فرق پاد و ویپ

فرق پاد و ویپ

تفاوت ویپ و پاد چیست؟

دستگاه ویپ اسموک با نام سیگار الکترونیکی هم در ایران شناخته می‌شود. سیگار الکترونیکی امروزه علاقمندان بسیاری در سراسر جهان از جمله کشور ما دارد. این دستگاه در دو حالت ویپ و پاد ساخته می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص خود را دارند. در این مطلب شرح می‌دهیم که تفاوت ویپ و پاد چیست. همچنین هر کدام از انواع سیگار الکترونیکی و کاربردهای ویژه آن‌ها را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تفاوت ویپ و پاد چیست؟

به نظر شما ویژگی‌هایی مهم در تفاوت ویپ و پاد چیست؟ از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است. چرا که مانند هر صنعت دیگری، صنعت سیگارهای الکترونیکی نیز روز به روز در حال پیشرفت است. به گونه‌ای که هر ساله شاهد بهبود چشمگیری در کارایی و حتی ظاهر دستگاه‌ها، قیمت‌ها، جویس‌ها، اکسسوری‌ها و… هستیم. هر کدام از این موارد می‌تواند منجر به تفاوت ویپ و پاد و همچنین بهبود عملکرد آن شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های ویپ و پاد را معرفی کرده‌ایم.

تفاوت ویپ و پاد در ساختار

گفتیم که دستگاه‌ الکترواسموک در انواع مختلفی مانند ویپ و پاد سیستم و… تولید می‌شوند. برای اینکه بگوییم ویپ چیست باید این دستگاه جز اولین سیگارهای الکترونیکی ساخته شده است. دستگاه‌های ویپ در ابتدا به منظور کاربرد در امور درمانی ساخته شده و بعدها برای جایگزینی با سیگارهای امروزی مورد استفاده قرار گرفتند. دستگاه ویپ جایگزین بسیار مناسبی برای افرادی است که روزانه تعداد سیگار کمتر از ۱۰ نخ مصرف می‌کنند.

همچنین ویپ اسموک می‌تواند برای ترک قلیان هم بسیار مفید باشد. چرا که با توجه به تفاوت سیگار و ویپ، دستگاه ویپ نسبت به سیگار مواد مضر کمتری دارد. ساختار درونی دستگاه ویپ بسیار پیچیده‌تر است و تنظیمات و امکانات بیشتری در اختیار کاربر می‌گذارد. به گونه‌ای که تمامی قطعات آن قابل تغییر و ارتقا دادن هستند. همچنین کارتریج یا محفظه جویس در دستگاه‌های ویپ قابلیت باز کردن و شارژ مجدد دارد.

اما دستگاه پاد یا پاد سیستم برای افرادی مناسب‌تر است که مصرف روزانه سیگار آن‌ها بالاتر از ۱۰ نخ است. در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم که تفاوت ویپ و پاد چیست، می‌توان گفت که این تفاوت در این است که دستگاه پاد برای ترک سیگار مناسب‌تر است. این نوع دستگاه پس از تولید ویپ اسموک‌ها و همه گیر شدن استفاده از آن‌ها به عنوان جایگزینی برای سیگارهای معمولی طراحی و تولید شد.

اد سیستم‌ها طراحی ساده‌ و ظریف‌تری دارند. همچنین وزن کمتر پادسیستم‌ها منجر به سادگی حمل و استفاده از آن‌ها شده است. فرق پاد و ویپ از دیدگاه ساختار ظاهری به همین موارد ختم نمی‌شود. دستگاه پاد سیستم دکمه‌های کمتر و در نتیجه تنظیمات ساده‌تری دارد. به همین دلیل کار با این نوع الکترواسموک بسیار ساده‌تر است.

از لحاظ میزان قدرت و کارایی تفاوت ویپ و پاد چیست؟

دستگاه ویپ از جمله‌ دستگاه‌های حرفه‌ای ویپینگ است. در واقع این نوع دستگاه‌های الکترواسموک از دیدگاه قدرت و کارایی حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته و انتخاب اول افرادی هستند که به صورت حرفه‌ای قصد ویپینگ پرقدرت دارند. هر چه قدرت دستگاه بالاتر باشد کامدهی آن‌ نیز بهتر خواهد بود. همچنین ابعاد دستگاه ویپ بزرگتر بوده و در نتیجه لوازم جانبی آن بیشتر است.

برای مثال چیپست‌ها و پردازنده‌های هوشمندی که دستگاه ویپ را تجهیز می‌کنند، قدرت آن را بسیار بالاتر می‌برند. گفتنی است این چیپست‌ها و پردازنده‌های هوشمند تفاوت ویپ و پاد را از دیدگاه قدرت و ایمنی به میزان زیادی افزایش می‌دهد. چرا که با وجود مدارهای حفاظتی چیپست‌ها از دستگاه و باتری حفاظت کرده و کارایی و طول عمر آن را افزایش می‌دهد.

اما دستگاه‌های پاد چندان پیچیده نیستند. این نوع دستگاه‌ها در ابعاد کوچکتر و ساده‌تر ساخته شده‌اند و برای مصارف اتوماتیک مناسب‌تر هستند. در واقع پاد سیستم‌ها ساختار پیچیده و در نتیجه تنظیمات پیچیده‌ای ندارند. عدم وجود لوازم جانبی و چیپست‌های هوشمند استفاده از آن را ساده‌تر کرده اما قدرت دستگاه را نسبتا کاهش داده است.

تفاوت ویپ و پاد در جویس

حتما برایتان سوال شده است که از لحاظ نوع مایع یا جویس مورد استفاده در این دستگاه‌ها، تفاوت ویپ و پاد چیست. باید اشاره کرد که این تفاوت در نوع جویسی است که در پنبه کویل دستگاه می‌سوزد. در دستگاه ویپ از جویس‌های معمولی یا همان ایجویس استفاده می‌شود. در این نوع دستگاه‌ها بهتر است از جویس‌های با درصد گلیسیرین گیاهی بالاتر به کار برد. اغلب جویس‌های میوه‌ای موجود در بازار برای استفاده در دستگاه ویپ مناسب هستند.

اما در پاد سیستم‌ها بهتر است از جویس با درصد نیکوتین بالا استفاده شود. جویس‌های با نیکوتین بالا به نام سالت نیکوتین هم در بازار شناخته می‌شوند. دستگاه‌های پاد سیستم مناسب برای سالت نیکوتین‌ها هستند و جویس‌های معمولی در این دستگاه‌ها به خوبی نمی‌سوزد.

تفاوت ویپ و پاد در حجم بخار

درباره اینکه از نظر حجم بخار تفاوت ویپ و پاد چیست، گفتنی است میزان بخار خروجی از دستگاه ارتباط مستقیمی با تفاوت ویپ و پاد ندارد. بلکه با نوع جویس مرتبط است. جویس‌هایی با درصد نیکوتین بالاتر حجم بخار کمتری تولید می‌کنند.

در نتیجه حجم بخار تولیدشده در دستگاه‌های پاد کمتر خواهد بود. اما جویس‌هایی با درصد گلیسیرین گیاهی بالاتر و نیکوتین کمتر به هنگام سوختن بخار بیشتری تولید می‌کنند. در نتیجه دستگاه‌های ویپ بخار بیشتری تولید می‌کنند. به این ترتیب افرادی که مایلند هنگام ویپینگ حجم بخار بیشتری شاهد باشند، بهتر است هنگام خرید آنلاین ویپ نیز به این نکته توجه کنند. گفتنی است دستگاه‌های ویپ حتی بیشتر از قلیان هم دود یا بخار تولید می‌کنند. اما دستگاه‌های پاد کمتر از قلیان و بیشتر از سیگارهای معمولی خروجی بخار دارند.

تفاوت ویپ و پاد در مقدار نیکوتین

گفتیم که در دستگاه‌های ویپ از جویس‌های معمولی با درصد گلیسیرین گیاهی بیشتر استفاده می‌شود. این یعنی جویس آن‌ها حاوی نیکوتین کمتری بوده و هنگام ویپینگ نیکوتین کمتری وارد بدن فرد مصرف کننده می‌شود. لذا برای افرادی مناسب‌تر است که قصد دارند دستگاه ویپ را جایگزین تعداد انگشت شماری سیگار در طول روز کنند.

تفاوت ویپ و پاد از دیدگاه نیکوتین در اینجاست که مقدار نیکوتین پاد سیستم‌ها بیشتر است. چرا که در این نوع دستگاه‌ها از سالت نیکوتین یا جویس‌هایی با درصد نیکوتین بالا استفاده می‌شود. پاد سیستم‌ها برای افرادی مناسب است که قصد دارند سیگار الکترونیکی را جایگزین تعداد قابل توجهی سیگار معمولی در طول روز کنند. همچنین این نوع دستگاه برای افرادی مناسب است که به تازگی سیگار را ترک کرده‌اند یا قصد ترک آن را دارند.

حتما بخوانید : ویپ پاد یا پاد ماد چیست و چه مزایایی دارد؟

فرق پاد و ویپ در قیمت

گفتیم که قدرت بالاتر دستگاه‌های ویپ از جمله تفاوت ویپ و پاد است. هر چه قدرت دستگاه بالاتر باشد، در واقع چیپست‌ها، ریزپردازنده‌ها و مدارهای درونی آن بیشتر است. بنابراین قیمت این نوع سیگارهای الکترونیکی نیز به تبع بالاتر خواهد بود. همچنین دستگاه‌های ویپ امکانات و اکسسوری‌های بیشتری دارند. بنابراین قیمت ویپ بالاتر از پاد سیستم‌ها است.

در مقابل قیمت پاد سیستم با توجه به ساختار ساده‌تر دستگاه، مقرون به صرفه‌تر است. چرا که ساختار ظاهری و درونی پاد سیستم‌ها ساده‌تر بوده و مجهز به مدارهای درونی پیچیده نیستند. لذا قدرت و در نتیجه قیمت آن نسبت به دستگاه ویپ کمتر است.

Pod Mod vs. Vape Mod

گفتیم که صنعت ویپینگ و سیگارهای الکترونیکی صنعتی رو به رشد است. چرا که مردم روز به روز تمایل بیشتری به ترک سیگار و قلیان و استفاده از سیگارهای الکترونیکی نشان می‌دهند. بنابراین در بازارها و انواع سایت خرید ویپ تنوع بیشتری از این محصولات ویپینگ را شاهد خواهیم بود. در این مطلب گفتیم که تفاوت ویپ و پاد چیست و کاربرد هر کدام از آن‌ها را شرح دادیم؛ امیدواریم در انتخاب هر چه صحیح‌تر مفید واقع شود. اگر شما هم درباره فرق پاد و ویپ بیشتر می دانید برای ما نظر بنویسید.

ویپ بهتر است یا پاد ؟ 

امروزه استفاده از دستگاه‌های ویپ به ترند جامعه تبدیل شده است. ویپ‌ها معمولاً بزرگ‌تر و قابل تنظیم‌تر از  پادها هستند. پادها امکانات بیشتری مانند تنظیم وات و کنترل دما را به کاربران می‌دهد و ویپرها می‌توانند تجربه ویپینگ خود را شخصی سازی کنند. علاوه بر این قابلیت تولید بخار در ویپ ها در مقایسه با پاد بیشتر است.

 ازطرف دیگر، سیستم‌های پاد نسبت به دستگاه‌های ویپینگ کوچک‌تر هستند و افرادی که حمل راحت برای آنها بسیار مهم است، می‌توانند از پاد استفاده کنند.  استفاده از پادها در مقایسه با ویپ‌ها راحت‌تر است، زیرا اغلب عملکرد ساده‌ای با یک دکمه دارند و به نگهداری زیادی نیاز ندارند.

در نهایت، انتخاب بین ویپ و پاد به اولویت شخصی بستگی دارد. برخی از کاربران ممکن است شخصی سازی و تولید بخار بیشتر را اولویت قرار دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است راحتی و سادگی پادها را ترجیح دهند.

فرق پاد و ویپ

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب