فیلم سینمایی ترکیه ای جدید

فیلم سینمایی ترکیه ای جدید

فیلم ترکی چی ببینیم؟ معرفی بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای

اگر به دیدن فیلم های ترکی علاقه دارید و می‌خواهید یک فیلم ترکی زیبا و خوش ساختی ببینید، برای شما در این مطلب لیستی از بهترین فیلم‌های سینمایی ترکیه را آماده کرده‌ایم که در ژانرهای عاشقانه، کمدی، جنگی و تاریخی هستند. برای آشنا شدن با این فیلم های ترکی در ادامه با زوم لایف همراه باشید.

معرفی بهترین فیلم های ترکی

در ادامه 45 فیلم ترکی را معرفی کردیم که جزء بهترین فیلم های سینمای ترکیه ای هستند.

1. فیلم Mi acle i Cell No. 7 (معجزه در سلول شماره ۷)

فیلم ترکیه ای معجزه در بند هفتم (Yedi ci Kogus aki Mucize) داستان یک پدر بیمار روانی را به تصویر می‌کشد که به اشتباه متهم به قتل می‌شود. مو که دارای معلولیت ذهنی است با دختر کوچک و مادربزرگ خود در روستایی زندگی می‌کند اما یک روز او متهم به قتل دختر فرمانده حکومت نظامی می‌شود و حکم اعدام می‌گیرد.

2. فیلم Pape Lives (زندگی کاغذی)

فیلم ترکی زندگی کاغذی (Pape Lives) درباره زندگی یک جوان است که با جمع آوری کاغذ امرار معاش می‌کند. مهمت یک مرد جوان است که انبار مواد زائد جامد را در محله اداره می‌کند، او به همه افراد نیازمند، به ویژه کودکان و نوجوانان بی‌خانمان سال‌هاست کمک می‌کند.

3. فیلم You K ow Him (از کجا می‌دانی)

فیلم ترکی از کجا می‌دانی، یک داستان تراژیکومیک یک روزه دکتر کمال، که می‌خواهد کاندیدای شهردار منطقه بی‌اوغلو استانبول شود. او از هر راهی برای کاندید شدن تلاش می‌کند.

4. فیلم Weasel (راسو)

فیلم ترکیه ای راسو با نام اصلی Geli cik، درباره یک پلیس جوان است که محل کار خود را ترک می‌کند تا زودتر از دخترش به خانه جنگلی برود اما با مرد عجیبی روبرو می‌شود.

5. فیلم Have You Eve See Fi eflies? (تا حالا کرم شب تاب دیدی؟)

فیلم ترکی تا حالا کرم شب تاب دیدی؟؛ در مورد دختری جوان به نام گلسرن است که در اوضاع ملتهب سیاسی و تحولات اجتماعی کشور ترکیه، طعم شیرین عشق و سپس تلخی جدایی، فقدان و تنهایی را می‌چشد. اما در حالی که او و خانواده‌اش سعی دارند خود را با شرایط موجود وفق دهند، زندگی برنامه دیگری برای آن‌ها ترتیب داده است.

6. فیلم The Mou ai (کوهستان)

فیلم ترکی کوهستان در داستان درباره تعدادی از سربازهای ارتش ترکیه است که در درگیری با نیروهای دشمن (داعش) در کمین آنها گیر افتاده‌اند و نیروی پشتیبانی نمی‌تواند به کمکشان برود. فیلم The Mou ai II سری دوم فیلم کوهستان است که در سال 2016 ساخته شده.

7. فیلم Wi e Sleep (خواب زمستانی)

فیلم ترکیه ای خواب زمستانی درباره بازیگر بازنشسته‌ای است که حالا یک هتل کوچک در مرکز آناتولی را اداره می‌کند و روابطش با همسر جوانش، نهال بسیار خروشان و جنجالی شده است و خواهرش نجلا هم در تلاطم طلاقی است که تازه پشت سر گذاشته است.

8. فیلم The Ba di (راهزنی)

فیلم  ترکی راهزنی، داستان زندگی راهزن افسانه‌ای “باران” را پس از آزاد شد از زندان دنبال می‌کند. پس از تحمل ۳۵ سال زندان تعجبی ندارد که دنیای خارج برای او کاملا تغییر کرده باشد. او به استانبول می رود تا از دوستش که معشوقه او را ربود، انتقام بگیرد.

9. فیلم Ayla: The Daugh e of Wa (آیلا دختر جنگ)

آیلا دختر جنگ (Ayla: The Daugh e of Wa ) یک فیلم ترکی دراماتیک، بیوگرافی و تاریخی است. در این فیلم دیدنی خواهید دید که در سال ۱۹۵۰ و در بحبوحه جنگ کره، گروهبان سلیمان با پیکر نیمه‌ یخ‌زده دختربچه‌ای مواجه می‌شود که در آستانه مرگ قرار گرفته‌است. سلیمان برای نجات این دختربچه، جان خود را به خطر می‌اندازد.

10. فیلم Noah La d (زمین نوح)

فیلم ترکی زمین نوح در مورد زندگی فردی به نام عمر است. او که از بحران میان سالی رنج می‌برد، مجبور است با روستاییان خشمگین روبرو شود تا به آرزوی مرگ پدر بیگانه‌اش مبنی بر دفن شدن در زیر درخت توحید شده نوح که پدرش ادعا می‌کند نیم قرن پیش کاشته است، پی‌برد.

11. فیلم I he Family (در خانواده)

فیلم ترکی در خانواده با نام اصلی Aile A asi da داستان این فیلم درباره کرت و سولماز است که در یک روز از همسران خودشان جدا شده و بعد با هم آشنا می‌شوند و اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.

12. فیلم My Fa he a d My So (پدرم و پسرم)

این فیلم ترکی درباره جوانی سرکش به نام سدیک است که در دانشگاه به فعالیت‌های سیاسی مشغول بوده و تبدیل به یک خبرنگار جناح چپ در دهه 70 می‌شود در حالی که پدرش دوست داشته او مهندس کشاورزی شده و کنترل مزرعه خانوادگی‌شان را به عهده بگیرد. در صبح 12 سپتامبر سال 1980 وقتی کشور درگیر یک کودتا است آنها نمی‌توانند خود را به بیمارستان و پزشک برسانند.

13. فیلم The Wild Pea T ee (درخت گلابی وحشی)

فیلم ترکی درخت گلابی وحشی داستان مردی به نام سینان است که به ادبیات علاقه دارد و می‌خواهد نویسنده باشد. او به دهکده زادگاهش برمی‌گردد. او به‌دنبال راهی برای فراهم کردن منابع مالی برای چاپ کتاب خود می‌باشد و در دهکده با قرض‌های پدرش که برای گریز از پوچی زندگی رو به شرط بندی آورده است، مواجه می‌شود.

14. فیلم The Mi acle (معجزه)

داستان فیلم ترکی معجزه در مورد معلمی است که مجبور به ترک همسر و دو دختر خود برای تدریس در یک روستای کوهستانی و به دور از امکانات می‌شود. موضوع داستان حول معلم، کودکان روستا و یک فرد معلول از اهالی روستا می‌باشد که همکاری آنها منتهی به یک سری اتفاقات در روستا می‌شود. سری دوم فیلم معجزه The Mi acle 2 در سال 2019 ساخته شده است.

15. فیلم S uck Apa (گیر افتاده)

فیلم ترکی گیر افتاده درباره داستان فردی به نام عزیز است که از طریق یک بحران وجودی که آرزوی جوانی‌اش را دارد. او نه از کارش راضی است و نه از زندگی خصوصی‌اش که توسط خواهر و خانواده‌اش ربوده شده است، که حالا مدتی است با او زندگی می‌کنند.

16. فیلم O ce Upo a Time i A a olia (روزی روزگاری در آناتولی)

فیلم ترکی روزی روزگاری آناتولی، به گروهی از مردان شامل ماموران دادگستری و پلیس، چند نفر از افراد محلی، یک پزشک و یک متهم به قتل به نام کنان می‌پردازد که در تپه‌های آناتولی در پی یافتن محل دفن جسد مقتول هستند.

17. فیلم Mus a g (اسب وحشی)

فیلم ترکی موستانگ یا اسب وحشی درباره زندگی پنج خواهر است که در روستایی کوچک در ترکیه، به دلیل جو سنتی و بسته‌ی روستا به شدت در مضیقه هستند. مادربزرگ و عموی سخت‌گیر آن‌ها حتی اجازه‌ی بیرون رفتن از خانه را هم به آن‌ها نمی‌دهند اما دخترها تلاش می‌کنند به رغم این فضای سنگین و خطرناک به دل‌خواهشان زندگی کنند.

18. فیلم Ivy (پیچک)

فیلم ترکی پیچک با نام اصلی Sa masik درباره یک کشتی باری است. پس از ورشکسته شدن صاحب یک کشتی باربربری خدمه کشتی او را تنها نگذاشته و در یک سفر طولانی کاپیتان را تا رسیدن به مصر همراهی می‌کنند اما پس از ماه‌ها سرگردانی بر روی آب اتفاقاتی غیرقابل توضیحی شروع به رخ دادن درون کشتی می‌کند.

19. فیلم Bi Ask Iki Haya (یک عشق دو زندگی)

فیلم ترکی یک عشق دو زندگی درباره فردی به نام «اموت» است. او باید تصمیم سرنوشت سازی بگیرد. اوموت که باید بین بیرون بردن سگ خود و ماندن در خانه تصمیم بگیرد بدون آنکه بداند کدام یک را انتخاب می‌کند وارد گزینه‌های نامحدود عشق و زندگی می‌شود.

20. فیلم Ölümlü Dü ya (دنیای مرگ)

در خلاصه داستان این فیلم اکشن و کمدی آمده است، خانواده‌ی هشت نفره‌ی مرمر در محله‌ی حیدرپاشا رستوران طعم آنادولی را می‌گردانند. افراد این خانواده خیلی عادی زندگی می‌کنند اما یک راز بزرگ دارند که تحت هر شرایطی باید پنهان بماند و همگی در پنهان کردن آن سهم دارند.

21. فیلم Uzak (خیلی دور خیلی نزدیک)

داستان فیلم ترکی خیلی دور خیلی نزدیک داستان یه زوج عاشق دیوانه است که زندگی و رابطه پر از نوسان دارند و معلوم نیست چرا هم قهر هستند هم آشتی.

22. فیلم Baski (باسکین)

فیلم ترکی باسکین درباره چند پلیس از همه جا بی‌خبر است که به طور اتفاقی در ساختمانی عجیب گیر می‌افتند که شبیه جهنم به نظر می‌رسد.

23. فیلم Sibel (سیبل)

فیلم ترکی سیبل داستان یک دختر جوان لال را که توسط روستاییان محروم است، روایت می‌کند. سیبل ۲۵ ساله به همراه پدر و خواهرش در روستایی محروم در دریای سیاه زندگی می‌کند. سیبل که یک دختر لال هست شیوه‌ی زندگی خوش را دارد. دختر جوانی که با سنت اجداد خود با سوت زدن ارتباط برقرار می‌کند، توسط روستائیان کنار گذاشته می‌شود. زندگی سیبل بعد دیدن با غریبه‌ای که در جنگل مخفی شده بود کاملا متفاوت می‌شود.

24. فیلم Sampiyo (قهرمان)

فیلم ترکی به خاطر ما تلاش کن با نام اصلی Bizim Içi Sampiyo در مورد اسب افسانه‌ای ترکیه، بولد پایلته که در سال ۱۹۹۸ رکورد ترکیه را شکست و توانست برای اولین بار در مسابقات بین المللی برنده شود. فردی به نام «خالص» برای تحقق بخشید به رویای سوارکاری خودش به استانبول سفرم می‌کند و بصورت اتفاقی با اوزدمیر آتمان (صاحب بولد پایلت) آشنا شده و عاشق دختر او می‌شود.

25. فیلم Keepi g he Bees (نگهداری از زنبورها)

فیلم ترکی کندو با نام اصلی Kova درباره فردی به نام «آیشا» است که زندگی شهری را رها کرده و به کوهستان‌های دوران کودکی‌اش بازمی‌گردد. او قصد دارد تا آخرین آرزوی مادرش که اخیرا مرده است را برآورده کند و...

26. فیلم Cep He külü: Naim Süleyma oglu (نعیم سلیمان اوغلو)

داستان این فیلم ترکی درباره زندگی «نعیم سلیمان اوغلو» وزنه‌بردار محبوب و پُرآوازه‌ی ترکیه‌ای است که صاحب عنوان قهرمانی در المپیک است.

27. فیلم Ope a io Cice o (عملیات سیسرو)

داستان این فیلم ترکی درباره‌ی مردی به نام ایلیاس بازنا می‌باشد که در طول جنگ جهانی دوم در سفارت انگلیس در ترکیه به عنوان یک کارمند شروع به کار می‌کند، طولی نمی‌کشد که بازنا به وارد یک سری ماجراها می‌شود.

28. فیلم The Bu e fly's D eam (رویای پروانه)

داستان فیلم ترکیه ای رویای پروانه درباره دو شاعر جوان است که در یک شهر کوچک ترکیه، سعی در زنده ماندن و زندگی کردن دارند در حالی که اشعار آن‌ها دیگر جذابیتی ندارد.

29. فیلم Vizo ele (ویزیون تله)

این فیلم در سال ۱۹۸۰ در حال که یلماز در زادگاهش به سر می‌برد اتفاق می‌افتد که شخصی (که گاهی در فیلم خود را مخالف دولت نشان می‌دهد) مسئول کتابخانه روستایی می‌کنند که فاقد کتابخانه است و وی با کمک شهردار و امین دیوانه (یلماز اردوغان) کتابخانه‌ای برای روستا درست می‌کنند. در این فیلم افراد بی سواد و تحصیل نکرده (عوام) را پیرو احزاب کمونیستی فاشیستی نشان می‌دهد.

30. فیلم Th ee Mo keys (سه میمون)

ایوب و هسر به همراه پسر بیست ساله خود که در یادگیری دچار مشکل است زندگی می‌کنند. چند کلمه صحبت و یک تراژدی خانوادگی در گذشته غم را به خانه آنها می‌آورد...

31. فیلم Kolpaçi o

داستان این فیلم ترکی درباره شخصی به نام «اوزگور» است که با دختر یه خانواده پولدار ازدواج کرده ولی از زندگی خودش راضی نیست. «شاله» دوست دختر اوزگور برای انتشار آلبوم موسیقی از او پول درخواست می‌کند اما اوزگور چنین پولی نمی‌دهد. همین باعث مشکلاتی در بین آنها می‌شود. این فیلم در سه سری تولید شده است.

32. فیلم Time of happi ess (زمان خوشبختی)

داستان فیلم ترکی عاشقانه زمان خوشبختی با نام اصلی Mu luluk Zama i از این قرار است که آدا که دختری زیبا ساده و ظاهر بین است یک معلم تاریخ است و تمام زندگی خود را بر اساس تجربیات و گذشته خود جلو می‌برد. مرت که پسری خوشتیپ و دختر باز است صاحب شرکتی است که خوشبختی را برای مردم رقم می‌زند مرت اصلا به گذشته و اتفاقات بعد کاری ندارد و یک زندگی کامل را دارد.

33. فیلم Ghos s (اشباح)

فیلم ترکی اشباح با نام اصلی Hayale le داستان زندگی یک روزه 4 نفر است که در ترکیه زندگی می‌کنند.

34. فیلم Des i y (سرنوشت)

فیلم ترکیه ای سرنوشت  داستان عشق مهدی و زینب است که در کودکی رنج بسیاری بردند و زندگی سختی را تجربه کردندو روح آنها پر از زخم هایی‌ست که حتی پس از گذشت سالها از کودکی‌شان هنوز التیام پیدا نکرده.

35. فیلم S a ge i My Pocke (غریبه در جیب من)

هفت دوست قدیمی تصمیم می‌گیرند برای شام گرد هم بیایند. همه پشت میز نشسته‌اند و در حین غذا خوردن گپ می‌زنند و می‌خندند. اما تصمیم می‌گیرند که یک بازی انجام دهد و گوشی‌های خودشان را وسط میز بگذارند که اتفاقات عجیبی می‌افتد.

36. فیلم Muslum (مسلم)

این فیلم به داستان زندگی مسلم گورسس یک موسیقی‌دان اهل کشور ترکیه می‌پردازد. او با نام مسلم آکباش به دنیا آمد و به علت قدرت صدایش گورسس که در ترکی به معنای کسی دارای صدای پر قدرت است نام گرفت

37. فیلم Di e is Ka a ay (مقاومت کاراتای)

سلطان غیاث الدین در پی کشته‌شدن پدرش علاء‌الدین کیقباد که مسموم شده بود به سلطنت می‌رسد. ولی او مانند پدرش یک مرد با سیاست نیست. این وضعیت باعث افزایش فشار مغول‌ها می‌شود که امیر جلال الدین کاراتای مردم را برای مقاومت در مقابل این فشارها آماده می‌کند.

38. فیلم My Mo he 's Wou d (زخم‌های مادرم)

زخم‌های مادرم یا به ترکی آنامین یرسه یک فیلم دراماتیک ترکیه‌ای است. در این فیلم تلاش صالح که در پرورشگاه بزرگ شده برای یافتن خانواده‌اش و اتفاقاتی که در پیرامون این موضوع رخ داده به تصویر کشیده شده است.

39. فیلم Recep Ivedik (رجب ایودیک)

رجب ایودیک یک فیلم کمدی ترکیه است که قسمت اول آن در سال ۲۰۰۸ ساخته‌شده‌است، در ادامه اکران موفق این فیلم تا کنون پنج نسخه دیگر در توالی این فیلم ساخته شده‌است. بازیگر اصلی این سری فیلم‌ها شاهان گوکباکار است که با بازی در این سری از فیلم‌ها توانست بیننده‌های زیادی از سراسر جهان را به خود جلب کند.

قرار بود این فیلم یک بار به پرده بیاید ولی بااستقبال مردم ترکیه از این فیلم، کارگردان و نویسنده این فیلم طنز را متقاعد کرد تا به ساخت ادامه قسمت‌های این مجموعه بپردازند. تمامی شش فیلم رجب ایودیک به فارسی دوبله شده‌اند. سری هفتم این مجموعه قرار است در تابستان ۲۰۲۱ به روی پرده‌های سینما نمایش داده شود، پیش‌بینی شده قسمت هفتم این فیلم در شرق آسیا فیلم‌برداری شود.

40. فیلم Wha 's Lef of You (آنچه از تو برایم ماند)

داستان این فیلم ترکی عاشقانه درباره شخصی به نام «اؤزگور» است که در کودکی بی پدر و مادر شده و زیر سایه ارث پدربزرگش در ناز و نعمت بزرگ شده است. او بر روی ارثی که نصیبش می‌شود برنامه‌ریزی کرده اما درست در روزی که وارد ۱۸ سالگی می‌شود، می‌بیند که باید برای گرفتن ارث، شرط‌هایی که در وصیت‌نامه نوشته شده را انجام دهد.

41. فیلم Wa e a d Fi e (آب و آتش)

فیلم ترکی عاشقانه به نام اصلی Su ve A es درباره شخصی به نام «حشمت» است که عاشق دختری می‌شود. اما قبیله حشمت با افراد قبیله مجاور دشمنی دارد و دو قبیله تصمیم میگیرند که با هم صلح کنند. شرط صلح این است که حشمت با دختر قبیله مجاور ازدواج کند و حشمت ناچارا و بدون تمایل مجبور به ازدواج می‌شود.

42. فیلم Delibal (دلیبال)

داستان این فیلم عاشقانه ترکی درباره  جوانی فعال، با استعداد و باهوش به نام « باریش » است که در خانواده ثروتمندی متولد شده است. او عاشق دختری به نام فیسون می‌شود که در کافه‌ای در شهر کاراکوی کار می‌کند. برای اولین بار که باریش، فیسون را می‌بیند به این نتیجه می‌رسد که عشق زندگی‌اش را پیدا کرده است.

43. فیلم Hu i g Seaso (فصل شکار)

این فیلم ترکیه ای به نام اصلی Av Mevsimi درباره 3 کارآگاه دایره جنایی است که طی یک پرونده قتل زندگی همه آن‌ها زیر و رو می‌شود.

44. فیلم My G a dfa he 's People (خویشاوندان پدربزرگم)

شخصی که الان پدربزرگ یک خانواده است قبلاً که تنها 7 سال داشت مجبور شده بود با خانواده‌اش از زمین های‌شان بیرون بروند. حال که او پیر شده و پایش لب گور است، می‌خواهد قبل از اینکه بمیرد دوباره به آن زمین‌ها برگردد.

45. فیلم Whispe If I Fo ge (نجوا کن اگر فراموش کنم)

نام اصلی این فیلم موزیکال ترکیه‌ای U u u sam Fisilda است و درباره یک خواننده قدیمی موسیقی پاپ مبتلا به آلزایمر است که به خانه قدیمی خود بازگشت و در آنجا روزهای قدیمی خود را از بالا رفتن از پله‌های شهرت و ثروت به یاد می‌آورد در حالی که سعی در مقابله با خواهر بزرگتر خود داشت که او را مسئول زندگی ویران شده خود می‌داند.

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم بهترین فیلم های ترکیه ای را معرفی کنیم که ترکیبی از فیلم های جدید و قدیمی است. اگر فیلم ترکی دیگری می‌شناسید، در نظرات معرفی کنید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

فیلم سینمایی ترکیه ای جدید

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب