طرز تهیه بستنی در 5 دقیقه بدون خامه و ثعلب

طرز تهیه بستنی در 5 دقیقه بدون خامه و ثعلب

طرز تهیه بستنی ساده خانگی در انواع روش ها

​​در فصل گرم تابستان، هیچ خوراکی مانند بستنی عطش و گرمای بدن شما را از بین نمی‌برد. بسیاری از افراد دوست دارند بستنی را در منزل تهیه کنند؛ زیرا هم از کیفیت مواد اولیه آن اطمینان بیشتری دارند و هم از نظر اقتصادی به‌صرفه است. بسیاری از افرادی که در منزل کودک دارند دوست دارند طرز تهیه بستنی ساده خانگی برای کودکان خود را یاد بگیرند. در این مقاله چند دستور عالی و متفاوت برای تهیه بستنی در منزل را برای شما عزیزان قرار خواهیم داد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا طرز تهیه بستنی خانگی مرحله ‌به ‌مرحله را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه بستنی خانگی با شیر

در این قسمت به شما طرز تهیه بستنی خانگی با شیر تنها در ۵ دقیقه را آموزش خواهیم داد. البته این به شرطی است که در فریزر میوه یخ‌زده داشته باشید. مخلوط‌کردن و تهیه بستنی حدود ۵ دقیقه از شما زمان خواهد گرفت. برای تهیه بستنی خانگی با شیر به مواد اولیه زیر نیاز دارید.

طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب

طرز تهیه بستنی خانگی وانیلی با ثعلب بسیار راحت است. برای تهیه این بستنی شما به مواد زیر نیاز دارید.

طرز تهیه بستنی خانگی بدون ثعلب

بسیاری از افراد به هر دلیلی دوست ندارند بستنی را با ثعلب تهیه کنند. این افراد می‌توانند طرز تهیه بستنی ساده بدون ثعلب را یاد بگیرند که در ادامه قرار داده می‌شود. برای تهیه بستنی خانگی بدون ثعلب به مواد زیر نیاز دارید.

برای تهیه بستنی در 5 دقیقه بدون خامه و ثعلب طبق مراحل زیر عمل کنید:

طرز تهیه بستنی سنتی

طرز تهیه بستنی خانگی ساده سنتی تقریباً همان دستور تهیه بستنی با ثعلب است؛ اما اگر بخواهید مزه و عطر بستنی شما رنگ و بوی بازاری به خود بگیرد و خاص‌تر شود، از دستور زیر پیروی کنید. در ادامه طرز تهیه بستنی خانگی مرحله به مرحله برای ۴، ۵ و ۱۰ نفر قرار داده می‌شود. برای تهیه این بستنی شما به مواد زیر نیاز دارید.

مواد لازم و طرز تهیه بستنی سنتی برای ۴ نفر

طرز تهیه بستنی سنتی برای ۱۰ نفر

برخی افراد وقتی می‌خواهند بستنی را در حجم بالاتری تهیه کنند، در اندازه‌گیری مواد دچار خطا می‌شوند و بستنی آن‌ها شل یا خیلی سفت می‌شود. در ادامه مقدار دقیق مواد را برای ۱۰ نفر قرار می‌دهیم.

طرز تهیه بستنی سنتی برای ۱۰ نفر دقیقاً مانند دستور قبلی است. تنها کافی است مقدار مواد را به میزان گفته شده استفاده کنید.

طرز تهیه بستنی خانگی شکلاتی

بستنی شکلاتی از جمله بستنی‌های موردعلاقه کودکان و بزرگسالان است. این بستنی را می‌توانید خیلی راحت در منزل تهیه کنید. در ادامه مواد موردنیاز و دستور تهیه آن برای شما قرار داده می‌شود.

طرز تهیه بستنی سنتی سه رنگ

بستنی سه‌رنگ می‌تواند خوراکی سالم جذابی برای کودکان در فصل تابستان باشد. شاید فکر کنید تهیه این بستنی سخت است؛ اما سخت در اشتباه هستید. طرز تهیه بستنی ساده خانگی سه‌رنگ اصلاً سخت نبوده و مانند سایر بستنی‌هاست. برای داشتن بستنی‌ سنتی سه‌ رنگ شما به مواد زیر نیاز دارید.

طرز تهیه بستنی سنتی سه رنگ بدون ثعلب

برای تهیه بستنی سنتی سه رنگ بدون ثعلب شما به مواد زیر نیاز دارید.

برای تهیه این بستنی دقیقاً مانند بخش طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب عمل کنید، فقط با این تفاوت که زعفران را نباید در ابتدای کار داخل مواد بستنی بریزید. در این روش به بستنی پس از آماده‌سازی و یک دور قرار دادن داخل فریزر، خامه خشک اضافه می‌کنید. حالا آن را به سه قسمت تقسیم می‌کنید. به یک قسمت زعفران و به قسمت دیگر پودر کاکائو اضافه کرده و به قسمت سوم چیزی اضافه نکنید. لایه‌های بستنی را پس از هم‌زدن روی‌ هم ریخته و در فریزر قرار دهید. بستنی شما بعد از حدود ۶ ساعت آماده سرو است. نوش‌جان!

طرز تهیه بستنی در 5 دقیقه بدون خامه و ثعلب

اگر می‌خواهید به راحتی طرز تهیه بستنی در 5 دقیقه بدون خامه و ثعلب را یاد بگیرید، طبق مراحل زیر عمل کنید:

جمع‌بندی

بستنی از خوراکی‌های مفید و مقوی است که می‌توانید در فصل تابستان نوش‌جان کنید. اگرچه بستنی معمولاً کالری بالایی دارد، اما از سایر خوراکی‌های مضر گزینه بسیار بهتری است. در این مقاله آموزش بستنی خانگی به چند روش برای شما عزیزان قرار داده شد که امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید.

سؤالات متداول

آیا می‌توان بستنی خانگی را با شیر محلی تهیه کرد؟

بله. یکی از بهترین راه‌ها برای خوشمزه‌تر شدن بستنی، استفاده از شیر محلی در بستنی است. فقط نکته حائز اهمیت این است که حتماً شیر را قبل از استفاده خوب بجوشانید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. همچنین همیشه سعی کنید شیر محلی را از افراد مطمئن خریداری کنید.

آیا در تهیه بستنی حتماً باید از ثعلب استفاده کرد؟

خیر. در تهیه بستنی‌ سنتی می‌توان از مخلوط آرد و شیر به‌جای ثعلب استفاده کرد.

آیا می‌توان در دستور تهیه بستنی خامه را حذف کرد؟

بله. بسیاری از دستورهای تهیه بستنی، فاقد خامه هستند؛ اما اگر شما به دستور پخت نوع خاصی از بستنی که حاوی خامه است علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌شود به‌جای خامه از پنیر خامه‌ای استفاده کنید. حتی در صورت تمایل می‌توانید پنیر خامه‌ای را هم حذف کنید.

اشتراگ گذاری مطلب

گزارش‌‌ها

خرید آنلاین مواد غذایی؛ نگاهی به بازار ایران
ایده‌ی سلامت غذایی در ذهن ایرانیان
بشقاب سلامت ایران
نگاهی گذرا به صنعت شیرینی و شکلات جهان

آخرین مقالات

سیب سلامت چیست؟
انواع ظروف آشپزخانه سالم ترین ظروف برای پخت و پز
طرز تهیه قورمه مشهدی خوشمزه و محبوب
انواع غذاهای سالم برای کودکان
آشنایی با رژیم لاغری کره‌ای یا K-die و اصول این رژیم
بزرگترین شرکت‌های پخش مواد غذایی

با اشتراک در خبرنامه فودکس، همیشه در جریان جدیدترین اخبار و ترندهای تغذیه و سلامتی قرار بگیرید.

درباره ما

ما در فودکس ایران برای خود ماموریتی تعریف کرده‌ایم.ماموریتی دو سویه که از یک سو در جهت تولید و ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و متمایز به صنعتگران صنایع غذایی‌ونوشیدنی و صنایع وابسته تلاش می‌کند.و از یک سو در جهت ارتقای دانش مصرف کننده نسبت به تغذیه سالم در تلاش است.

برندهای محبوب غذایی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مقالات مشابه

طرز تهیه قورمه مشهدی خوشمزه و محبوب

یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه انواع خورشت را گوشت قورمه‌ای تشکیل می‌دهد و آن را می‌توان در اغلب غذاهای ایرانی مشاهده کرد. قورمه مشهدی یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که با تکه‌های گوشت و دنبه تهیه می‌شود. از جمله دلایل محبوبیت قورمه گوشت، طرز تهیه آسان و مواد اولیه در دسترس آن است. در …

10,293 بازدید

سالم ترین روش پخت میگو با طعم‌های جذاب

میگو یکی از سخت‌پوستان کوچک دریایی با بدنی بلند است که از جمله منابع غذایی مفید محسوب می‌شود. این موجودات در آب‌های گرم یا سرد زندگی می‌کنند اما اغلب میگوهایی که می‌خورید در استخرهای بزرگ پرورش داده می‌شوند. میگو حاوی مواد مغذی بسیاری است و به همین دلیل متخصصان تغذیه مصرف آن را به شدت …

9,118 بازدید

سالم ترین روش پخت گوشت با نکات مهم

گوشت یکی از منابع غذایی مهم است که وظیفه اصلی در تامین پروتئین و دیگر مواد مغذی را بر عهده دارد. روش‌های پخت گوشت بر کیفیت این ماده غذایی و سلامت آن تاثیرگذار بوده و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد. پخت گوشت الیاف سفت و بافت‌های همبند را تجزیه کرده و هضم گوشت را …

5,828 بازدید

طرز تهیه بستنی در 5 دقیقه بدون خامه و ثعلب

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب