منچستر سیتی چند بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده

منچسترسیتی قهرمان لیگ قهرمانان فوتبال اروپا شد

فاینل لیگ قهرمانان فوتبال اروپا امشب بین تیم‌های منچسترسیتی انگلستان و اینترمیلان ایتالیا در ورزشگاه آتا تورک استانبول ترکیه برگزار شد و منچسترسیتی توانست با گل رودری، بازیکن اسپانیایی‌‌اش یک بر صفر اینتر را شکست دهد و قهرمان اروپا شود.

نیمه اول این بازی با نتیجه مساوی صفر بر صفر به پایان رسید. هر دو تیم فرصت گل زدن داشتند؛ اما در دقیقه 68 مسابقه، منچسترسیتی توانست دروازه اینتر را باز کرده و پس از لیگ برتر و جام حذفی انگلستان، سومین جام را نیز فتح کرده و سه گانه شان را تکمیل کنند.

اینتر میلان نیز در این مسابقه چند بخت خوب برای گل زدن داشت و یک بار دیمارکو بازیکن اینتر، توپ را به دیرک دروازه حریف کوبید و بازیکنان این تیم نتوانستند از فرصت‌های شان استفاده کنند.

نکته مهم برای منچسترسیتی در این بازی، مصدوم شدن کوین دی بروینه، بازیکن این تیم در دقیقه 35 مسابقه بود، بازیکنی که در فاینل لیگ قهرمانان اروپا در سال 2021 بین چلسی و منچسترسیتی نیز مصدوم شده بود.

منچسترسیتی باشگاهی است که برای نخستین بار در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا قهرمان می‌شود.

جوزپه گواردیولا مربی اسپانیایی منچسترسیتی که پس از سال 2011 در لیگ قهرمانان اروپا اول نشده بود، بدل به نخستین مربی‌ای شد که توانسته است دو بار جام‌های سه گانه فوتبال را فتح کند.

این مربی امسال پس از قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی انگلستان، در لیگ قهرمانان نیز اول شد. گواردیولا در سال 2009 موفقیت مشابهی را با بارسلونا تجربه کرده بود.

به غیر از فاینل لیگ قهرمانان در سال 2005 که میلان ایتالیا توانست قهرمان شود، دیگر این رقابت در استانبول برگزار نشده بود.

رودری بازیکن منچسترسیتی نیز به دهمین بازیکن اسپانیایی بدل شد که در فاینل لیگ قهرمان اروپا گل زده است.

او نخستین بازیکنی است که برای منچسترسیتی در فاینل لیگ قهرمانان گل زده است. اسپانیا بیشترین گلزن در فاینل لیگ قهرمانان دارد. آخرین بازیکن اسپانیایی که در این فاینل گل زده است، به سال 2017 بر می‌گردد که مارکو آسنسیو توانست گل چهارم رئال مادرید را وارد دروازه یوونتوس ایتالیا کند.

منچسترسیتی پس از این قهرمانی، بعد از باشگاه‌های منچستریونایتد، چلسی و لیورپول به چهارمین باشگاه انگلستانی بدل شد که قهرمان اروپا شده است.

رئال مادرید اسپانیا با 14 عنوان قهرمانی، پر افتخار ترین باشگاه فوتبال در لیگ قهرمانان اروپا است. پس از رئال مادرید، باشگاه‌های میلان ایتالیا با 7، بایرن مونیخ آلمان با 6، لیورپول انگلستان با 6 و بارسلونای اسپانیا با 5 عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان، پر افتخار هستند.

منچستر سیتی چند بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب