وام 300 میلیونی بانک رسالت

وام 300 میلیونی بانک رسالت

وام بانک رسالت | بررسی جزئیات تمام وام‌های بانک رسالت

وام بانک رسالت | بررسی جزئیات تمام وام‌های بانک رسالت

وام‌های بانک رسالت در حال حاضر از جمله وام‌های پرتقاضا در سیستم بانکی کشور است. بانک قرض‌الحسنه‌ی رسالت در زمینه‌ی اعطای وام‌های قرض‌ الحسنه (وام‌های بدون سود و کارمزد) و خدمات بانکی آنلاین دیگر فعالیت می‌کند. در این مقاله به بررسی وام‌های بانک رسالت، شرایط و مراحل ثبت‌نام آن‌ها می‌پردازیم. همچنین در پایان مقاله یک وام بدون ضامن رسمی معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب

وام 300 میلیون تومانی با کارمزد 2 درصد بانک رسالت

وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد 2درصدی تا سقف 300میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل 3ماه و حداکثر 6ماه قابل دریافت است.

وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت 60ماهه (برای سقف 300میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، 2ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

برای دریافت وام با کارمزد رسالت نیاز به کسب معدل حساب است. کسب معدل برای حساب جاری یا پس‌انداز فرقی ندارد و با نگهداری سپرده و گردش پول، معدل حساب به شما تعلق می‌گیرد. همچنین به ازای هر یک ماه افزایش خواب سپرده، 20درصد مبلغ سپرده را به امتیازات معدل حساب شما اضافه می‌کنند.

وام 300 میلیون تومانی بدون کارمزد بانک رسالت

وام 300میلیون تومانی بدون کارمزد بانک رسالت فقط یک تفاوت با وامی که پیش از این توضیح دادیم دارد. تفاوت این دو وام در کارمزد آن‌ها است؛ وام اول کارمزد 4درصدی دارد و این وام بدون کارمزد است.

این وام بانک رسالت برای کسانی که مرجع تقلیدشان دریافت وام با کارمزد را دارای شبهه دینی اعلام کرده بودند یا خودشان علاقه‌مند به دریافت تسهیلات بدون کارمزد هستند بسیار مناسب است.

سقف این وام، 300میلیون تومان و بدون کارمزد است. برای دریافت این وام نیاز به افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده (حداقل 3ماه) است.

آگاهی از جزئیات وام‌های مختلف بانک‌ها، باعث می‌شود تصمیم‌های مالی بهتری بگیرید؛ تصمیمی که بیش‌ترین تطبیق با نیازها و شرایط مالی شما را دارد. مطالعه‌ی مطلب پایین را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

وام بانک ملی | بررسی شرایط 12 وام فعال در بانک ملی

مراحل ثبت‌نام وام‌های بانک رسالت

از آنجایی که اکثر خدمات بانک قرض‌الحسنه‌ی رسالت به‌صورت آنلاین ارائه می‌شود، درخواست و ثبت‌نام وام در بانک رسالت نیز از این قاعده، مستثناء نیست و همه‌ی مراحل برای ثبت‌نام وام‌های بانک رسالت به‌طور کامل، آنلاین انجام می‌شود. در ادامه‌ی مقاله همه‌ی مراحل ثبت‌نام را با جزئیات می‌خوانیم:

1. افتتاح حساب قرض‌الحسنه‌ی بانک رسالت

اولین مرحله دریافت تسهیلات از بانک رسالت، افتتاح حساب قرض‌الحسنه در این بانک است؛ افتتاح حساب قرض‌الحسنه کاملاًً غیرحضوری و از طریق سایت www. qba k.i انجام می‌شود.

نکات افتتاح حساب قرض‌الحسنه بانک رسالت

چند نکته‌ی قابل توجه در مورد سامانه‌‌ی ew.m esala .i برای افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک رسالت وجود دارد که باید رعایت کنید. این نکات به شرح زیر هستند:

در این ویدیو باید شرایط زیر رعایت شده باشد:

2. برای تعیین محل زندگی علاوه بر نوشتن آدرس خود، روی نقشه هم محل سکونت را باید مشخص کنید؛ پس کاملاًً دقیق آدرس و محل سکونت را روی نقشه انتخاب کنید. (توجه داشته باشید کارت بانکی شما به این آدرس ارسال می‌شود.)

3. برای مشخص کردن کانون اجتماعی بانک رسالت، پیشنهاد می‌شود نزدیک‌ترین کانون اجتماعی به محل زندگی خود را انتخاب کنید.

4. قبل از شروع مراحل افتتاح حساب این موارد را آماده کنید:

2. برآورد تسهیلات

پس از افتتاح حساب قرض‌الحسنه ی رسالت و خواب سپرده‌ی حداقل 3ماهه، به پیشخوان مجازی بانک رسالت به آدرس pishkha . qba k.i وارد شوید. در ادامه، گزینه‌ی برآورد وام را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات خود، برآورد تسهیلات به شما نشان داده خواهد شد. برآورد تسهیلات میزان امتیاز حساب و میزان اعتباری که می‌توانید دریافت کنید را مشخص می‌کند.

ضمناً یادآور می‌شویم برای افزایش امتیاز وام بانک رسالت، از دو راه می‌توان اقدام کرد:

3. اعتبارسنجی

مرحله‌ی سوم ثبت‌نام وام‌های بانک رسالت، فرآیند اعتبارسنجی است که برای مشخص کردن سقف مبلغ وام قابل دریافت، مدت زمان بازپرداخت اقساط و نوع ضمانت انجام می‌شود. اعتبارسنجی بانک رسالت از طریق سامانه‌ی ime a .i (آی مرآت) انجام می‌شود.

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت در سامانه‌ی مرآت:

به‌طور میانگین نتیجه‌ی اعتبارسنجی سامانه‌ی مرآت 7 تا 10روز پس از ثبت درخواست اعتبارسنجی، از طریق پیامک، اطلاع داده می‌شود و این گواهی به مدت یک سال قابل استفاده است.

توان بازپرداخت قسط در هر ماه، ظرفیت بدهی و سقف تعهد، معیارهایی هستند که در اعتبارسنجی مورد توجه قرار می‌گیرند.

نتیجه‌ی رتبه‌بندی مرآت چه تاثیری بر شرایط ضمانت وام دارد؟

بعد از مشخص‌شدن رتبه‌بندی در سامانه‌ی مرآت، افراد متقاضی وام در گروه‌های مختلف قرار می‌گیرند. نتیجه‌ی  اعتبار سنجی در ادامه‌ی مسیر دریافت وام و شرایط آن، بسیار مؤثر است. هر یک از این گروه‌های مختلف رتبه‌بندی و جزئیات آن‌ها از این قرار است:

رتبه‌ی ممتاز: متقاضی وام با رتبه‌ی ممتاز، نیاز به ارائه‌ی سفته‌ی الکترونیکی به‌عنوان ضمانت ندارد و پرونده به‌صورت خودکار تکمیل خواهد شد.

رتبه‌ی کاملاً متناسب: متقاضی وام با رتبه‌ی کاملاً متناسب، نیاز به ارائه‌ی یک سفته‌ی الکترونیکی و یک نفر ضامن معتبر، برای امضا کردن پشت سفته دارد.

رتبه‌ی متناسب: متقاضی وام با رتبه‌ی متناسب، نیاز به ارائه‌ی یک سفته الکترونیکی با امضای خود و یک سفته‌ی الکترونیکی دیگر با امضای ضامن معتبر دارد.

رتبه‌ی نامتناسب: متقاضی وام با رتبه‌ی نامتناسب، امکان دریافت تسهیلات ندارد.

4. دریافت سفته‌ی الکترونیکی

سفته‌ی الکترونیکی یک نسخه‌ی دیجیتال از همان سفته‌های قدیمی است که به صورت الکترونیک و آنلاین صادر می‌شود. به وسیله‌ی این نوع سفته، درست مثل نسخه‌های سنتی و قدیمی، صادرکننده متعهد می‌شود مبلغ مشخصی را در تاریخ تعیین‌شده به گیرنده‌ی سفته پرداخت کند. رایج‌ترین کاربردهای سفته‌ی الکترونیکی برای دریافت وام و تسهیلات، ضمانت حسن انجام کار و سایر ضمانت‌ها است.

سفته‌ی الکترونیکی مورد تأیید بانک رسالت، از طریق سامانه‌ی آیکاپ به نشانی icup.i تهیه می‌شود. همچنین اقداماتی که ضامن برای سفته باید انجام دهد، از طریق همین سامانه انجام می‌شود (توجه داشته باشید ضامن باید افتتاح حساب و اعتبارسنجی مرآت را قبل از اقدام به دریافت سفته‌ی الکترونیکی انجام داده باشد). مدارک مورد نیاز برای خرید سفته‌ی الکترونیکی، مدارک هویتی فرد گیرنده (کدملی، شماره‌ی حساب، شماره‌ی موبایل و مبلغ سفته) است.

5. نهایی کردن درخواست وام و امضای قرارداد

مراحل ثبت‌نام همه‌ی وام‌های بانک قرض‌الحسنه رسالت تا مرحله‌ی4 (دریافت سفته‌ی الکترونیکی) یکسان است. بر حسب نوع وام شما، مرحله‌ی 5 (نهایی کردن درخواست وام و امضای قرارداد) متفاوت است. جزئیات مرحله‌ی نهایی درخواست وام و امضای قرارداد به شرح زیر است:

نهایی‌کردن درخواست وام و امضای قرارداد وام 300 میلیون تومانی با کارمزد 2 درصد بانک رسالت:

مرحله‌ی آخر ثبت‌نام وام‌ با کارمزد 2درصد بانک رسالت امضای قرارداد از طریق همراه‌بانک انجام می‌شود. برای نهایی‌شدن این فرآیند با ثبت درخواست تسهیلات و وارد کردن اطلاعات مبلغ و مدت درخواست وام مطابق با برآورد تسهیلات، درخواست شما ثبت می‌شود.

بعد از ثبت درخواست، پرونده‌ی شما در مرحله‌ی بررسی قرار می‌گیرد. درصورتی که درخواست تأیید شود، وارد مرحله‌ی امضای قرار می‌شوید. با امضای قرارداد به‌صورت آنلاین، فرآیند وام گرفتن به پایان می‌رسد و اعتبار شما، بعد از 1 تا 2 روز کاری واریز خواهد شد. 

نهایی کردن درخواست وام و امضای قرارداد وام 300 میلیون تومانی بدون کارمزد بانک رسالت:

برای نهایی کردن ثبت‌نام وام بدون کارمزد بانک رسالت، از طریق سامانه‌ی ew.m esala .i باید اقدام کنید. عضو این سایت شوید سپس با انتخاب گزینه‌ی درخواست وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد برای اعضا، درخواست خود را نهایی کرده و منتظر نتیجه‌ی استعلام بمانید. اگر شرایط دریافت وام بدون کارمزد را داشته باشید، وارد مراحل امضای قرارداد و سپس دریافت اعتبار وام خود خواهید شد.

وام ازدواج یا فرزندآوری بانک رسالت

برای دریافت وام ازدواج یا فرزندآوری بانک رسالت، در ابتدا باید در سامانه‌ی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یا فرزندآوری بانک مرکزی به نشانی www.ve.cbi.i ثبت نام و در هنگام تعیین شعبه برای دریافت وام، بانک رسالت را انتخاب کنید.

تمامی مراحل ثبت‌نام این وام مانند سایر وام‌های بانک رسالت کاملاً غیرحضوری و مطابق مراحل زیر انجام می‌شود:

جمع‌بندی

شرایط و جزئیات همه‌ی وام‌های بانک رسالت و مراحل ثبت‌نام وام با کارمزد، بدون کارمزد، ازدواج و فرزندآوری بانک رسالت را در این مقاله توضیح دادیم. نکته‌ی قابل توجه این است که بیشتر مراحل این فرآیند کاملاً آنلاین و از طریق سامانه‌هایی که اشاره شده است، انجام می‌شود.

درصورتی‌که تمایل به دریافت وام فوری و بدون ضامن رسمی دارید روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت وام قسطا

منبع: سایت بانک رسالت

دسته بندی شده در:

اشتراک گذاری مقاله:

وام 300 میلیونی بانک رسالت

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب