وام ساخت مسکن

وام ساخت مسکن

ثبت نام وام ساخت مسکن

.my ex p li e-heigh : 30px !impo a ; fo -size: 17px; . opdeskpaypaddi g- op:30px @media o ly sc ee a d (max-wid h: 768px) .cha g ma gi - op:20px; display:block !impo a .cha g_desk op ma gi - op:20px; display: o e !impo a @media (max-wid h:1008px) . o esp display: o e !impo a .fo m-co ol wid h: au o !impo a ; bo de - adius: 0px .i e -co e box ma gi -bo om: 15px !impo a .ali k img max-wid h: 100% !impo a ; wid h: au o !impo a ; heigh : au o !impo a .ali k h2 colo : gb(58, 109, 151); fo -size: 16px; ma gi -bo om: 20px .ali k h3 fo -size: 15px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h4 fo -size: 14.5px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h5 fo -size: 14px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h6 fo -size: 13.5px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k p li e-heigh : 27px .ali k a fo -size: 15px .shoa backg ou d: gb(249, 249, 249) o e epea sc oll 0% 0%; ex -alig : ce e ; paddi g: 30px 10px; fo -weigh : bold; fo -size: 23px; ma gi -bo om: 20px; li e-heigh : 32px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi - op: 20px .e d bo de : 1px solid gb(220, 222, 181); backg ou d-colo : gb(254, 255, 232); paddi g: 10px; ma gi : 10px 0px; li e-heigh : 1.5; .slo fo -size: 50px; fo -family: yeka ; ma gi -lef : 20px; .slo2 fo -size: 50px; fo -family: yeka ; posi io : ela ive; op: 33px; ma gi - igh : 20px; .my able d bo de : 1px solid .my able : h-child(eve ) backg ou d: colo : whi e .my able : h-child(eve ) d colo : whi e !impo a .my able : h-child(odd) backg ou d: .mb-5 ma gi -bo om: 3px !impo a h4 fo -size: 14px !impo a ; fo -weigh : bold; colo : gb(58, 109, 151);

ثبت نام وام ساخت مسکن1403، از طریق وب سایت بانک مسکن، امکان پذیر می باشد. از شرایط لازم برای دریافت آن نیز می توان به داشتن درآمد مستقل اشاره کرد و مدارک مورد نیاز نیز شناسنامه، کارت ملی، مدارک زمین مد نظر است. همچنین، سقف مبلغ این وام 600 میلیون تومان می باشد.

برای مشاوره ثبت نام وام ساخت مسکن

برای مشاوره ثبت نام وام ساخت مسکن

عناوین اصلی این مقاله

در کشور ایران، برای کمک به افرادی که قصد ساختن خانه های مسکونی را دارند، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. این دسته از افراد، که متقاضی ساخت مسکن می باشند، می توانند در صورتی که که دارای شرایط ثبت نام وام ساخت مسکن 1403 باشند، این وام را دریافت نمایند.

بانک های مختلفی، در کشور وجود دارند که به متقاضیان، تسهیلات ساخت مسکن را ارائه می کنند که این افراد، می بایست، با توجه به قوانین تعیین شده از سوی بانک های عامل، جهت دریافت این وام، مدارک لازم را تهیه نموده و سپس، برای اخذ این تسهیلات، به بانک مورد نظر مراجعه نمایند.

با توجه به اهمیت وام ساخت مسکن، برای متقاضیان این تسهیلات، در ادامه، در رابطه با شرایط لازم برای دریافت وام خرید مسکن در سال ۱۴۰۳، مدارک مورد نیاز جهت دریافت این وام، میزان مبلغ وام، نحوه ثبت نام آن و همچنین، میزان اقساط وام ساخت منزل مسکونی، مطالبی آورده شده است.

شرایط ثبت نام و دریافت وام ساخت مسکن 1403

وام ساخت مسکن، از جمله وام هایی است که انواع مختلفی داشته و وام مسکن ایثارگران، یکی از آن ها می باشد. افراد دارای شرایط، می توانند آن را دریافت کنند. تسهیلات ساخت مسکن، تنها به افرادی تعلق می گیرد که دارای شرایط ثبت نام و دریافت این تسهیلات باشند. به همین دلیل، در ادامه، شرایط لازم برای دریافت وام ساخت مسکن ۱۴۰۳ را توضیح می دهیم.

متقاضیان، برای شرکت در طرح مسکن اولی ها، می بایست ابتدا، شرایط ثبت نام مسکن اولی ها را با دقت مطالعه نمایند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، بانک های مختلفی، اقدام به ارائه وام ساخت مسکن کرده که یکی از مهم ترین آن ها، بانک مسکن می باشند. بدیهی است که اگر فردی، قصد استفاده از وام ساخت منزل مسکونی را داشته باشد، می بایست مطابق با شرایط بانک مد نظر خود، اقدام به دریافت این وام کند. شرایط کلی که برای ثبت نام و دریافت وام ساخت منزل مسکونی نیاز است، شامل موارد زیر می باشد.

افراد متقاضی وام ساخت مسکن، می بایست بیش از 18 سال سن داشته باشند.

افراد متقاضی این وام، می بایست حتما درآمد مستقل نیز داشته باشند.

افراد متقاضی دریافت وام ساخت مسکن، از هر یک از بانک های موجود که این تسهیلات را ارائه می کنند، نباید قبلا از یکی از وام های آن بانک که مرتبط با تسهیلات مسکن می باشد، استفاده کرده باشند. البته، بعضی از بانک ها، دریافت برخی از تسهیلات را در کنار وام ساخت منزل مسکونی، مجاز می دانند که این موضوع، بستگی به شرایط بانک، دارد.

افرادی که قصد دریافت وام ساخت منزل مسکونی را دارند، نباید دارای هیچ گونه سابقه چک برگشتی در بانک ها باشند.

به افرادی که دارای سابقه بد حسابی در بانک و یا دارای سابقه عدم پرداخت اقساط می باشند، وام ساخت مسکن تعلق نخواهد گرفت.

افراد متقاضی وام، برای اجاره مسکن نیز می توانند با داشتن شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن برای مستاجران، جهت دریافت این وام، اقدام نمایند.

شرایط لازم برای دریافت و ثبت نام وام ساخت مسکن ۱۴۰۳ در بانک مسکن

در حال حاضر، بانک مسکن، خدمات متنوعی را در زمینه تسهیلات مسکن ارائه می کند. افرادی که قصد دریافت وام ساخت منزل مسکونی از بانک مسکن را دارند، می توانند از منابع مختلفی، اقدام به دریافت وام مسکن کنند. جهت دریافت وام ساخت مسکن، برای هر یک از منابعی که در این بانک، وجود دارد، شرایط خاصی نیاز است.

در صورتی که اشخاص، بخواهند از سقف وام 600 میلیون تومانی ساخت مسکن استفاده نمایند، می بایست که از منبع تسهیلات انفرادی و مجتمع سازی بانک مسکن، استفاده کنند. همچنین، برای دریافت این وام، از بانک مسکن، نیاز است که افراد، دارای شرایط زیر باشند:

وام گیرنده، باید بیش از 18 سال سن داشته باشد.

وام گیرنده، می بایست دارای درآمد مشخص، برای پرداخت اقساط وام ساخت مسکن باشد.

وام گیرنده، نباید قبلا از وام های غیر مجاز، پیش از اخذ تسهیلات ساخت مسکن، استفاده کرده باشد. به طور مثال، امکان استفاده از وام تعمیرات مسکن، در کنار تسهیلات ساخت مسکن وجود ندارد.

وام گیرنده، نباید دارای چک برگشتی به بانک باشد.

وام گیرنده، نباید بدهی قبلی یا بد حسابی در بانک مسکن داشته باشد.

خانه معرفی شده، برای استفاده از تسهیلات ساخت ساختمان، می بایست مفروز، 6 دانگ، دارای قرارداد واگذاری زمین شهری، قابل رهن گذاشتن، دارای سند مالکیت ثبتی و یا سند اعیانی دارای عرصه اوقافی باشد.

متقاضی دریافت تسهیلات ساخت مسکن 600 میلیونی، می بایست که دارای گردش مالی مناسب، در یکی از حساب های جاری و یا سپرده گذاری ممتاز باشد.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

افرادی که قصد دریافت وام، برای تعمیر منزل مسکونی خود را دارند، می توانند از طریق سامانه درخواست تسهیلات بانک مسکن، برای بهره مندی از تسهیلات جعاله مسکن، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه دریافت وام جعاله بانک مسکن، به لینک زیر مراجعه نمایید.

مدارک لازم جهت ثبت نام و دریافت وام ساخت مسکن ۱۴۰۳

افرادی که قصد دریافت وام ساخت مسکن را دارند، می بایست ابتدا، مدارک مربوط به دریافت این وام را آماده کنند و سپس، به صورت حضوری و یا غیر حضوری، مراحل دریافت وام ساخت مسکن را انجام دهند. لازم به ذکر است که تنها افرادی، می توانند برای وام ساخت مسکن ثبت نام نمایند، که دارای شرایط لازم برای دریافت وام ساخت منزل مسکونی باشند؛ در غیر این صورت، امکان دریافت این وام، برای آن ها وجود نخواهد داشت.

افرادی که فاقد خانه می باشند، می توانند جهت شرکت در طرح مسکن دار کردن افراد فاقد مسکن، از طریق سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن، به نشانی اینترنتی sama .m ud.i ، اقدام نمایند.

در صورتی که دارای شرایط لازم برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن می باشید، می توانید با در دست داشتن مدارک لازم، مراحل ثبت نام این وام را انجام دهید. با توجه به اینکه ممکن است بانک های مختلفی، اقدام به ارائه خدمات تسهیلات ساخت مسکن کنند، لازم است که اشخاص، حتما برای ثبت نام و دریافت وام ساخت مسکن، مدارکی را به همراه داشته باشند که خود بانک مد نظر آن ها اعلام می کند. مدارک عمومی که معمولا، برای اخذ وام ساخت مسکن، از متقاضیان این وام، دریافت می شود، شامل موارد زیر می باشد:

ارائه شناسنامه و کپی از صفحات آن

ارائه کارت ملی و تصویر از پشت و روی آن

تکمیل فرم ثبت نام وام ساخت مسکن، توسط فرد متقاضی

ارائه وکالتنامه، برای افرادی که وکیل آن ها، اقدام به ثبت درخواست وام می کنند، الزامی است.

ارائه مدارک شناسایی وکیل، مانند شناسنامه و کارت ملی، برای افرادی که وکیل آن ها، برای ثبت نام وام ساخت مسکن اقدام می کند.

ارائه، مدارک مربوط به زمینی که قرار است منزل مسکونی در آن جا ساخته شود.

افرادی که مستاجر بوده و متقاضی وام، برای اجاره مسکن می باشند، نیز می توانند با داشتن مدارک لازم برای ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران جهت دریافت این وام، اقدام نمایند.

مدارک لازم جهت ثبت نام و دریافت وام ساخت مسکن ۱۴۰۳در بانک مسکن

در صورتی که قصد دارید، از یکی از منابع بانک مسکن، اقدام به دریافت وام ساخت مسکن نمایید، می بایست حتما، مدارک مورد نیاز برای وام ساخت منزل مسکونی را تهیه نموده و سپس، به بانک ارائه کنید. همانطور که بیان شد، بانک مسکن، از منابع مختلفی، اقدام به ارائه تسهیلات ساخت مسکن می کند و لذا، ممکن است که مدارک لازم، برای ثبت نام وام ساخت مسکن، در هر یک از این منابع متفاوت باشد.

در ادامه، در رابطه با مدارک مورد نیاز، جهت دریافت وام 600 میلیون تومانی ساخت منزل مسکونی بانک مسکن، توضیحات لازم آورده شده است. همچنین، لازم به ذکر است که وام ساخت مسکن، از منبع تسهیلات انفرادی و مجتمع سازی بانک مسکن، قابل دریافت می باشد.

توجه : ارائه مدارک لازم، جهت احراز شرایط منزل مسکونی، برای دریافت وام ساخت مسکن، اجباری می باشد. بنابراین، لازم است که افراد متقاضی دریافت این وام، برای احراز شرایط منزل مسکونی خود، حتما مدارک مربوط به قرارداد، سند شش دانگ، قرارداد واگذاری زمین شهری، سند مالکیت ثبتی و غیره را ارائه کنند.

ارائه شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن

ارائه کارت ملی و کپی از پشت و روی آن

تکمیل فرم دریافت وام ساخت مسکن در بانک مسکن

افراد متقاضی، برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن، می توانند برای ثبت نام نهضت ملی مسکن، از طریق سایت sama .m ud.i ، اقدام نمایند.

مدارک لازم جهت شناسایی سازندگان تجربی برای دریافت وام ساخت مسکن از بانک مسکن

همچنین، متقاضیان دریافت وام 600 میلیون تومانی ساخت مسکن، می بایست بدانند که به غیر از مدارکی که بیان شد، می بایست مدارک زیر را نیز جهت دریافت وام ساخت منزل مسکونی، به بانک مد نظر خود، در زمان ثبت درخواست برای اخذ این وام، ارائه نمایند.

اشخاص حقیقی متقاضی دریافت وام 600 میلیون تومانی :

ارائه پروانه اشتغال انبوه سازی، پروانه اشتغال به کار مهندسی و پروانه اشتغال به کار کاردان فنی ساختمان

اشخاص حقوقی متقاضی دریافت وام 600 میلیون تومانی :

ارائه پروانه اشتغال انبوه سازی، پروانه اشتغال به کار مهندسی حقوقی و گواهی صلاحیت پیمانکاری

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

افرادی که قصد دریافت وام ودیعه مسکن را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سایت sama .m ud.i ، جهت ثبت نام و دریافت این وام، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن، به لینک زیر مراجعه نمایید.

میزان مبلغ وام ساخت مسکن 1403

در سال های قبل، میزان مبلغ وام ساخت مسکن، حدود 300 میلیون تومان بود که در سال 1403، این مبلغ 600 میلیون تومان می باشد. البته، مبلغ وام 600 میلیون تومانی، با افزایش 33 درصدی، در 12 شهر تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندر عباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، به سازندگان حرفه‌ ای که از فناوری‌ های نوین استفاده می‌کنند تعلق خواهد گرفت و همچنین، به سازندگان غیر حرفه‌ ای که از فناوری نوین ساخت در پروژه خود بهره بگیرند، 550 میلیون تومان، تسهیلات، به ازای احداث هر واحد مسکونی پرداخت می‌ شود.

لازم به ذکر است که وام ساخت مسکن 600 میلیون تومانی، تنها برای اشخاصی است که قصد ساخت منزل مسکونی، در کلان شهر ها، در سراسر کشور ایران را دارند. بنابراین، به طور کلی، سقف مبلغ تسهیلات ساخت مسکن در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد.

وام 600 میلیون تومانی :

این وام برای ساخت منزل های مسکونی، در یکی از استان های تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، اهواز، کرج، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت تعلق خواهد گرفت. ثبت نام وام بافت فرسوده نیز برای افراد متقاضی انجام شده و می توان از این طریق اقدام به نوسازی مسکن خود کرد.

وام 500 میلیون تومانی :

این وام، به متقاضیان، در سایر مراکز استان ها و یا شهرهایی که بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارند، تعلق خواهد گرفت.

وام 450 میلیون تومانی :

این وام، به متقاضیان، در سایر شهر هایی که در دسته بندی های اول و دوم قرار نگرفته اند، پرداخت می شود.

وام 400 میلیون تومانی :

این وام، به متقاضیان، در شهر های با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر جمعیت، با سقف تسهیلات 400 میلیون تومان، پرداخت می شود.

وام 350 میلیون تومانی :

این وام، به متقاضیان، در شهر های با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر جمعیت، با سقف تسهیلات 350 میلیون تومان، پرداخت می شود.

وام 300 میلیون تومانی :

این وام، به متقاضیان، در شهر های با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر جمعیت، با سقف تسهیلات 300 میلیون تومان، به ازای هر واحد مسکونی، پرداخت می شود.

افرادی که در طرح ملی مسکن، برای دریافت تسهیلات مسکن، ثبت نام نموده اند، می توانند برای مشاهده وضعیت درخواست خود، اسامی قبول شدگان طرح اقدام ملی مسکن را از طریق سامانه sama .m ud.i ، مشاهده نمایند.

میزان مبلغ تسهیلات ساخت مسکن برای بانک مسکن

بانک مسکن، از طریق منابع مختلفی، اقدام به ارائه خدمات وام ساخت مسکن می کند. مهم ترین منبعی که تنها افرادی که دارای شرایط سازندگان تجربی ساختمان هستند، می توانند از آن، وام 600 میلیون تومانی دریافت کنند، منبع تسهیلات انفرادی و مجتمع سازی می باشد. این منبع، یکی از منابعی است که بیشترین وام را به افراد متقاضی ارائه می کند.

اما، متقاضیان دیگری که قصد دریافت وام ساخت مسکن را دارند، می توانند از منابع مختلف دیگری نیز این وام را دریافت کنند؛ اما نکته ای که می بایست در نظر داشت، این است که سقف آن وام ها، کمتر از وام 600 میلیون تومانی بانک مسکن می باشد.

به طور مثال، اشخاص، می توانند از صندوق پس انداز مسکن یکم، تا سقف 80 میلیون تومان، وام ساخت مسکن دریافت کنند و یا افراد دارای شرایط، می توانند از محل اوراق گواهی حق تقدم، به میزان 100 میلیون تومان، در شهر تهران، وام ساخت منزل مسکونی را دریافت نمایند.

افراد متقاضی، جهت شرکت در طرح مسکن ملی، می توانند برای ثبت نام طرح مسکن ملی، به صورت آنلاین، از طریق سایت sama .m ud.i ، اقدام نمایند.

میزان مبلغ تسهیلات ساخت مسکن برای سایر بانک ها

بانک های مختلف کشور، از جمله بانک ملی، بانک سپه، بانک ملت، بانک صادارات و غیره، بر اساس بودجه صندوق خود، امکان ارائه خدمات مربوط به تسهیلات ساخت مسکن را دارند؛ اما، میزان مبلغ وام ساخت مسکن، برای هر یک از این بانک ها، بستگی به بودجه بانک و شرایط متقاضی دارد. بنابراین، لازم است که افراد، برای دریافت میزان مبلغ این وام، از بانک مد نظر خود، استعلام بگیرند.

لازم به ذکر است موارد و مبالغ اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

نحوه ثبت نام وام ساخت مسکن ۱۴۰۳

آن دسته از افرادی که دارای شرایط لازم برای دریافت و ثبت نام وام ساخت مسکن 1403 می باشند، می توانند در یکی از طرح های بانک مسکن و یا سایر بانک ها، برای دریافت وام ساخت مسکن، ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است که اگر فردی، بدون اطلاع از شرایط لازم برای دریافت این وام، اقدام به ثبت نام در تسهیلات ساخت مسکن بانک مسکن کند، صرف ثبت نام وی، هیچ حقی را برای او ایجاد نخواهد کرد.

آن گروه از اشخاصی که قصد استفاده از تسهیلات ساخت مسکن را دارند، می توانند مراحل ثبت نام وام ساخت مسکن ۱۴۰۳ را از طریق دو روش، انجام دهند. اولین روش، مراجعه حضوری به بانک های عامل است. در این روش، لازم است که اشخاص حقیقی و حقوقی، برای دریافت وام ساخت مسکن، به شعبه بانک مد نظر خودشان مراجعه کنند و با در دست داشتن مدارک لازم، درخواست خود را برای دریافت وام ساخت منزل مسکونی ارائه نمایند.

افراد متقاضی، برای ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران نیز می بایست به مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن توجه نمایند که از دریافت این وام در سال 1403 باز نمانند.

اما روش دیگری نیز برای برخی از بانک ها وجود دارد که آن روش، این است که اشخاص، می توانند به صورت آنلاین و یا غیر حضوری، به سایت بانک مد نظر خودشان مراجعه کنند و مراحل مربوط به ثبت نام وام ساخت منزل مسکونی را به صورت اینترنتی، انجام دهند. در ادامه، شما را با نحوه ثبت نام وام ساخت مسکن، از طریق سایت بانک مسکن، به صورت آنلاین آشنا خواهیم کرد.

نحوه ثبت نام وام ساخت مسکن ۱۴۰۳در بانک مسکن

برای ثبت نام وام ساخت مسکن، در بانک مسکن می بایست ابتدا، به سایت بانک مسکن وارد شوید و سپس، از طریق سامانه ثبت درخواست تسهیلات، درخواست خود را برای دریافت وام ساخت مسکن، از طریق این سایت و به صورت آنلاین ثبت کنید. برای انجام مراحل ثبت نام تسهیلات ساخت مسکن، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

برای ثبت نام وام ساخت مسکن، ابتدا، به سایت بانک مسکن کشور، به نشانی www.ba k-maska .i ، وارد شوید. پس از ورود به صفحه اصلی سایت، بر روی گزینه سامانه درخواست تسهیلات، مطابق با تصویر زیر کلیک کنید.

حال، بر روی گزینه درخواست جدید کلیک کنید و قوانینی که به شما نمایش داده می شود را مطالعه و تایید نمایید.

در مرحله بعدی، به سامانه درخواست تسهیلات بانک مسکن وارد می شوید که برای شروع مراحل ثبت درخواست وام ساخت مسکن، می بایست ابتدا، شماره تلفن و کد امنیتی را وارد نموده و سپس، بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

حال، یک کد احراز هویت، به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که لازم است این کد را در کادر مربوطه وارد نمایید و سپس، بر روی گزینه احراز هویت کلیک کنید.

حال، شما به بخش ثبت درخواست تسهیلات وارد می شوید و می بایست مراحل مربوط به ثبت درخواست خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که در ابتدای کار، می بایست از میان گزینه های نشان داده شده در نوع تسهیلات، بر روی گزینه مشارکت مدنی ( ساخت مسکن ) کلیک کنید تا این گزینه برای شما فعال شود.

همچنین، برای ثبت درخواست خود، حتما محل تسهیلات را از میان محل تسهیلاتی که نشان داده شده است، انتخاب کنید.

افرادی که بیش از 18 سال سن دارند و تا به حال مسکنی، خریداری نکرده اند، می توانند برای دریافت وام، جهت خرید مسکن، از طریق سامانه ثبت نام مسکن اولی ها اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام وام ساخت مسکن ۱۴۰۳در سایر بانک ها

در صورتی که شما، می خواهید از بانک دیگری، به غیر از بانک مسکن، وام ساخت مسکن را دریافت کنید، می بایست طبق مراحل تعیین شده، توسط آن بانک، مراحل ثبت نام تسهیلات ساخت مسکن، را انجام دهید. در نظر داشته باشید که بعضی از بانک ها، مانند بانک مسکن، امکان ثبت نام غیر حضوری را نیز برای اشخاص متقاضی این وام، فراهم کرده اند؛ اما بعضی از بانک های دیگر، تنها به صورت حضوری، اقدام به ثبت نام تسهیلات ساخت مسکن می کنند.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

وام ساخت مسکن برای هر طبقه

سازندگان واحد های مسکونی، می توانند بخش عمده ای از هزینه های مالی خود را برای ساخت و ساز واحد های مسکونی، از تسهیلات ساخت مسکن تامین نمایند. همچنین، لازم به ذکر است که مبلغ وام ساخت مسکن در سال جاری، نسبت به میزان مبلغ این وام، در سال های گذشته نیز افزایش پیدا کرده است.

با توجه به دستور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک مسکن، جهت تشویق سازندگان، برای استفاده از فناوری های روز دنیا جهت کاهش مصرف انرژی، میزان مبلغ سقف وام ساخت مسکن و همچنین، شرایط این تسهیلات را با توجه به نوع فناوریی مورد استفاده، تعیین می کند. در جدول زیر، به ازای هر واحد مسکونی، سقف تسهیلات ساخت مسکن، آورده شده است.

افرادی که از گروه های تحت پوشش بهزیستی می باشند و قصد دریافت وام، برای خانه دار شدن را دارند، می توانند از طریق سامانه ثبت نام مسکن بهزیستی، برای بهره مندی از این تسهیلات، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام مسکن بهزیستی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

میزان اقساط وام ساخت مسکن 1403

آن دسته از افرادی که قصد استفاده از وام ساخت مسکن ۱۴۰۳ را دارند، می بایست بر اساس شرایط تعیین شده جهت بازپرداخت اقساط وام، بدهی وام خود را به صورت اقساطی به بانک بپردازند. میزان اقساط وام ساخت منزل مسکونی، به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان به راحتی گفت که کدام وام ساخت منزل مسکونی، چه میزان اقساطی خواهد داشت؛ چرا که عوامل مختلفی، از جمله موارد زیر، در تعیین میزان اقساط وام ساخت مسکن، تاثیرگذار می باشند.

افرادی که متقاضی دریافت وام، برای اجاره مسکن می باشند و برای دریافت آن ثبت نام کرده اند، نیز می توانند برای پیگیری وام ودیعه مسکن، از طریق سایت sama .m ud.i ، اقدام نمایند.

مدت زمان بازپرداخت :

از جمله موارد مهمی که در تعیین میزان اقساط وام ساخت مسکن، تاثیر به سزایی دارد، مدت زمان بازپرداخت وام است. در حال حاضر، بانک های مختلف، در طرح های متنوع خود، شرایط مختلفی را برای تعیین مدت زمان بازپرداخت، در نظر گرفته اند؛ اما به طور کلی، به نظر می رسد که افراد متقاضی دریافت تسهیلات ساخت مسکن، بتوانند اقساط خود را حد اکثر، تا 12 سال پرداخت کنند.

طبیعی است که مدت زمان باز پرداخت، در هر یک از طرح های وام ساخت منزل مسکونی، متفاوت باشد و افراد واجد شرایط، برای دریافت هر یک از این وام ها، حتما می بایست که بر اساس شرایط لازم برای دریافت آن وام، اقدام به پرداخت اقساط وام خود، نمایند.

میزان سود دریافتی برای دریافت وام ساخت مسکن :

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که در میزان اقساط تسهیلات مسکن موثر است، میزان سود دریافتی برای اخذ وام ساخت منزل مسکونی می باشد. در حال حاضر، بیشترین سودی که از سوی معاونت راه و شهرسازی برای دریافت وام ساخت منزل مسکونی در نظر گرفته شده است، 18 درصد می باشد.

در نظر داشته باشید که این مبلغ سود، برای وام های کلان 600 میلیون تومانی، 500 میلیون تومانی، 450 میلیون تومانی، 400 میلیون تومانی، 350 میلیون تومانی و یا 300 میلیون تومانی می باشد. بانک ها، در مورد برخی از تسهیلات، با توجه به میزان مبلغ پایینی که دارند، سود بسیار کمی هم دریافت می کنند.

به طور مثال، یکی از وام هایی که از صندوق پس انداز یکم مسکن ارائه می شود، دارای سود 6 و 8 درصد است که این سود، برای دریافت یک وام، بسیار مناسب است. همچنین، بدیهی است که میزان اقساط وام ساخت مسکن، در این نوع وام، بسیار کمتر از وام 600 میلیون تومانی می باشد.

افراد متقاضی، جهت دریافت وام مسکن روستایی، می توانند در سال 1403 در زمان ثبت نام آن، از طریق سامانه درخواست تسهیلات بانک مسکن، اقدام نمایند.

مبلغ وام ساخت مسکن دریافتی توسط فرد متقاضی :

هر یک از طرح های موجود، برای دریافت وام ساخت منزل مسکونی، میزان مبلغ مشخصی دارند. به طور مثال، بیشترین مبلغی که می توان برای ساخت مسکن، از بانک مسکن دریافت کرد، 600 میلیون تومان است. این مبلغ، تنها برای افرادی می باشد که جزو سازندگان تجربی ساختمان و جزو انبوه سازان ساختمانی محسوب می شوند و در عین حال، می خواهند که در یکی از کلان شهر های کشور نیز یک منزل مسکونی بسازند.

اما، وام های دیگری نیز از سوی بانک های مختلف و یا بانک مسکن نیز ارائه می شود که سقف 80 میلیون تومانی، 100 میلیون تومانی و غیره دارد. بنابراین، لازم است که اشخاص، حتما بر اساس بودجه خود، وامی را دریافت کنند که میزان قسط کمتری داشته باشد.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام وام ساخت مسکن در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. همچنین، کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوق تجاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام وام ساخت مسکن پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- نحوه ثبت نام و دریافت وام ساخت مسکن به صورت آنلاین به چه صورت می باشد؟

2- شرایط مورد نیاز برای ثبت نام و دریافت وام ساخت مسکن 1403 چیست؟

3- چه مدارکی برای ثبت نام و دریافت وام ساخت مسکن لازم است؟

برای مشاوره ثبت نام وام ساخت مسکن

برای مشاوره ثبت نام وام ساخت مسکن

وام ساخت مسکن

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب