قرص عفونت ادراری

قرص عفونت ادراری

داروی سیپروفلوکساسین

کاربرد | مقدار و روش مصرف | عوارض جانبی | Cip ofloxaci

فهرست مطالب

نام تجاری داروی سیپروفلوکساسین

Cip oxi

کاربرد داروی سیپروفلوکساسین

درمان عفونت

اشکال دارویی سیپروفلوکساسین

قرص ، شربت (سوسپانسیون) ، تزریق

 اطلاعات دارویی سیپروفلوکساسین

سیپروفلوکساسین یک آنتی بیوتیک کینولون است که برای عفونت‌هایی مانند عفونت‌های قفسه سینه، عفونت‌های ادراری، پروستاتیت، عفونت‌های دستگاه گوارش، عفونت‌های استخوان و مفصلی تجویز می‌گردد و با کشتن میکروب‌های (باکتری‌ها) مسئول ایجاد عفونت، بیماری را درمان می‌کند. داروی سیپروفلوکساسین به صورت پماد و قطره چشمی نیز برای درمان عفونت چشم به کار می‌رود، به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره سیپروفلوکساسین چشمی به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

نحوه مصرف قرص سیپروفلوکساسین

توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای مصرف این دارو  با پزشک متخصص عفونی مشورت کنید. وب‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴ توانسته است به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ امکان مشاوره تلفنی، متنی، صوتی با بهترین پزشک آنلاین متخصص عفونی را فراهم کند.

موارد منع مصرف داروی سیپروفلوکساسین

هرگز قرص سیپروفلوکساسین را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف داروی سیپروفلوکساسین

بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی از شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف داروی سیپروفلوکساسین ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

عوارض قرص سیپروفلوکساسین

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌ کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. در‌ صورت بروز مستمر هریک از عوارض می‌بایست به پزشک اطلاع داده شود:

شرایط نگهداری داروی سیپروفلوکساسین

سوالات متداول در باره قرص سیپروفلوکساسین

قرص سیپروفلوکساسین برای عفونت ادراری؟

این دارو برای درمان عفونت های ادراری نیز استفاده میشود.

کاربرد سیپروفلوکساسین برای کرونا چیست؟

چون ویروس کرونا هیچ گونه آنتی بیوتیکی بر روی آن تاثیر ندارد، قرص سیپروفلوکساسین نیز تاثیری در درمان کرونا ندارد؛ مگر آن که عفونتی همزمان با کرونا در بدن شما وجود داشته باشد که در‌این‌صورت نیازمند درمان به‌وسیله سیپروفلوکساسین هستید.

آیا قرص سیپروفلوکساسین برای گوش درد مناسب است؟

قرص یا قطره سیپروفلوکساسین برای درمان عفونت گوش به کار می‌رود ولی در درمان عفونت‌ گوش میانی که دلیل عفونت آن میکروب‌هایی همچون پنوکوکوک و هموفیلوس هستند و قبل از دوران بلوغ رخ می‌دهد، این دارو هیچ اثری ندارد. مصرف سیپروفلوکساسین به‌دلیل ایجاد عوارض تاندونی برای افراد زیر ۱۷ سال توصیه نمی‌شود. در نوعی از عفونت گوش که به عفونت گوش شناگران مشهور است، استفاده از این قرص موثر خواهد بود. همچنین در عفونت‌های گوش خارجی نیز استفاده از قرص سیپروفلوکساسین متداول است.

آیا سیپروفلوکساسین در درمان عفونت واژن موثر است؟

سیپروفلوکساسین در درمان عفونت واژن هیچ تاثیری ندارد ولی اگر بیماری علاوه‌بر عفونت واژن، همزمان دچار عفونت ادراری شود، درمان عفونت ادراری با سیپروفلوکساسین یکی از گزینه‌های مهم انتخاب پزشک خواهد بود.

تاثیر قرص سیپروفلوکساسین بر پریود چگونه است؟

قرص سیپروفلوکساسین هیچ گونه تاثیری بر روی پریود ندارد.

نحوه مصرف قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰؟

قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰ روزی دوبار باید استفاده شود صبح و شب تا ان غلظت مناسب در خون ایجاد شود.

قرص سیپروفلوکساسین ۲۵۰ برای چیست؟ قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰ برای چیست؟

قرص سیپروفلوکساسین ۲۵۰ توی افرادی که وزنشان زیر ۵۰ است و سنشان بالای ۱۷ سال است تجویز می شود بسته به وزن بیمار ۵۰۰ و ۲۵۰ را تجویز می شود.

دریافت مشاوره آنلاین عفونی و گرمسیری از متخصص

دکتر مهدی فرخ سیر

منبع: h ps:www.pazi esh24.comblog

قرص عفونت ادراری

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب