سامانه راهبر

سامانه راهبر

برای مشاوره ورود به سامانه راهبر بنیاد مسکن

برای مشاوره ورود به سامانه راهبر بنیاد مسکن

  برای ورود مستقیم به سامانه راهبر بنیاد مسکن کلیک کنید.

 در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سامانه راهبر بنیاد مسکن به نشانی svs.bo yadmaska .i  ارائه شده است .

امروزه با رشد فناوری و گسترش استفاده از اینترنت و همچنین به لطف تلفن های همراه هوشمند، کمتر خدمات حضوری را می توان دید که به صورت غیر حضوری و اینترنتی قابل انجام نباشند. از امور بانکی و آموزشی گرفته تا خدمات مرتبط با بنیاد مسکن همه و همه به صورت آنلاین و به سهولت هرچه تمام تر انجام می شوند.

 سامانه راهبر بنیاد مسکن نیز در جهت بهبود خدمت رسانی مرتبط با امور زمین و مسکن روستاییان به بهره برداری رسیده است. در این مقاله به معرفی بیشتر سامانه راهبر بنیاد مسکن svs.bo yadmaska .i ، راهنمای ورود به این سامانه، ثبت درخواست متقاضیان و نحوه پیگیری درخواست متقاضی خواهیم پرداخت.

معرفی سامانه راهبر بنیاد مسکن svs.bo yadmaska .i

سامانه راهبر بنیاد مسکن در واقع سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی است که به منظور سهولت در دسترسی متقاضیان و ناظران نظام فنی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعبیه و راه اندازی شده است. این سامانه با شیوع و گسترش ویروس کرونا در راستای جلوگیری از تردد روستاییان به شهر به ارائه خدمات الکترونیک پرداخته است.

از این رو متقاضیان با مراجعه به این سامانه حتی در محل زندگی خود و بدون نیاز به مراجعه حضوری و تردد در شهر قادر به انجام تمامی خدمات و فرآیندهای مربوط به امور زمین، صدور پروانه ساخت، اصلاح و تغییر کاربری، درخواست تسهیلات و همچنین درخواست الحاق به محدوده طرح خواهند بود.

هدف از معرفی سامانه راهبر بنیاد مسکن svs.bo yadmaska .i ، کاهش ترافیک و همچنین کاهش خطرات جاده ایِ تردد در مسیر شهر و در نتیجه کاهش هزینه می باشد. یکی دیگر از اهداف مهم این سامانه دسترسی آسان روستاییان به خدمات پایلوت که در واقع به معنای مطالعه و بررسی مقدماتی پیش از اجرای طرح اصلی است تا نواقص کار مشخص شود. متقاضیان برای مراجعه به این سامانه از سه طریق قادر به ورود خواهند بود؛ ورود با گوشی همراه، ورود با کامپیوترهای خانگی و همچنین مراجعه به دفتر پیشخوان روستا و یا دهیاری.

راهنمای ورود به سامانه راهبر بنیاد مسکن svs.bo yadmaska .i

سامانه راهبر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شامل تمام امور مربوط به ساخت و ساز روستایی اعم از درخواست تسهیلات، خدمات فنی صدور پروانه ساختمانی، مغایرت و اصلاح می باشد. راهنمای ورود به سامانه راهبر بنیاد مسکن svs.bo yadmaska .i بسیار ساده است و کافی است از پس از ورود به این سامانه بر روی گزینه سیستم فنی و مهندسی ساخت و ساز روستایی کلیک کرده و  کد ملی خود را وارد کنند.

مرحله اول: ابتدا در مرورگر خود آدرس سامانه راهبر بنیاد مسکن svs.bo yadmaska .i را وارد کنید.

مرحله دوم: از قسمت سمت چپ صفحه اصلی سایت بر روی بخش سیستم فنی و مهندسی ساخت و ساز روستایی کلیک کنید.

مرحله سوم: کد ملی خود را وارد کنید و دکمه آبی رنگ ورود به سامانه را انتخاب کنید.

سامانه ملی نهضت مسکن علاوه بر ثبت نام، امکان پیگیری ثبت نام مسکن ملی را برای متقاضیان فراهم کرده است تا با ورود به همان سایت ثبت نام، پیگیری مسکن ملی را انجام دهند. حال در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در خصوص نحوه پیگیری ثبت نام مسکن ملی با کد ملی، مشاهده و پیگیری مسکن ملی، استعلام و نتیجه پیگیری تایید نهضت ملی مسکن ارائه شده است.

ثبت درخواست متقاضیان در سایت راهبر

سامانه راهبر بنیاد مسکن با هدف ارائه خدماتی نظیر صدور پروانه ساخت، تسهیلات و اصلاح و تغییر کاربری مساکن روستایی راه اندازی شده است. متقاضیان می توانند درخواست خود را از بین گزینه های موجود انتخاب کرده و پس از تکمیل مدارک مورد نیاز آن، درخواست خود را ثبت نهایی کنند.

درخواست ها در این سامانه به سه دسته کلی تسهیلات، خدمات فنی صدور پروانه ساختمانی، مغایرت و اصلاح تقسیم بندی می شوند. به عنوا مثال خانوارهای فاقد مسکن و یا دارای واحد مسکونی غیر مقاوم می تواند درخواست تسهیلات طرح ویژه به سازی و مسکن روستایی که شامل تخریب و نوسازی واحد مسکونی فرسوده و احداث واحد جدید می باشد را انتخاب کند.

یا در صورتی که خانواری نیازمند تکمیل یا تعمیر واحد مسکونی و یا احداث حمام و سرویس بهداشتی باشد، می بایست گزینه درخواست تسهیلات قرض الحسنه را انتخاب کند. این خانوارها در صورتی مجاز به انتخاب این گزینه هستند که به دلیل مسائلی از قبیل تخریب واحد مسکونی در اثر سوانح طبیعی و یا عدم توانایی تعمیر واحد به دلیل مشکلات مالی و... از تعمیر واحد مسکونی خود باز مانده اند.

به طور کلی در قسمت ثبت درخواست، مقابل هر گزینه توضیحات و مدارک مورد نیاز آن درخواست قرار داده شده و شما با کلیک بر روی آن قادر به مشاهده خواهید بود. در صورتی که توضیحات در مورد شما صدق کنند و مدارک مورد نیاز را دارا باشید مجاز به انتخاب آن درخواست هستید.

پس از انتخاب درخواست مورد نظر خود، بر روی دکمه آبی رنگ انتخای صفحه با عنوان ثبت درخواست کلیک کرده و سپس گزینه تایید و رفتن به مرحله بعد را انتخاب کنید. فرم های مربوط به اطلاعات متقاضی و اطلاعات وکلا و شرکا را تکیل نموده و مدارک مورد نیاز را بارگزاری نمایید. در نهایت پس از تایید نهایی کد رهگیری برای شما نمایش داده خواهد شد.

مرحله اول: در مرورگر خود آدرس سایت راهبر بنیاد مسکن به نشانی svs.bo yadmaska .i را وارد کنید.

مرحله دوم: بر روی گزینه ثبت درخواست متقاضیان کلیک کنید.

مرحله سوم: برای شروع فرآیند ثبت درخواست دکمه جهت شروع ثبت درخواست کلیک نمایید را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: نوع درخواست خود را انتخاب نموده و مدارک مورد نیاز جهت ثبت درخواست مد نظرتان را آماده کنید و سپس بر روی دکمه ثبت درخواست کلیک کنید.

مرحله پنجم: پس از تکمیل فرم اطلاعات متقاضی و اطلاعات شرکا و وکلا، مدارک خود را بارگزاری کنید. در صورت تایید نهایی، کد رهگیری به شماره تماس شما ارسال خواهد شد که جهت پیگیری وضعیت درخواست مورد نیازتان می باشد.

نحوه پیگیری درخواست در سایت راهبر

در بندهای پیشین به نحوه ثبت درخواست در سایت راهبر مسکن انقلاب اسلامی اشاره شد، برای پیگیری درخواست خود در این سامانه پس از ورود به نشانی svs.bo yadmaska .i بر روی گزینه پیگیری درخواست متقاضیان کلیک کنید. کد رهگیری و کد ملی متقاضی را که در زمان درخواست، ثبت کرده اید وارد کرده و در نهایت با کلیک بر روی دکمه بررسی وضعیت مشاهده خواهید کرد که درخواست شما در چه مرحله ای می باشد.

مرحله اول: وارد سامانه راهبر بنیاد مسکن به نشانی svs.bo yadmaska .i شوید.

مرحله دوم: گزینه پیگیری درخواست متقاضیان را انتخاب کنید.

مرحله سوم: کد رهگیری که در زمان ثبت درخواست به شماره تماس شما پیامک شد را وارد کرده و پس از ثبت کد ملی بر روی گزینه بررسی وضعیت کلیک کنید.

اگر بعد از خواندن این مقاله ، سوال یا ابهامی در خصوص ورود به سامانه راهبر بنیاد مسکن svs.bo yadmaska .i  داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

سامانه راهبر

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب