قرص پردنیزولون

قرص پردنیزولون

داروی پردنیزولون

کاربرد، مقدار و روش مصرف، عوارض جانبی و شرایط نگهداری پردنیزولون (P ed isolo e)

فهرست مطالب

نام تجاری

Del aco il, Del as ab, Dilaco , Peva i

کاربرد

برای کنترل بیماری‌های التهابی و آلرژیک مانند آسم، آرتریت روماتوئید و کولیت

اشکال دارویی

قرص، قطره چشمی

اطلاعات دارویی پردنیزولون

داروی پردنیزولون متعلق به دستۀ داروهای کورتیکواستروئیدی می‌باشد که در موارد بسیاری تجویز می‌شوند. این دارو جهت درمان بیماری‌های غدد، ارتریت روماتوئید، بیماری‌های کلاژن، حالت‌های حساسیت و آلرژیک، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های خونی، بیماری‌های سرطانی، موارد ادم و تورم، بیماری‌های گوارشی، بیماری ام اس، کنترل بیماری سل و درمان رد پیوند حاد یا مزمن تجویز می‌گردد.

داروهای پردنیزولون سنتز آنزیم‌های موردنیاز برای واکنش التهابی را مهار می‌کند همچنین عبور کمپلکس‌های ایمنی از غشا پایه را کاهش می‌دهد.

قطره چشمی پردنیزولون نیز جهت درمان التهاب ملتحمه، آسیب قرنیه به دلیل مواد شیمیایی، رادیویی، سوختگی، ورود جسم خارجی، درمان شرایط التهابی چشم پاسخگو به کورتیکواستروئید تجویز می‌گردد.

جهت کسب اطلاعات لازم در مورد این دارو می‌توانید با متخصصان آنلاین آلرژی، اختلالات تنفسی و ریه، متخصصان آنلاین داخلی و متخصصان آنلاین خون، سرطان و انکولوژی مشورت نمایید.

مقدار و روش مصرف داروی پردنیزولون

موارد منع مصرف داروی پردنیزولون

قبل از تجویز دارو، پزشک را در صورت وجود موارد زیر مطلع کنید:

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف داروی پردنیزولون

پذیرش ۲۴، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین با روانشناسان آنلاین مشورت نمایید.

تداخلات دارویی  

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر داروها را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آنها شود. بنابراین برای مصرف این دارو، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اعم از داروهای تجویزی و غیرتجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشکتان در میان بگذارید.

از جمله داروهایی که با پردنیزولون تداخل دارند، عبارتند از:

عوارض جانبی داروی پردنیزولون  

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. در صورت بروز هریک از عوارض زیر با مصرف پردنیزولون حتماً با پزشک داخلی معالج مشورت نمایید:

از جمله عوارض داروی پردنیزولون عبارتند از:

شرایط نگهداری داروی پردنیزولون

باتوجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا، در صورت عدم تمایل به مراجعه حضوری می‌توانید با مراجعه به وب سایت و یا اپلیکیشن پذیرش ۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین، از طریق مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین متخصصان آنلاین داخلی، تلفنی و متنی مشاوره بگیرید.

منبع: h ps:www.pazi esh24.comblog

قرص پردنیزولون

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب