علائم فشار چشم

علائم فشار چشم

فشار چشم چگونه به وجود می آید؟

تشخیص فشار چشم، قرص فشار چشم و درمان سریع آن، فشار چشم و سر درد

فهرست مطالب

فشارچشم 

فشار داخل چشمی، فشاری است که در اثر تولید مایع زلالیه و تغییر حجم کروئید و تونوسیتی عضلات خارج چشمی ایجاد شده و مقدار متوسط آن ۱۵ میلی متر جیوه می باشد. زمانی که فشار چشم از ۲۱ میلی متر جیوه بالاتر رود، نیرویی در داخل چشم ایجاد شده که می تواند به عصب بینایی چشم آسیب رساند. می توانید با متخصص چشم پزشک گفت و گو کنید .

درمان فشار بالای چشم بسیار اهمیت دارد چرا که ممکن است به بیماری گلوکوم (آب سیاه) منجر شود.

تغییرات مداوم فشار داخل چشم که بدون درمان باقی بمانند، در نهایت می توانند باعث مشکلات بینایی و منجر به بیماری های جدی چشم شوند.

متخصص آنلاین چشم پزشک

فشار بالای چشم چه علائمی دارد؟

توجه داشته باشید که خودتان نمی توانید متوجه شوید که آیا فشار چشم تان بالاست یا نه، چرا که هیچ نشانه ای از قبیل درد چشم یا قرمزی چشم در این عارضه وجود ندارد.

در طول معاینه کامل، چشم پزشک فشار چشم را اندازه گیری کرده و آن را با سطوح نرمال مقایسه می کند. در نهایت اگر فشار چشم تان بالاست متوجه خواهد شد.

چه دلایلی باعث بالا رفتن فشار چشم می شود؟

درمان فشار چشم

اگر چشم پزشک متوجه شود که فشار چشم تان بالاست احتمالا در مرحله اول قطره کاهش فشار چشم تجویز خواهد کرد. ولی از آنجایی که این داروها ممکن است اثرات جانبی داشته باشند، بعضی پزشکان در صورتی دارو تجویز می کنند که بیمار نشانه های گلوکوم را داشته باشد.

اگر قطره های چشمی موثر واقع نشد در قدم بعد، پزشک روش های دیگر درمان گلوکوم را تجویز خواهد کرد که یکی از این روش ها جراحی است.به دلیل اهمیت جلوگیری از بیماری آب سیاه توصیه می شود به طور مرتب برای چک کردن فشار چشم به پزشک متخصص چشم مراجعه کنید.

درمان های خانگی فشار چشم

اسید داکوساگزنئوئیک مصرف کنید

اسید داکوساگزنئوئیک یک نوع اسید چرب امگا۳ است که عملکرد شبکیه سالم را حفظ کرده و از ایجاد فشار در چشم جلوگیری می کند.این اسید امگا ۳ در ماهی قزل آلا، ماهی تن، ساردین، صدف و شاه ماهی یافت می شود. سعی کنید هر دو هفته یک بار از این مواد غذایی مصرف کنید.

از چربی های ترانس اجتناب کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش فشار داخل چشم کمک می کند. با این حال، غذاهایی که دارای چربی ترانس بالا هستند، مانع از عملکرد امگا ۳ در بدن شده که می توانند منجر به افزایش فشار چشم شوند.در نتیجه، ایده خوبی است که مصرف غذاهای غنی از چربی های ترانس را محدود کنید. این غذاها عبارتند از:

غذاهای حاوی لوتئین و زاکسنتین مصرف کنید

غذاهای حاوی منابع عالی لوتئین و زاکسنتین عبارتند از :

سطح انسولین بدن خود را کاهش دهید

افرادی که از شرایطی مانند:

اغلب به انسولین مقاوم می شوند، که در واقع سبب تولید انسولین بیشتر در بدن شده و سطوح انسولین بالا باعث افزایش فشار چشم می شود.برای حل این مساله توصیه می شود از غذاهایی که می‌تواند موجب افزایش ناگهانی در میزان انسولین شوند استفاده نکنید. این غذاها عبارت اند از: قند، نان، ماکارونی، برنج، غلات و سیب زمینی

یکی دیگر از راه های پایین نگه داشتن انسولین ورزش کردن است. سعی کنید حد اقل ۳۰ دقیقه در روز و سه تا پنج بار در هفته تمرین کنید.

شما می‌توانید از طریق مشاوره با پزشکان متخصص چشم پذیرش۲۴، پاسخ مناسب پرسش‌های خود را بیابید. و به صورت شبانه روزی و آنلاین از چشم پزشک مورد نظرتان، مشاوره آنلاین چشم بگیرید.

سوالات متداول درباره فشار چشم

آیا بین فشار چشم و سردرد رابطه‌ای است؟

هر سر درد و درد چشمی معادل فشار چشم نیست. گاهی اوقات افرادی به متخصص چشم پزشکی مراجعه می‌کنند که سر درد و چشم دردهای محدودی به چشم دارند و آن‌ها الزاما دچار فشار چشم نیستند. درد چشم زمانی به سر درد منجر می‌شود که میزان آن به بالای ۳۰ میلیمتر جیوه برسد و معمولا همراه با علائمی چون قرمزی چشم، سر دردهای قابل توجه، احساس تهوع و پخش نور خواهد بود. گاهی نیز این درد چشم می‌تواند نشان دهنده سینوزبت فعال و میگرن باشد.

آیا استرس روی فشار چشم تاثیر گذار است؟

تاکنون رابطه‌ای بین استرس و فشار چشم در مشاهدات علمی یافت نشده است 

غذاهای مفید برای فشار چشم کدامند؟

مشاوره آنلاین چشم پزشکی

دکتر سعید رضا مشفقی

منبع: h ps:www.pazi esh24.comblog

علائم فشار چشم

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب