از یکی از خودرو سازان هستم ، پلاک آزاد دارم که مربوط به چندین سال قبل هست و بکسی واگذار نشده است ، چرا پلاک خودم را به خودرو جدیدم اختصاص نمیدهید. ممنون میشم پاسخ فرمایبد . با تشکر

با سلام دوست گرامی

وضعیت پلاک خودروهای ثبت نامی یا نوشماره‌ها با سایر زمان های خرید خودرو متفاوت است.

سلام دوست من ثبت نام کرده توی شرکت سایپا برای گرفتن ماشین تیبا ۲ میخاست به اسم خودش بزنه اما نشد ب اسم مامانش زدن الان اگ بعد از یک هفته بره بگه به اسم خودم باشه قبول میکنن؟

با سلام کسی از دوستان اطلاع داره که اگر دوماشین بین دو نفر خرید و فروش بشه هر دو با هم میتونن در یک زمان برای تعویض پلاک مراجعه کنن و پلاک خودرو هارو همزمان تعویض کنن که نخوان پلاک جدید صادر بشه ؟ امکان این امر وجود داره؟

این موضوع باید با مراکز تعویض پلاک مشورت شود.

هیچ کدوم از مراکز تعویض پلاک تلفن جواب نمیدن . یعنی تلفن گذاشتن فقط برای پر کردن مشخصات مرکزهاشون هست.مردم باید اسیر بشن حضوری برن یه سوال بکنن برگردن.

دیگه نیازی به دفترخانه نیست.

خدایا شکرت دفاتر ثبت الزامی نیست ، برگ سبز سند رسمی و مالکیت شد ، خدایا شکرت .

از مطلبی که نوشته بودین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. من خودم به شخصه همه کارام رو اینترنتی انجام میدم. اینجا هر چیزی که میخوایم پیدا میشه و کسایی مثل شما با ارائه مطلبای بدردبخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. حتی دیدم واسه لوله بازکنی برچسب دیگه نیازی نمیشه و با دوتا کلیک ساده میشه چاه بازکن پیدا کرد! دم همگی شما صاحبای سایت های مختلف گرم که اینطوری کارمون رو راحت کردین.

اساتید بیمه نامه دیگه کاغذی صادر نمیشه و برای تعویض پلاک هم بیمه نامه کاغذی از کسی نمیخوان

من ماشینم رو به یکی از آشناهامون فروختم. میتونم با گرفتن وکالت از خریدار اقدام به تعویض پلاک بکنم؟؟

سلام خودرو ۴۵. برگ سبز ماشین من دست لیزینگ هست.و به نام پدرم.میخواستم بدونم فقط میتونیم تعویض پلاک کنیم به نام من؟در ضمن پلاک مال ماشین قبلی پدرم هستش که وقتی این یکی رو ثبتنام کرد واسه این اومد.

متو شهر ما کاشمر اصلا کسی سند نمی زنه فقط پلاک برای همین سردفترها خیلی ناراحت و با تیلیغات و بنر میخوان مردم را تشویق و یا برسانند که برن سند بزنن- طبق گفته پلیس راهور اتومبیل یک وسله مصرفی مثل یخچال و تلویزیون میمونه و بعد از مدتی هم توسط خو راهور اسقاط میشه و نیازی نیست که سند بخوره و خود پلیس کلیه مدارک ماشین را به نام شخص انتقال میده

سلام وقت بخیر من خودرو خودم رو اسفند ماه فروختم و وکالت دادم برن تعویض پلاک بعد توی فروش یکپارچه خودرو ثبت نام کردم ولی الان که نتایج اعلام شده به علت پلاک فعال عدم احراز به خریدم از سایپا خورده باید چطوری اون پلاک رو غیر فعال کنم تعویض پلاک رفتن ولی من پلاکم همچنان فعاله از طریق برنلمه قبضنیو چک کردم میتونم بعداز غیرفعال کردن دوباره ثبت نام کنم

سلام،مرکز تعویض پلاک الغدیر خیلی منضبط هستند و جا داره یه خسته نباشید به تمام پرسنل تعویض پلاک الغدیر بگم.

سلام من خودرو خریدم رفتم تعویض پلاک گفت سیلندر تعویض شده باید فاکتور از نمایندگی ایران‌خودرو بگیری ببری راهور تاییدیه بگیری بعد تعویض پلاک کنی فاکتورشو پیداکردم ببرم راهور مراحل دیگه ای نداره همون موقع تاییدیه میده؟؟؟؟

ارسال دیدگاه لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام *

ایمیل *

سامانه تعویض پلاک خودرو

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب