قرص التادین برای چیه

قرص التادین برای چیه

داروی آلتادین

کاربرد، مقدار و روش مصرف، عوارض جانبی و شرایط نگهداری آلتادین (Al hadi )

فهرست مطالب

نام تجاری

دینه (Di eh)

کاربرد

التهاب‌ها، تحریکات و خشکی مخاط گلو و دهان برونشیت سرفه‌های تحریکی ناشی از افزایش ترشحات دستگاه تنفسی فوقانی گلودردهای غیرعفونی

اشکال دارویی

قرص مکیدنی

اطلاعات دارویی آلتادین

داروی آلتادین یک قرص مکیدنی گیاهی است که در درمان التهاب گلو و دهان، گرفتگی صدا و سرفه‌های تحریکی ناشی از سرماخوردگی به کار می‌رود. این دارو همچنین به عنوان خلط‌آور در سرفه‌های تحریکی ناشی از افزایش ترشحات مجاری تنفسی استفاده می‌شود.

این دارو از سه گیاه شامل گل ختمی، عصاره شیرین بیان و اسانس نعنا تشکیل شده است که موسیلاژها و سایر مواد مؤثر موجود در برگ و گل ختمی، به عنوان عمده‌ترین ترکیب موجود در این قرص مکیدنی، دارای اثر خلط‌آور و نرم کننده می‌باشند که با ایجاد لایه‌ای موسیلاژی و مرطوب در مخاط گلو، از گسترش تحریکات جلوگیری می‌کنند. گلیسیریزین موجود در عصاره شیرین بیان نیز واجد آثار نرم‌کنندگی، ضد التهاب و خلط آور است و اسانس نعنا دارای اثرات ضد میکروبی بوده و در بهبود طعم و بوی قرص مؤثر است.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد این دارو می‌توانید با متخصصان آنلاین بیماری‌های تنفسی و ریه از طریق اپلیکیشن و وب سایت پذیرش ۲۴ مشورت نمایید.

مقدار و روش مصرف داروی آلتادین

موارد منع مصرف داروی آلتادین

قبل از تجویز دارو، اگر شرایط و مشکلات زیر را دارید، پزشک خود را مطلع سازید:

موارد هشدار و احتیاطات ویژه داروی آلتادین

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر داروها را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آنها شود. بنابراین برای مصرف این دارو، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اعم از داروهای تجویزی و غیرتجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشکتان در میان بگذارید.

عوارض جانبی داروی آلتادین

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند.

شرایط نگهداری داروی آلتادین

باتوجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا، در صورت عدم تمایل از مراجعه حضوری به متخصص ریه می‌توانید با مراجعه به وب سایت و یا اپلیکیشن پذیرش ۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین، از طریق مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین متخصصان آنلاین بیماری‌های تنفسی و ریه، تلفنی و متنی مشاوره بگیرید.

منبع: h ps:www.pazi esh24.comblog

قرص التادین برای چیه

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب